خانهاخبار
در بتای ششم iOS 16 هم خبری از نمایش درصد باتری برای کلیه آیفون‌ها نیست

در بتای ششم iOS 16 هم خبری از نمایش درصد باتری برای کلیه آیفون‌ها نیست

اپل در بتای پنجم iOS 16 ویژگی بسیار خواسته شده نمایش باتری در نوار وضعیت آیفون را برای آیفون‌های دارای ناچ هم عرضه کرد، اما در این میان برخی از مدل‌ها با اینکه مدل‌های جدیدی بودند، از این قابلیت محروم شدند و امروز با انتشار بتای ششم iOS 16 مشاهده شده که باز هم خبری از نماد درصد باتری برای این آیفون‌ها نیست.
۱۴۰۱/۵/۲۶

نماد درصد باتری جدیدی که اپل در پنجمین بتای توسعه دهندگان iOS16 معرفی کرد، هنوز در آیفون‌های استاندارد ۱۱، آیفون XR، آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی در ششمین بتای iOS 16 هم که امروز برای توسعه دهندگان عرضه شده، در دسترس نیست.

از زمان عرضه آیفون X در سال ۲۰۱۷، در هر آیفونی که دارای فیس آیدی تعبیه شده در ناچ صفحه نمایش است، درصد باتری تنها با کشیدن انگشت به سمت پایین در گوشه سمت راست بالای نمایشگر در کنترل سنتر قابل مشاهده بود. اپل هفته گذشته زمانی که بالاخره درصد باتری را دوباره در نوار وضعیت آیفون‌های دارای بریدگی برگرداند، سرفصل همه خبرها شد، اما این ویژگی در همه آیفون‌ها با آخرین نسخه بتای iOS 16 پشتیبانی نمی‌شود.

image

 

نماد جدید شامل درصد باتری، به نحوی قرار داده شده که داخل آیکون باتری است، نه به مانند قدیم در سمت چپ کنار آنها. در واقع قسمت داخل باتری کاملا پر می‌ماند تا زمانی که باتری به ۲۰ درصد یا کمتر برسد، در این مرحله یک پنجم نماد باتری قرمز می‌شود و بقیه نماد باتری به صورت شفاف نمایش داده می شود. این شکل نمایش دادن آیکون باتری بسیار بحث برانگیز شده است، اما نباید فراموش کنیم که iOS 16 هنوز در مرحله بتا است، بدین معنی که این نسخه آزمایشی است و دقیقا مرحله بتا به این منظور پیاده‌سازی می‌شود تا ایرادات سیستم عامل برطرف گردند؛ بنابراین احتمال دارد که اپل با دریافت بازخورد منفی از توسعه دهندگان، در این موضوع تجدید نظر کند و تغییراتی را اعمال کند.

به طور دقیق مشخص نیست که چرا نماد درصد باتری جدید در برخی از مدل‌هایی که دارای بریدگی هستند، در دسترس نیست، اما مدل‌های حذف شده از این لیست یا مدل‌های مینی هستند یا آنهایی هستند که صفحه نمایش اولد ندارند، بلکه دارای نمایشگر LCD هستند. همانطور که گقته شد iOS 16 در مرحله آزمایشی بتا است، پس ممکن است اپل بتواند این ویژگی را در آینده به آیفون‌های دیگر هم گسترش دهد.

به نظر می‌رسد اپل نسخه نهایی iOS 16 را حدود یک ماه دیگر یعنی ماه سپتامبر (شهریور ماه)، برای آیفون‌های ۸ و جدیدتر عرضه کند. قاعدتا و طبق روال هر سال انتظار می‌رفت که نسخه جدید iOS با حذف نسل اول آیفون SE و آیفون 6S، برای آیفون ۷ به بعد عرضه شود، اما در کمال تعجب اپل به دلایل نامعلوم آیفون ۷ را نیز از این لیست حذف کرد و همانطور که در بالا گفته شد، اعلام کرد که iOS 16 برای آیفون ۸ و مدل‌های بالاتر از آن در دسترس خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)