خانهاخبار
۱۰ گوشی با بهترین دوربین در دنیای موبایل‌ها را بشناسید!

۱۰ گوشی با بهترین دوربین در دنیای موبایل‌ها را بشناسید!

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را داشته و اولویت شما دوربین آن است، این مقاله برای شماست.
۱۴۰۱/۶/۱۲

هر ساله افراد زیادی با توجه به نیازهای مختلف، تصمیم به تعویض گوشی هوشمند خود می‌گیرند. برخی کاربران ممکن است به بازی کردن علاقه زیادی داشته و سخت‌افزار دستگاه کنونی آن‌ها دیگر جواب ندهد. برخی دیگر ممکن است خواهان نمایشگر بزرگ‌تر بوده و به این دلیل، مجبور به خرید گوشی هوشمند جدیدی می‌شوند. حتی برخی افراد ممکن است به دلیل خراب شدن یا نیاز دستگاه قبلی به تعمیر، از استفاده مجدد از آن صرف نظر کرده و به سمت خرید دستگاهی جدید بروند.

image

 

اما دسته‌ای از کاربران وجود داشته که به دلایل مختلف، خواهان بهترین دوربین در گوشی خود هستند. در بین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، دستگاه‌های زیادی وجود داشته که دوربین خوبی دارند. اما از آنجا که هر شرکتی، تمام توان خود از هر نظر را من جمله دوربین روی پرچمداران برند خود می‌گذارد، بنابراین طبیعی است که این لیست نیز مملو از پرچمداران برندهای مختلف باشد.

همچنین لازم به ذکر است که این لیست هیچ ترتیب خاصی نداشته و اگر از یک گوشی پیش از دیگری یاد شده، به این دلیل نیست که لزوما آن دستگاه، دوربین بهتری دارد.

گوشی‌های با بهترین دوربین در بازار

۱. شیائومی ۱۲ اس اولترا

image

شیائومی ۱۲ اس اولترا

جدیدترین پرچمدار شیائومی که در تاریخ ۴ جولای ۲۰۲۲ (مصادف با ۱۳ تیر ۱۴۰۱) معرفی شد، دارای یکی از بهترین دوربین‌ها میان گوشی‌های هوشمند است. شیائومی ۱۲ اس اولترا دارای سیستم دوربین سه‌گانه بوده که از سه دوربین زیر تشکیل شده است:

  • دوربین اصلی ۵۰.۳ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9، فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متری، فاصله کانونی ۱ اینچی و پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری
  • دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری، فاصله کانونی 1/2.0 اینچی و پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری
  • دوربین تله فوتو پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری، دریچه دیافراگم f/4.1، فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متری، اندازه سنسور 1/2.0 اینچی و پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری

همانطور که در مشخصات بالا مشاهده کردید، این گوشی دارای سنسور ۱ اینچی است. این دوربین‌ها همانطوری که کنار ماژول دوربین دیده شده، با همکاری برند لایکا طراحی و بهینه شده‌اند. برندی آلمانی که با دوربین‌های فوق‌العاده و البته گران قیمتش شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که دوربین این گوشی از استاندارد HDR پشتیبانی کرده و دارای فلش LED دوگانه است.

از قابلیت‌های فیلم‌برداری شیائومی ۱۲ اس اولترا نیز، می‌توان به فیلم‌برداری 8K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری 4K با سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری 1080p (فول اچ دی) با سرعت‌های ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری 720p (اچ دی) با حداکثر سرعت ۳۸۴۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

در بخش دوربین سلفی نیز، شیائومی ۱۲ اس اولترا دارای یک دوربین واید ۳۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متری و اندازه پیکسل ۰.۷ میکرومتری بوده که درون یک حفره تعبیه شده است.

لازم به ذکر است که با توجه به این موضوع که مدت زمان زیادی از معرفی این گوشی نمی‌گذرد، متأسفانه اکنون پیدا کردن شیائومی ۱۲ اس اولترا در بازار کشورمان یک چالش به شمار می‌رود.

