خانهاخبار
نسخه بومی نرم افزار واتس اپ برای ویندوز منتشر شد

نسخه بومی نرم افزار واتس اپ برای ویندوز منتشر شد

واتس اپ بالاخره یک نسخه کامل از اپلیکیشن خودش را برای ویندوز عرضه کرده که دیگر مثل نسخه‌های قدیمی که از وب اپ استفاده می‌کرد، نیست.
۱۴۰۱/۵/۲۶

پیامرسان واتس اپ تا به حال روی کامپیوترها به نرم افزار بومی مجهز نبود و کاربران از نسخه وب یا سایر پلتفرم های سوم شخص برای آن استفاده می‌کردند. البته شاید بگویید که نرم افزار واتس اپ برای ویندوز تا به حال وجود داشته است. اما باید بگوییم که در اشتباه هستید و گزینه موجود، در واقع نسخه وب این شبکه اجتماعی است.

امروز شاهد ارائه نسخه بومی و Native این نرم افزار برای ویندوز هستیم که به صورت کامل برای این سیستم عامل طراحی شده و دیگر حالت نسخه وب را نخواهد داشت. در حالی که این نرم افزار در ظاهر هیچ تفاوتی با ورژن پیشین که تحت وب بود ندارد، اما این نسخه بومی عملکرد بهتری داشته، منابع کمتری برای اجرای عملیات نیاز خواهد داشت و خیلی سریع‌تر نسبت به قبل بارگزاری می‌شود.

image

 

نسخه مک نرم افزار واتس اپ نیز در دست توسعه بوده و در آینده نزدیک به صورت رسمی عرضه خواهد شد. نسخه‌های آزمایشی آن در حال پایان یافتن بوده و بد نیست بدانید که نسخه مک آن به صورت Universal App خواهد بود. این بدان معناست که در واقع به نوعی دستگاه شما نسخه آیفون این اپلیکیشن را در قالب یک نرم افزار بومی روی مک او اس اجرا خواهد کرد. مسئولان WhatsApp یادآور شده‌اند که نسخه‌های آزمایشی که هم اکنون در دست توسعه است، عملکرد سریع‌تری نسبت به نسخه موجود از خود نشان داده است.

البته فارغ از هر سیستم عاملی که از آن استفاده می‌کنید، در این نسخه نیز ابتدا باید نرم افزار را با یک اکانت واتس اپ لینک کرده و سپس از آن استفاده کنید. به این ترتیب از راه اندازی اکانت واتس اپ از ابتدا و بدون وجود گوشی هوشمند خبری نیست. اما این موضوع را نیز در ذهن داشته باشید که امکان لینک کردن ۴ دیوایس به اکانت وجود داشته و پس از انجام این کار، حتی با وجود آفلاین یا خاموش بودن گوشی هوشمند، باز هم می‌توانید از این اکانت‌ها استفاده کنید. اما اگر از گوشی خود در ۱۴ روز متوالی استفاده نکنید، اکانت‌های لینک شده نیز به صورت خودکار Log Out خواهند شد.

برای دانلود نسخه بومی واتس اپ برای ویندوز می‌توانید به فروشگاه مایکروسافت مراجعه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)