خانهاخبار
اپل واچ می‌تواند یک سیستم خیلی خوب برای تشخیص زودهنگام حمله قلبی باشد

اپل واچ می‌تواند یک سیستم خیلی خوب برای تشخیص زودهنگام حمله قلبی باشد

در تحقیقی که توسط موسسه قلب تگزاس انجام شده، مشخص شده که با وجود اینکه اپل واچ محدودیت‌هایی نسبت به دستگاه نوار قلب بیمارستانی دارد، اما توانایی این را دارد که به یک سیستم تبدیل شود که تشخیص زودهنگام حمله قلبی را عملی کند.
۱۴۰۱/۵/۲۶

یک مقاله تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد که اپل واچ می‌تواند به عنوان یک سیستم تشخیص زودهنگام حمله قلبی عمل کند و به رساندن افراد زودتر از حالت نرمال به بیمارستان کمک کند.

مححققان موسسه قلب تگزاس مقاله جدیدی را در مجله موسسه قلب تگزاس منتشر کردند که اولین بار توسط MyHealthyApple مشاهده شد و جزئیات کاوش خود را در مورد استفاده از الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) اپل واچ به عنوان یک سیستم تشخیص زودهنگام نشان می‌دهد.

image

 

به گفته محققان، نتایج سلامت پس از حمله قلبی به زمان سپری شده قبل از درمان بستگی دارد. به همین دلیل درمان زودهنگام پس از حمله قلبی برای نتایج بهتر، بسیار کلیدی است. مسئله این است که میانگین زمان ورود به بیمارستان بین ۱٫۵ تا ۶ ساعت است.

عمل پزشکی فعلی نیاز به یک ECG (نوار قلبی) با ۱۲ لید برای تشخیص حملات قلبی دارد که به عنوان انفارکتوس میوکارد (MI) نیز شناخته می‌شود. اگرچه ECG با ۱۲ لید به گره‌های متعدد متصل به بدن متکی است، اما تیم تحقیقاتی مذکور اشاره کرده که اپل واچ ممکن است بتواند این عملکرد را با یک لید انجام دهد.

با قرار دادن اپل واچ در قسمت‌های مختلف بدن، محققان خاطر نشان می‌کنند که می‌توان از ECG با ۱۲ لید برای پیش‌بینی وقوع حمله قلبی استفاده کرد. هدف جایگزینی ECG استاندارد بالینی ۱۲ لید نیست، بلکه ارائه قابلیت‌های تشخیص زودهنگام است تا بیماران بتوانند زودتر به بیمارستان برسند. این تیم تحقیقاتی خاطر نشان می‌کند که بررسی فعلی در مورد توانایی اپل واچ در تشخیص حمله قلبی محدود است، لذا قبل از اینکه اپل واچ به عنوان یک سیستم تشخیص زودهنگام قابل استفاده باشد، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

image

 

همچنین محدودیت‌های فنی برای این دستگاه وجود دارد که می‌تواند از مفید بودن آن به عنوان یک روش استاندارد جلوگیری کند. به عنوان مثال اپل واچ می‌تواند تنها یک لید را به طور همزمان ضبط کند، در حالی که ECGهای بالینی ۱۲ لید، به طور همزمان چندین لید را ضبط می‌کنند.

این تیم معتقد است که در آینده باید کار بیشتری بر روی فرآیند ECG اپل واچ انجام شود تا این پروسه پیچیدگی کمتری داشته باشد. به این دلیل که استفاده از اپل واچ به عنوام یک سیستم تشخیص زودهنگام به شدت به آموزش کاربران برای انجام این کار بستگی دارد. بدون آگاهی کاربر، این ویژگی نمی‌تواند حمله قلبی را در زمانی که مهم است تشخیص دهد. در این تحقیق اضافه شده که « پیدا کردن یک راه موثر برای آموزش یک جمعیت بزرگ در مورد نحوه استفاده از این دستگاه‌های هوشمند و اهمیت استفاده روزانه از آنها چالش برانگیز خواهد بود».

در پایان هم این تیم تحقیقاتی گفته که:

اپل واچ نویدبخش تشخیص MI است. مطالعات فعلی نشان داده است که می‌تواند سیگنال‌های ECG چند لید را ضبط کند و تغییر ST را در طول فرآیند حمله قلبی تشخیص دهد. با این حال هنوز محدودیت‌هایی برای دستیابی به هدف تشخیص زودهنگام MI وجود دارد و داده‌های بالینی بیشتری مورد نیاز است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)