 

۲. سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

image

گلکسی اس ۲۲ اولترا

گلکسی اس ۲۲ اولترا، اکنون پرچمدار برتر سامسونگ به شمار رفته و یکی از بهترین دوربین‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند را دارا است. این گوشی در پنل پشتی خود دارای یک سیستم دوربین چهارگانه بوده که از چهار دوربین زیر تشکیل شده است:

  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متر، اندازه سنسور 1/1.33 اینچی و پیکسل‌های ۰.۸ میلی‌متری
  • دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری، اندازه سنسور 1/2.55 اینچی و پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری
  • دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری، دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۷۰ میلی‌متری، اندازه سنسور 1/3.52 اینچی و پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری
  • دوربین تله فوتو پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپیتکال ۱۰ برابری، دریچه دیافراگم f/4.9، فاصله کانونی ۲۳۰ میلی‌متری، اندازه سنسور 1/3.52 اینچی و پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری

این بهترین گوشی سامسونگ برای امسال است و طبیعی است که بهترین دوربین‌هایی که این شرکت می‌توانسته را هم در آن قرار داده باشد. هوش مصنوعی این گوشی نیز در مقایسه با نسل قبل خود پیشرفت چشمگیری داشته و اکنون، عکس‌برداری ماکرو نیز از ویژگی‌های مهم دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا به شمار می‌رود.

از قابلیت‌های فیلم‌برداری این گوشی نیز می‌توان به فیلم‌برداری 8K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری 4K با سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری 1080p (فول اچ دی) با سرعت‌های ۳۰، ۶۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری 720p (اچ دی) با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد. همچنین این گوشی از استاندارد HDR10+ پشتیبانی کرده و قابلیت ضبط صدا به صورت استریو در هنگام فیلم‌برداری را دارا است.

در بخش دوربین سلفی نیز، گلکسی اس ۲۲ اولترا از دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری، اندازه سنسور 1/2.82 اینچی و پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری برخوردار بوده که درون یک حفره تعبیه شده است.

۳. آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس

image

 

با توجه به اینکه کمپانی اپل در دوربین نسخه‌های پرو و پرو مکس خانواده آیفون ۱۳ هیچ تفاوتی قائل نشده است، بنابراین هردوی این گوشی‌ها در لیست بهترین دوربین‌ها قرار گرفته‌اند.

همانطور که احتمالا بدانید، محصولات کمپانی اپل همیشه در لیست بهترین دوربین‌ها قرار داشته‌اند و دوربین آیفون در هر زمانی جزو بهترین دوربین موبایلی سال به شمار رفته است. در حال حاضر پرچمداران کنونی اپل نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آیفون ۱۳ پرو/ پرو مکس شاهد یک ماژول دوربین سه‌گانه در پنل پشتی خود بوده که از سه دوربین زیر تشکیل شده است:

  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.5، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری و پیکسل‌های ۱.۹ میکرومتری
  • دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه، دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری
  • دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری، دریچه دیافراگم f/2.8، فاصله کانونی ۷۷ میلی‌متری و پشتیبانی از فناوری OIS

احتمالا با خواندن مشخصات بالا، به این نتیجه می‌رسید که آیفون در مقایسه با سامسونگ و شیائومی، روی کاغذ مشخصات ضعیف‌تری دارد اما ماجرا انقدر ساده نیست. اپل همیشه به کمک هوش مصنوعی خود توانسته دوربین‌های آیفون را به یکی از برترین‌ها در بازار تبدیل کند. ویژگی‌هایی مثل Smart HDR و دیپ فیوژن، عکاسی با آیفون را در شرایط مختلف بهبود می‌دهند.

این گوشی نیز مانند گلکسی اس ۲۲ اولترا، رقیب مستقیم خود، توانایی ثبت عکس‌های ماکرو دارد. برای این حالت، دوربین اولترا واید آیفون ۱۳ پرو/ پرو مکس وارد کار می‌شوند.

