خانهاخبار
اندروید ۱۳ پس از یک ساعت به طور خودکار کلیپ‌بورد را پاک می‌کند

اندروید ۱۳ پس از یک ساعت به طور خودکار کلیپ‌بورد را پاک می‌کند

گوگل اندروید ۱۳ را با قابلیت امنیتی دیگری همراه کرده است.
۱۴۰۱/۵/۲۷

شرکت گوگل اخیرا به صورت رسمی بروزرسانی اندروید ۱۳ را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد. اگرچه این بروزرسانی زودتر از حد انتظار ارائه شده، اما دارندگان گوشی‌های اندرویدی از سایر برندها مانند سامسونگ و شیائومی، باید مدتی را برای دریافت این سیستم عامل صبر کنند. در حالی که این بروزرسانی تغییری اساسی را به همراه نداشته، اما چند قابلیت برجسته را با خود به ارمغان آورده است. از این قابلیت‌ها می‌توان به افزایش حریم خصوصی و امنیت کاربران اشاره کرد.

image

 

یکی از ویژگی‌هایی که اندروید ۱۳ با آن همراه شده، توانایی پاک کردن کلیپ‌بورد به صورت خودکار پس از یک زمان مشخص است. در یک بیانیه رسمی، گوگل می‌گوید که این ویژگی برای کاهش شانس دسترسی برنامه‌های شخص ثالت به اطلاعات خصوصی کاربران طراحی شده است. این قابلیت برای کاربرانی که اغلب اطلاعات مهم خود مانند کارت‌های اعتباری و بانکی، آدرس‌های ایمیل، شماره تلفن‌ها و... را در کلیپ‌بورد خود نگه می‌دارند مفید خواهد بود.

به گفته کاربران وب‌سایت 9To5Google، تاریخچه کلیپ‌بورد اندروید ۱۳ پس از یک ساعت پاک می‌شود. گوگل حتی یک انیمیشن به کلیپ‌بورد اضافه کرده که جدول زمانی یک ساعته و مدت زمان باقی مانده را نشان می‌دهد. اما در حالی که این ویژگی یک قابلیت خوب برای حفظ حریم خصوصی به شمار می‌رود، همچنان چیزهای زیادی را می‌توان در آن مدت زمان یک ساعت در کلیپ‌بورد یافت. بنابراین کاربران باید مراقب باشند که کدام برنامه‌ها به کلیپ‌بورد دسترسی دارند.

لازم به ذکر است که علاوه بر اندروید ۱۳، Gboard که محبوب‌ترین برنامه صفحه‌کلید در سطح جهان به شمار رفته، کلیپ‌بورد خود را پس از یک زمان مشخص پاک می‌کند. این برنامه همانند گوگل این اقدام را در جهت حفظ حریم خصوصی انجام داده است. اما با این حال، اکنون دیگر اندروید صرف نظر از اینکه از چه کیبوردی استفاده می‌کنید، به صورت خودکار تاریخچه کلیپ‌بورد را حذف می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)