خانهاخبار
اپل در حال تولید آیپد نسل دهم است

اپل در حال تولید آیپد نسل دهم است

طبق گزارش نشریه تایوانی دیجی تایمز اپل تولید آیپد نسل دهم را شروع کرده است؛ همچنین این خبرگزاری اعلام کرده که اپل قرار است در رویداد شهریور خود این محصول را معرفی کند.
۱۴۰۱/۵/۲۵

طبق گزارشی از وب سایت تایوانی دیجی تایمز، آیپد نسل دهم اپل در حال حاضر در حال تولید است و تغییرات عمده‌ای در طراحی آن اعمال شده است.

در این گزارش جزئیات خاصی در مورد طراحی جدید آیپد نسل دهم ارائه نشده است، اما شایعات حاکی از آن است که این دستگاه دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر ۱۰٫۵ اینچی با حاشه‌های نازک‌تر، درگاه USB-C، ماژول دوربین پشت شبیه به آیفون X و بدنه‌ای با لبه‌های تخت خواهد بود. انتظار می‌رود آیپد ارزان‌تر همچنان دارای دکمه هوم میزبان تاچ آیدی باشد، اما رندرهایی که اخیرا فاش شده نشان می‌دهد که احتمالا این دستگاه مانند سایر مدل‌های آیپد بدون جک هدفون باشد.

علاوه بر طراحی مجدد، شایعه شده است که آیپد ارزان‌تر از تراشه A14 Bionic سریع‌تر و پشتیبانی از اینترنت 5G برای مدل‌های سیم کارت خور بهره می‌برد. از دیگر دستگاه‌های دارای تراشه A14 می‌توان به نسل چهارم آیپد ایر و هر چهار مدل آیفون ۱۲ اشاره کرد.

image

 

به گزارش دیجی تایمز، اپل قصد دارد نسل دهم آیپد را در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی کند، اما منابعی که در این گزارش ذکر شده‌اند می‌گویند که آنها نگران محدودیت‌های موقت ایجاد شده توسط دولت چین در کارخانه‌های استان سیچوان در جنوب غربی این کشور هستند. بر اساس این گزارش، در میان موج گرمای شدید، برق ۱۹ شهر این استان تا ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد ماه) به دلیل اولویت تامین برق منازل مسکونی قطع شده است و به کلیه بهره برداران برق صنعتی دستور داده شده است که تمام تولیدات خود را در این مدت متوقف کنند.

بر اساس این گزارش آیپدها عمدتا در استان سیچوان توسط تولیدکنندگان فاکسکان و کامپال تولید می‌شوند، گفته شده این خاموشی شش روزه به دلیل قطع برق احتمالا تاثیری بر راندمان کلی تولید ماه آگوست نخواهد داشت. با این حال اگر محدودیت‌های برق تمدید شود، این گزارش اظهار کرده که تولید انبوه محصولات به احتمال زیاد تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

اپل نسل نهم آیپد را در رویداد سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) در کنار آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و نسل ششم آیپد مینی رونمایی کرد. در چند روز اخیر شایعه شده بود که نسل دهم آیپد قرار است در رویداد اکتبر (مهر) اپل معرفی شود، بنابراین گزارش امروز در تضاد با خبرهای قبلی است و  باید ببینیم که بالاخره این دستگاه در شهریور رونمایی می‌شود یا در مهرماه.

آیپد نسل نهم دارای صفحه نمایش ۱۰٫۲ اینچی، تراشه A13 Bionic، دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از ویژگی سنتر استیج و پشتیبانی از نسل اول قلم اپل است. این دستگاه از قیمت ۳۲۹ دلار در آمریکا شروع می‌شود و در رنگ‌های خاکستری فضایی و نقره‌ای با فضای ذخیره سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت در دسترس است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)