از قابلیت‌های فیلم‌برداری آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس می‌توان به فیلم‌برداری فیلم‌برداری 4K با سرعت‌های ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری 1080p (فول اچ دی) با سرعت‌های ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد. همچنین این گوشی در حالت فیلم‌برداری از استانداردهای HDR ۱۰ بیتی و Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند. دلیل غیبت فیلم‌برداری 8K هم این است که برای این ویژگی باید حداقل سنسور ۳۳ مگاپیکسلی داشت که آیفون فاقد آن است اما احتمالا سری آیفون 14 پرو که آخر همین هفته معرفی می‌شود، از دوربین 48 مگاپیکسلی برای فیلم‌برداری 8K برخوردار خواهد شد.

قابلیت اختصاصی که اپل به نسخه‌های پرو خانواده ۱۳ عطا کرده، فیلم‌برداری در حالت سینماتیک است. به کمک این قابلیت، کاربران می‌تواند با آیفون ۱۳ پرو/ پرو مکس فیلم‌هایی مانند حالت عکاسی پرتره ثبت کنند. به گونه‌ای که سوژه واضح و پس‌زمینه تار باشد.

در بخش دوربین سلفی نیز، این گوشی از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متر و اندازه سنسور 1/3.6 اینچی برخوردار بوده که درون ناچ تعبیه شده و فاقد فوکوس خودکار است.

۴. پیکسل ۶ پرو

image

 

کمپانی گوگل پس از چهار سال بالاخره در این گوشی تصمیم به کنار گذاشتن سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با ابعاد 1/2.55 اینچی که در نسل‌های قبلی پیکسل دیده بودیم، گرفت. سیستم دوربین پیکسل ۶ پرو در مقایسه با نسل‌های قبلی خود تحول عظیمی را تجربه کرده و اکنون از سنسورهای بزرگتری بهره می‌برد. تغییری که به جذب نور بیشتر و ثبت عکس‌های بهتر در تاریکی ختم می‌شود. این گوشی شاهد یک ماژول دوربین سه‌گانه در پنل پشتی خود بوده که از سه دوربین زیر تشکیل شده است:

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9، اندازه سنسور 1/1.31 اینچی، فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متری و پیکسل‌های ۱.۲ میکرومتری
  • دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، میدان دید ۱۱۴ درجه‌ای، فاصله کانونی ۱۷ میلی‌متری و پیکسل‌های ۱.۲۵ میکرومتری
  • دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۴ برابری، دریچه دیافراگم f/3.5، اندازه سنسور 1/2 اینچی، فاصله کانونی ۱۰۴ میلی‌متری و پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری

از قابلیت‌های فیلم‌برداری این گوشی نیز می‌توان به فیلم‌برداری 4K با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری 1080p (فول اچ دی) با سرعت ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

همچنین در بخش دوربین سلفی، گوگل پیکسل ۶ پرو از دوربین ۱۱.۱ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۲۰ میلی‌متری و پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری بهره برده که درون یک حفره تعبیه شده است.

۵. سونی اکسپریا ۱ مارک IV

image

 

محصولات سونی شاید امروزه به اندازه اپل، سامسونگ و حتی شیائومی در کشورمان سهم بازار نداشته باشند. اما باید اعتراف کرد که جدیدترین پرچمدار این کمپانی دارای یکی از بهترین دوربین‌ها میان گوشی‌های هوشمند است.

