خانهاخبار
گوشی مقرون به صرفه ریلمی 9i 5G معرفی شد

گوشی مقرون به صرفه ریلمی 9i 5G معرفی شد

شرکت ریلمی به تازگی از جدیدترین گوشی مقرون به صرفه خود یا همان ریلمی 9i 5G رونمایی کرده که قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار دارد.
۱۴۰۱/۵/۲۷

شرکت ریلمی سرانجام از جدیدترین گوشی مقرون به صرفه خود یا همان ریلمی 9i 5G رونمایی کرد. این گوشی به همراه چیپست مدیاتک دیمنسیتی 810 روانه بازار شده و در طراحی قاب پشتی آن نیز از CDهای قدیمی موسیقی الهام گرفته شده است.

image

 

نمایشگر ۶.۶ اینچی ریلمی 9i 5G، از نوع LCD بوده و یک ناچ قطره‌ای نیز در بالای آن به چشم می‌خورد. رزولوشن این نمایشگر فول اچ دی بوده و نرخ نوسازی آن نیز معادل ۹۰ هرتز است. این گوشی از نظر امنیت بیومتریک، یک سنسور اثر انگشت دارد که زیر دکمه پاور آن قرار گرفته است.

در پشت گوشی، شاهد یک سیستم دوربین سه گانه هستیم که شامل دوربین اصلی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل و گشودگی f/1.8، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شوند. فوکوس این دوربین ماکرو، به طور ثابت بوده و از فاصله ۴ سانتی متری انجام می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز که درون ناچ قطره‌ای دستگاه واقع شده، رزولوشن ۸ مگاپیکسل را دارد.

image

 

همانطور که ریلمی پیش‌تر اعلام کرده بود؛ این گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری بوده و از شارژ ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که البته با معیار‌های این روز‌ها، مقداری کند محسوب می‌شود. ریلمی 9i 5G دارای جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز هست و به همراه سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری Realme UI 3.0 روانه بازار می‌شود.

این گوشی از حالت استندبای 5G دوگانه پشتیبانی کرده و روی درگاه سیم کارت آن، جایگاهی اختصاصی برای کارت‌های حافظه microSD نیز به چشم خورده که می‌توان به وسیله آن، حافظه گوشی را تا ۲ ترابایت افزایش داد. نسخه پایه این گوشی، دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بوده و نسخه دیگری نیز با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. امکان افزایش رم دستگاه به طور مجازی و تا سقف ۳ گیگابایت نیز وجود دارد.

 

به ادعای ریلمی، این گوشی نازک‌ترین گوشی 5G در این رده قیمتی محسوب می‌شود. شاید این ویژگی چندان جذابی نباشد؛ اما به هر حال با یک گوشی با ضخامت ۸.۱ میلی متر طرف هستیم که وزن آن تنها به ۱۸۷ گرم می‌رسد. ریلمی 9i 5G در سه رنگ مشکی، طلایی و آبی به بازار می‌آید.

نسخه پایه این گوشی که رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی دارد؛ با قیمت ۱۴٫۹۹۹ روپیه هند (حدود ۱۸۸ دلار) به فروش رسیده و در سوی دیگر، نسخه با رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، قیمت ۱۶٫۹۹۹ روپیه هند (حدود ۲۱۵ دلار) را خواهد داشت. پیش فروش این گوشی از روز ۲۴ آگوست (۲ شهریور) آغاز خواهد شد.

image

 

درباره گوشی مقرون به صرفه جدید ریلمی چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)