خانهاخبار
تست‌های اولیه گلکسی زد فولد 4 خبر از عمر باتری عالی این گوشی می‌دهند

تست‌های اولیه گلکسی زد فولد 4 خبر از عمر باتری عالی این گوشی می‌دهند

تاشو جدید سامسونگ با عملکرد باتری خود همه را انگشت به دهان گذاشت.
۱۴۰۱/۵/۳۰

سامسونگ به تازگی از گوشی‌های تاشو جدید خود یعنی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 رونمایی کرده است. زمانی که گلکسی زد فولد ۴ رونمایی شد، ثابت ماندن ظرفیت باتری در مقایسه با گلکسی زد فولد ۳، باعث نگرانی کاربران درباره طول عمر باتری این گوشی شد.

image

 

اکنون پس از مدتی، آزمایش‌هایی که روی این گوشی انجام شده است. با توجه به نتایج می‌توان گفت شاید گلکسی زد فولد 4 از نظر ظرفیت دستخوش پیشرفتی نشده، اما عمر باتری آن واقعا عالی است. همچنین تغییر پنل نمایشگر در این گوشی و افزایش راندمان انرژی، سهم زیادی از این عملکرد چشمگیر گلکسی زد فولد ۴ دارد.

معمولا پرچمداران شرکت سامسونگ در ۳ روز اول استفاده عمر باتری خوبی را ارائه نمی‌دهند. زیرا در آن زمان دستگاه مشغول یادگیری و تحلیل استفاده کاربران است. اما گلکسی زد فولد 4 حتی در روزهای اول نیز، عمر باتری خوبی را ارائه داده است. به طوری که درصد باتری این گوشی پس از نزدیک به ۲۰ ساعت استفاده، حتی به ۱۰ درصد هم نرسید. همچنین باید توجه داشت که در این زمان، نمایشگر به مدت ۴ ساعت و به صورت متوالی روشن بوده و دستگاه مشغول انجام کارهای سنگینی مانند بازیابی اطلاعات از یک دستگاه قدیمی و استفاده از برنامه‌های مانند واتساپ بود.

در روز سوم این آزمایش، عمر باتری گلکسی زد فولد ۴ شروع به افزایش کرد. پس از این اتفاق، آزمایش‌کنندگان تصمیم گرفتند وای‌فای را خاموش کرده و از اینترنت همراه 5G استفاده کنند. همچنین تنظیماتی مانند نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی خودکار و عملکرد استاندارد نیز فعال بود. پس از ۱۲ ساعت، گلکسی زد فولد ۴ با روشن بودن نمایشگر به مدت ۴ ساعت و ۱۱ دقیقه، همچنان ۳۲ درصد شارژ داشت. با توجه به اینکه فناوری اتصال 5G انرژی زیادی مصرف می‌کند، این نتیجه بیش از پیش چشمگیر به نظر می‌رسد.

اما اوج ماجرا در روز چهارم بود. زمانی که اتصال این گوشی از 5G به LTE تغییر پیدا کرد و سایر شرایط مانند روز سوم بود. پس از ۱۲ ساعت، گلکسی زد فولد ۴ با ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه روشن بود نمایشگر، همچنان ۵۳ درصد شارژ داشت. همچنین لازم به ذکر است که قابلیت Always On Display نیز در تمام این مدت روشن بود. سپس با حدود دو ساعت استفاده از این دستگاه در اواخر شب، صبح روز بعد گلکسی زد فولد ۴ همچنان ۴۱ درصد شارژ داشت.

روز پنجم، روزی بود که دستگاه در معرض بیشترین فشار قرار گرفت. تنظیمات همگی مانند روز چهارم بود و ۱۳ ساعت استفاده سنگین از گلکسی زد فولد ۴ که شامل بیش از ۲ ساعت عکاسی با دوربین بود، صورت گرفت. در شب نیز دستگاه به شارژ زده نشد و صبح روز بعد گلکسی زد فولد ۴ همچنان ۱۰ درصد شارژ داشت.

در نتیجه، می‌توان گفت عمر باتری گلکسی زد فولد ۴ واقعا عالی بوده و شاید بزرگترین عامل این موفقیت، تراشه کارآمد آن است. بار پردازشی گلکسی زد فولد ۴ بر دوش تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک بوده که با استفاده از فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است. لازم به ذکر است که اسنپدراگون ۸ نسل یک که در سری گلکسی اس ۲۲ به کار رفت نیز با فناوری ۴ نانومتری ساخته شده بود. اما اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک اکنون ثابت کرده که یک تراشه برتر است. زیرا حتی توانست از گلکسی اس ۲۲ اولترا که توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شد، عملکرد بهتری را به ثبت برساند.

در آخر، لازم به ذکر است که تمامی نتایج ذکر شده به صورتی به دست آمده که گوشی در تمام مدت، در حالت عملکرد استاندارد بود. بنابراین اگر حالت جدید عملکرد Light که سامسونگ آن را با گلکسی زد فولد ۴ معرفی کرده را فعال کنید، می‌توانید حتی انتظار عمر باتری بهتر را از گلکسی زد فولد ۴ و حتی گلکسی زد فلیپ ۴ نیز داشته باشید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)