سونی اکسپریا ۱ مارک IV مانند پرچمدار نسل قبل خود، سونی اکسپریا ۱ مارک III، از یک سیستم دوربین مشابه استفاده کرده است. بنابراین شاید آن دستگاه را نیز بتوان به این لیست اضافه کرد. این گوشی در پنل پشتی خود شاهد ماژول دوربین سه‌گانه بوده که از دوربین‌های زیر تشکیل شده است:

  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX557 با دریچه دیافراگم f/1.7، اندازه سنسور 1/1.7 اینچی، فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متری و پیکسل‌های ۱.۸ متری
  • دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX563 با میدان دید ۱۲۴ درجه‌ای، دریچه دیافراگم f/2.2، اندازه سنسور 1/2.5 اینچی و فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متری
  • دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم‌های اپتیکال ۳.۵ و ۵.۲ برابری به ترتیب با دریچه دیافراگم f/2.3 و f/2.8

همچنین این گوشی در سیستم دوربین خود، از یک سنسور ۰.۳ مگاپیکسلی ToF برخوردار است که به شکل سه بعدی، می‌تواند محیط را اسکن کند. این سنسور تقریبا عملکردی مشابه LiDAR در گوشی‌های آیفون دارد.

از قابلیت‌های فیلم‌برداری سونی اکسپریا ۱ مارک IV می‌توان به فیلم‌برداری 4K با سرعت‌های ۲۴، ۲۵، ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری 1080p (فول اچ دی) با سرعت‌های ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد. همچنین این گوشی در بخش فیلم‌برداری از استانداردهای HDR و OIS پشتیبانی می‌کند.

در بخش دوربین سلفی نیز، سونی اکسپریا ۱ مارک IV از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0، اندازه سنسور 1/2.9 اینچی و فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متری برخوردار است.

لازم به ذکر است که این گوشی، متأسفانه در بازار کشورمان به سختی یافت می‌شود.

۶. سونی اکسپریا پرو آی

image

سونی اکسپریا پرو آی

سونی اکسپریا پرو آی، نماینده دیگری از کمپانی سونی بوده که در این لیست حضور دارد. این دستگاه با سیستم دوربین خود، جزو یکی از بهترین دوربین‌ها میان گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. سونی اکسپریا پرو آی، دارای یک ماژول دوربین سه‌گانه بوده که از دوربین‌های زیر تشکیل شده است:

  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0، فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متری، سنسور ۱ اینچی، پیکسل‌های ۲.۴ میکرومتری و پشتیبانی از OIS
  • دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۴ درجه‌ای، دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متری و اندازه سنسور 1/2.55 اینچی
  • دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری، دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متری، اندازه سنسور 1/2.9 اینچی و پشتیبانی از OIS

همچنین سونی اکسپریا پرو آی دارای یک سنسور ۰.۳ مگاپیکسلی بوده که برای تشخیص عمق به کار می‌رود. از سایر قابلیت‌های دوربین گوشی می‌تواند از عکاسی ۱۲ بیتی RAW، پشتیبانی از استاندارد HDR و قابلیت ردیابی چشم نام برد.

در بخش قابلیت‌های فیلم‌برداری، سونی اکسپریا پرو آی از فیلم‌برداری 4K در سرعت‌های ۲۴، ۲۵، ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری 1080p (فول اچ دی) در سرعت‌های ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه برخوردار است.

در پنل جلویی این گوشی نیز، سونی اکسپریا پرو آی از دوربین ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0، فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر، اندازه سنسور 1/4 اینچ و پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری به عنوان دوربین سلفی خود بهره می‌برد.

لازم به ذکر است که این گوشی، متأسفانه در بازار کشورمان به سختی یافت می‌شود.

۷. شیائومی ۱۲ اس پرو

image

 

شیائومی ۱۲ اس پرو، عضو دیگری از پرچمداران شیائومی بوده که به تازگی در تاریخ ۴ جولای ۲۰۲۲ (مصادف با ۱۳ تیر ۱۴۰۱) معرفی شده و دوربینی مثال‌زدنی دارد. همانطور که در بالاتر خواندید، شیائومی ۱۲ اس اولترا نیز دارای یکی از بهترین دوربین‌ها بوده و اکنون، نوبت به عضو میانی این خانواده رسیده است.

