خانهاخبار
واتس اپ مشغول کار روی قابلیت امنیتی جدیدی است

واتس اپ مشغول کار روی قابلیت امنیتی جدیدی است

واتس اپ در اندیشه قابلیت مسدودکننده اسکرین‌شات برای رسانه‌های یک بار مشاهده است.
۱۴۰۱/۵/۲۹

اخیرا واتس اپ در بروزرسانی‌های خود روی ایموجی‌ها، واکنش به پیام‌ها و دسترسی بیشتر برای مدیران گروه‌ها در جهت امنیت بیشتر متمرکز شده است. اما چند روز پیش مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا اعلام کرد که می‌توانیم منتظر سه تغییر جدید در جهت بهبود حریم خصوصی در واتس اپ باشیم. از آن زمان، نشانه‌هایی از یکی از ویژگی‌هایی که زاکربرگ به آن اشاره کرد، دیده شده است. این قابلیت چیزی نیست جز جلوگیری از گرفتن اسکرین‌شات از عکس‌هایی که به صورت مشاهده فقط برای یک بار ارسال شده‌اند. بنابراین، به زودی اگر یک کاربر عکسی را با این قابلیت برای شما بفرستد، دیگر نه می‌توانید آن را ذخیره کنید، نه می‌توانید از آن اسکرین‌شات بگیرید.

image

 

همچنین آخرین بروزرسانی نسخه بتا اپلیکیشن واتس اپ از علاقه متا به استفاده از آیکون‌های پویا پرده‌برداری کرده است. قابلیتی که به تازگی در اندروید ۱۳ ظاهر شده است. به نقل از گزارش وب‌سایت WABetaInfo، واتس اپ در حال کار بر روی جلوگیری از اسکرین‌شات گرفتن از عکس‌ها و ویدیوهای یک بار مشاهده است. همچنین این ویژگی در حال توسعه برای iOS نیز مشاهده شده و اکنون، راه خود را به اندروید باز کرده است.

این قابلیت نیز می‌تواند مانند برخی برنامه‌های بانکی مانند Google Pay بوده که به شما اجازه گرفتن اسکرین‌شات را نمی‌دهند. هنگامی که شما در این برنامه‌ها سعی بر گرفتن اسکرین‌شات می‌کنید، برنامه فقط خطایی را به شما نشان داده و می‌گوید شما مجاز به گرفتن اسکرین‌شات نیستید.

با این حال، واتس اپ حتی می‌تواند این قابلیت بهتر نیز کند. این سرویس می‌تواند راه اسنپ‌چت را در پیش گرفته و وقتی کاربری سعی بر گرفتن اسکرین‌شات از عکس یا ویدیو داشت، به ارسال‌کننده آن اطلاع دهد. همچنین هنگامی که این ویژگی در نسخه بتا منتشر شد، واتس اپ اعلانی را برای معرفی این چنین تصاویری نشان داده که می‌گوید نمی‌توانید این محتوا را به اشتراک بگذارید، فوروارد کنید، کپی کنید، ذخیره کنید و یا حتی از آن اسکرین‌شات بگیرید.

image

تصویری از این اعلان که قابلیت اشتراک‌گذاری تصاویر یک بار مشاهده را توضیح می‌دهد

هرچند که این ویژگی یک گام در مسیر درست است، اما باید بدانید که راه‌هایی برای دور زدن آن وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید با دستگاه دیگری از نمایشگر گوشی خود عکس گرفته یا پیش از باز کردن این تصاویر، از برنامه‌های اسکرین رکورد استفاده کنید.

در نهایت، مسدودکننده اسکرین‌شات که زاکربرگ وعده آن را داده بود، همچنان در حال توسعه بوده و حتی برای کاربران بتا نیز در دسترس نیست. بنابراین ممکن است همچنان مدت زیادی تا معرفی آن باقی مانده باشد. به هر حال، زمانی که این قابلیت به واتس اپ اضافه شود، این سرویس را به پیام‌رسان بهتری تبدیل کرده و چت‌ها را کمی ایمن‌تر خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)