خانهاخبار
نسخه نهایی اندروید 13 برای سری پیکسل عرضه شد

نسخه نهایی اندروید 13 برای سری پیکسل عرضه شد

جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید با تغییراتی در زمینه طراحی و قابلیت‌های حریم شخصی در دسترس کاربران قرار گرفت.
۱۴۰۱/۵/۲۵

سرانجام پس از معرفی رسمی اندروید 13 در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O گوگل، این نسخه جدید از سیستم عامل اندروید در دسترس کاربران دارای گوشی پیکسل قرار گرفت. نکته جالب توجه زمان‌بندی گوگل برای عرضه اندروید 13 است چرا که اندروید 12 سال گذشته در ماه اکتبر میلادی عرضه شد و حالا اندروید 13 در ماه اوت روانه گوشی‌های کاربران شده است.

image

طبق جدیدترین گزارش منتشر شده، گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که بروزرسانی اندروید 13 برای گوشی‌های پیکسل از دیروز آغاز شده است و دیگر گوشی‌های سایر برندهای شناخته شده مانند سامسونگ، شیائومی، ویوو، ریلمی، موتورولا، سونی، وان پلاس و اوپو این بروزرسانی‌ را اواخر سال جاری دریافت خواهند کرد.

image

 

یکی از نکات برجسته اندروید 13 تکامل و بازطراحی تم Material You است که ظاهری جدید به خود گرفته است و حالا از ایکن‌های برنامه‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند. به علاوه، مدیا پلیر اندروید 13 نیز بروز شده است و قادر است با توجه به نوع موسیقی و یا پادکست پخش شده ظاهر خود را عوض کند. همچنین کاربران می‌توانند به راحتی با توجه به زبان مادری خود زبان برنامه‌های خاصی را تغییر دهند.شایان ذکر است که قابلیت Bedtime اندروید 13 نیز ویژگی‌های شخصی‌سازی بیشتری مانند فعال‌سازی تم سیاه و پخش نور مشکی را در خود جای داده است.

image

در زمینه امنیت و حریم شخصی، برنامه‌ها در اندروید 13 دیگر دسترسی کاملی به اطلاعات کاربر نخواهد داشت و برای هر تسک یک دسترسی امنیتی ایجاد خواهد شد. به علاوه، اطلاعات حساس کاربر مانند پسوردها، ایمیل و شماره تلفن همراه که در Clipboard ذخیره شده‌اند پس از مدت کوتاهی برای دلایل امنیتی حذف خواهند شد. به لطف قابلیت‌های امنیتی پیشرفته اندروید 13، برنامه‌ها مجبور هستند که برای ارسال پیام به کاربر به طور مستقیم درخواست کنند و دیگر این ویژگی برای آن‌ها به طور خودکار فعال نخواهد شد.

image

اندروید 13 از صدای فراگیر و قابلیت Bluetooth LE Audio نیز پشتیبانی می‌کند که البته برای بهره بردن از آن‌ها باید از دستگاه‌های سازگار استفاده کنید تا به بهترین کیفیت دست پیدا کنید. با استفاده از صدای LE بلوتوث، امکانات ویژه‌ای مانند تاخیر بسیار پایین صدا، کیفیت بالا و پخش موسیقی از چند دستگاه مختلف در یک زمان به ارمغان خواهد آمد.

image

نوار وظیفه اندروید 13 برای تبلت‌ها نیز به روز شده است و کاربران می‌توانند علاوه بر مشاهده کلی برنامه‌های خود، به راحتی با انجام عمل درگ و دراپ دو برنامه را به صورت دو پنجره اجرا کنند. برای تبلت‌های مجهز به قلم همچنین قابلیت Palm Rejection فعال شده است که برخورد تصادفی دست با نمایشگر در حین طراحی و یا نوشتن اسناد را مرتفع می‌سازد.

در نهایت باید اشاره کرد در اندروید 13 که برای برنامه‌های دوربین شخص ثالت نیز قابلیت HDR پشتیبانی خواهد شد. به علاوه، به زودی قابلیت کپی کردن عکس، متن و یا آدرس URL از گوشی هوشمند و انتقال مستقیم آن به تبلت اندرویدی و یا به طور برعکس نیز فعال خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)