این پرچمدار شیائومی دارای سیستم دوربین سه‌گانه بوده که از سه دوربین زیر تشکیل شده است:

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9، اندازه سنسور 1/1.28 اینچی، فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متری و پیکسل‌های ۱.۲۲ میلی‌متری
  • دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۵ درجه‌ای و دریچه دیافراگم f/2.2
  • دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری، دریچه دیافراگم f/1.9 و اندازه ۵۰ میلی‌متری

از قابلیت‌های فیلم‌برداری این گوشی می‌توان به فیلم‌برداری 8K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری 4K با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری 1080p (فول اچ دی) با سرعت‌های ۳۰، ۱۲۰، ۲۴۰ و ۹۶۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری 720p (اچ دی) با سرعت ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

شیائومی ۱۲ اس پرو در پنل جلویی خود شاهد یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بوده که با دریچه دیافراگم f/2.5، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر و پیکسل ۰.۷ میکرومتری درون یک ناچ تعبیه شده است.

لازم به ذکر است که این گوشی همانند شیائومی ۱۲ اس اولترا، به دلیل اینکه مدت زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد، اکنون به سختی در بازار کشورمان یافت می‌شود.

۸. اوپو فایند ایکس ۵ پرو

image

اوپو فایند ایکس ۵ پرو، یکی از دیگر از دستگاه‌هایی بوده که به عنوان تنها نماینده برند اوپو، در این لیست حاضر شده است. این گوشی در پنل پشتی خود شاهد یک ماژول دوربین سه‌گانه بوده که از سه دوربین زیر تشکیل شده است:

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7، فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متر، اندازه سنسور 1/1.56 اینچ و پیکسل‌های ۱.۰ میلی‌متری
  • دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۰ درجه‌ای، دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۵ میلی‌متر، اندازه سنسور 1/1.56 اینچی و پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری
  • دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری، دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۵۲ میلی‌متری و اندازه سنسور 1/3.4 اینچی

همچنین دوربین‌های این گوشی که از فناوری HDR پشتیبانی می‌کنند، توسط برند سوئدی هسلبلاد که در زمینه ساخت تجهیزات تصویربرداری فعالیت داشته، ساخته شده است.

از قابلیت‌های فیلم‌برداری این گوشی نیز می‌توان به فیلم‌برداری 4K با سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری 1080p (فول اچ دی) با سرعت‌های ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

در بخش دوربین سلفی نیز، اوپو فایند ایکس ۵ پرو دارای یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۲۱ میلی‌متر و اندازه سنسور 1/2.74 اینچ و پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری بوده که درون یک حفره در بالای نمایشگر و در سمت چپ تعبیه شده است.

لازم به ذکر است که این گوشی، متأسفانه در بازار کشورمان به سختی یافت می‌شود.

۹. ویوو ایکس ۸۰ پرو

image

 

ویوو ایکس ۸۰ پرو یکی دیگر از دستگاه‌هایی بوده که دوربین آن، عملکردی شایسته داشته و همانند گلکسی اس ۲۲ اولترا، از سیستم دوربین چهارگانه برخوردار است. ماژول دوربین چهارگانه این گوشی نیز از ۴ دوربین زیر تشکیل شده است:

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.6، اندازه سنسور 1/1.3 اینچ و پشتیبانی از OIS
  • دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۴ درجه‌ای، دریچه دیافراگم f/2.2 و اندازه سنسور 1/2.0 اینچی
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری، دریچه دیافراگم f/1.9، فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متر، اندازه سنسور 1/2.93 اینچ و پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپ با زوم اپتیکال ۵ برابری، دریچه دیافراگم f/3.4، اندازه سنسور 1/4.4 اینچ و پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری

از قابلیت‌های فیلم‌برداری این گوشی نیز، می‌توان به فیلم‌برداری با کیفیت‌های 8K، 4K و 1080p (فول اچ دی) اشاره کرد.

