خانهاخبار
چرا اپل آپدیت تلگرام را به تعویق انداخت؟

چرا اپل آپدیت تلگرام را به تعویق انداخت؟

اپل به مدت دو هفته اجازه انتشار بروزرسانی تلگرام را نداد، تا جایی که صدای مدیر عامل تلگرام هم درآمد؛ اما چرا اپل این کار را کرد؟ در این مطلب به دلایل این موضوع می‌پردازیم.
۱۴۰۱/۵/۲۵

هفته گذشته پاول دوروف مدیر عامل اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، پیامی را در کانال تلگرامی خود ارسال کرد که در آن نوشته بود:

به عنوان مثال بروزرسانی آینده ما که در شرف ایجاد انقلابی در نحوه بیان افراد در پیام رسانی است، درگیر بررسی‌های اپل است و انتشار آن مختل شده است و تاکنون هیچ‌گونه توضیح یا بازخوردی را از اپل در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

یک روز پس از پست تلگرامی دوروف، اپل بالاخره اجازه داد تا بروزرسانی تلگرام منتشر شود، اما یک هشدار در این میان وجود داشت.

image

 

به گزارش Engadget، روز جمعه دوروف در پی تایید اپل، پست جدیدی در تلگرام نوشت و توضیح داد که در حالی که بروزرسانی جدید پر از ویژگی‌های مرتبط با ایموجی است، یکی از این بروزرسانی‌ها توسط اپل مسدود شده است. مدیر عامل تلگرام توضیح داد: «پس از پوشش گسترده رسانه‌ای پست قبلی من، اپل با ما تماس گرفت و خواستار کاهش بروزرسانی در انتظار تلگرام ما با حذف Telemoji (نسخه‌های متحرک ایموجی که در تلگرام بزرگ‌تر از سایز نرمال ایموجی‌ها هستند و انیمیشن خاصی را نمایش می‌دهند) شد.

دوروف اضافه کرد: «این یک حرکت گیج کننده از طرف اپل است، زیرا Telemoji بعد کاملا جدیدی را به ایموجی‌های ثابت با وضوح پایین می‌آورد و اکوسیستم آنها را به میزان قابل توجهی غنی می‌کند». مدیر اجرایی تلگرام سپس ویدئویی از شکل ظاهری Telemoji را به اشتراک گذاشت که به برخی موارد مبهم پاسخ می‌داد. به نظر می‌رسد که اپل ممکن است احساس کرده باشد از آنجایی که طراحی ایموجی استفاده شده برای Telemoji تلگرام شبیه به اپل است، افراد حاضر در کوپرتینو به این نتیجه رسیده باشند که نسخه‌های متحرک ایموجی تلگرام مطابق با قوانین و سیاست‌های اپل نیست.

image

 

قرار است بروزرسانی‌های بیشتری در چند هفته آینده برای تلگرام ارائه شود و دوروف اعلام کرده که با ۷۰۰ میلیون کاربر فعال، اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام یک سرویس جدید را به نام تلگرام پریمیوم با قیمت ۴٫۹۹ دلار در ماه اضافه کرده است که امکان آپلود و استفاده از ایموجی‌های سفارشی در چت‌ها و تنظیمات حریم خصوصی برای پیام‌های صوتی را فراهم می‌کند. همچنین امکان هدیه دادن اشتراک حساب پریمیوم تلگرام هم به کاربران داده شده است. کاربران مشترک در این سرویس به ۱۰ بسته اولیه ایموجی سفارشی یعنی در مجموع بیش از ۵۰۰ ایموجی دسترسی خواهند داشت، که البته به این تعداد در آینده اضافه هم خواهد شد.

این اولین بار نیست که اپل تلگرام را از بروزرسانی اپلیکیشن محروم می‌کند. تقریبا دو سال پیش بود که این شرکت تلگرام را از ارائه یک بروزرسانی که رمزگذاری سرتاسری را به تماس ویدئویی اضافه می‌کرد، منع کرد. در حالی که این آپدیت در ابتدا به اپ استور اپل ارائه شد، مشخص شد که کاربران اندروید اولین استفاده کنندگان از این ویژگی شدند، زیرا گوگل بسیار زودتر از اپل این بروزرسانی را تایید کرده بود.

به نظر می‌رسد که تنش بین تلگرام و اپل یک موضوع همیشگی باشد که دیگر این دو شرکت و البته کاربران به آن عادت کرده‌اند؛ اما نکته قابل ذکر این است که با وجود این تنش‌ها بعید است که مشکل خاصی برای کاربران پیش بیاید، زیرا در هر صورت این دو شرکت نیاز به این دارند که با هم کنار بیایند و به هر شکل مسئله را در سریع‌ترین زمان ممکن حل و فصل کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)