در بخش دوربین سلفی نیز، ویوو ایکس ۸۰ پرو از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.5، فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر، اندازه سنسور 1/2.8 اینچ و پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری برخوردار بوده که درون یک حفره تعبیه شده است.

لازم به ذکر است که این گوشی نیز متأسفانه در بازار کشورمان به این راحتی‌ها پیدا نمی‌شود اما قطعا می‌توانست پرچمدار خوبی برای بازار موبایلی ایران باشد.

۱۰. وان پلاس ۱۰ پرو

image

وان پلاس ۱۰ پرو

آخرین گوشی این فهرست، پرچمدار کنونی وان پلاس است. وان پلاس ۱۰ پرو دارای یک ماژول دوربین سه‌گانه در پنل پشتی خود بوده که از دوربین‌های زیر تشکیل شده است:

  • دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متر، اندازه سنسور 1/1.43 اینچ، پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و پشتیبانی از استاندارد OIS
  • دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۵۰ درجه‌ای، دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۴ میلی‌متر، اندازه سنسور 1/2.76 و پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری
  • دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳.۳ برابری، دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۷۷ میلی‌متر، پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری و پشتیبانی از استاندارد OIS

همانطور که در بالا خواندید، وان پلاس در این گوشی در دوربین‌های اصلی و تله فوتو از همان حسگرهای نسل قبل بهره برده است. اما دوربین اولترا واید وان پلاس ۱۰ پرو دستخوش تغییراتی شده و حتی حسگر مونوکروم ۲ مگاپیکسلی وان پلاس ۹ پرو نیز اکنون حذف شده است.

همچنین دوربین‌های این گوشی که از فناوری HDR پشتیبانی می‌کنند، توسط برند آلمانی هسلبلاد که در زمینه ساخت تجهیزات تصویربرداری فعالیت داشته، ساخته شده است.

از قابلیت‌های فیلم‌برداری این گوشی نیز می‌توان به فیلم‌برداری 8K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری 4K با سرعت‌های ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری 1080p (فول اچ دی) با سرعت‌های ۳۰، ۶۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

در بخش دوربین سلفی، وان پلاس ۱۰ پرو از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، اندازه سنسور 1/2.74 اینچی و پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری استفاده کرده که درون یک حفره در نمایشگر این گوشی تعبیه شده است.

 

در انتها، اکنون لیستی از ۱۰ گوشی هوشمند با برترین دوربین‌ها را خواندید. اگر تجربه کار کردن با هرکدام از گوشی‌هایی که ذکر شد را داشته‌اید، با ما در بخش نظرات در میان گذاشته و بگویید شما کدام یک از این گوشی‌ها را انتخاب خواهید کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

ناشناس

۱۴۰۱/۶/۱۴
قیمت اینا خدادتومن ?

حبیب

۱۴۰۱/۶/۱۳
چرا از zte حرفی نمی زنید

متین

۱۴۰۱/۶/۱۳
ببخشید آقای مستر سجاد ده نبی حالا که اینطوری شد HONOR MAGIC 4 ULTIMATE رتبه 146 DXOMARK رو داره که فعلا هم مقام بهترین دوربین جهان رو تو دستان خودش گرفته که چیز کمی نیست و باید توی صدر سرویس خبرتون باشه که حتی اسمی هم ازش نبردید.
به جاش MI 12S ULITRA رو بالای جدول خبریتون گذاشتید که رتبه ش شده 138
تحقیق بیشتر عیب نیست.
با تشکر از سایت خوبتون.❤

بهنام حیدری

۱۴۰۱/۶/۱۳
کاملا اشتباه هست اگه سایت مرجع اصلی موبایل dxomark.com رو مشاهده کنید متوجه میشید هانر التیمت اوله هواوی p50 pro دومه و سامسونگ رده ۱۴ام هست تو دوربین

?

۱۴۰۱/۶/۱۲
هسلبلاد برندی سوئدی نه آلمانی