خانهاخبار
ردمی K50 الترا رسما رونمایی شد

ردمی K50 الترا رسما رونمایی شد

اولین گوشی برند ردمی با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک از راه رسید.
۱۴۰۱/۵/۲۱

شیائومی دیروز در طی رویداد بزرگ خود از اولین گوشی برند ردمی با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک موسوم به ردمی K50 الترا رونمایی کرد که از نمایشگری باکیفیت و سیستم خنک‌کنند‌ه بهبودیافته‌ای بهره می‌برد.

image

ردمی K50 الترا به صورت کلی ترکیبی از دو گوشی دیگر سری یعنی ردمی K50 پرو و K50 گیمنیگ محسوب می‌شود ولی در برخی از جهات نیز از این دو گوشی حتی بهتر عمل می‌کند. در این راستا، گوشی جدید شیائومی به تراشه پرچمدار کوالکام مجهز شده است که تنها در دو گوشی دیگر شیائومی یعنی شیائومی 12S الترا و میکس فولد 2 به کار رفته است.

image

برای پایداری عملکرد این تراشه، ردمی K50 الترا از سیستم خنک‌کننده اتاق بخار بهره می‌برد که طبق ادعای شیائومی پس از دو ساعت بازی نیز قادر است گوشی را خنک نگه دارد و نرخ 120 فریم بر ثانیه را برای کاربر به ارمغان آورد. کانفیگ‌های این پرچمدار نیز شامل دو نسخه حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی LPDDR5 و سه مدل حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی UFS 3.1 می‌شود.

image

ردمی K50 الترا از نمایشگر امولد 6.67 اینچی بهره می‌برد که یک پنل 12 بیتی با نمایش 68 میلیارد رنگ محسوب می‌شود. سطح کالیبره رنگ این نمایشگر در حد بسیار عالی قرار می‌گیرد که به لطف وجود سنسور دمای رنگ است. رزولوشن تصویر نمایشگر ردمی K50 الترا بین فول اچ‌دی پلاس و QHD+ قرار می‌گیرد که براساس ادعای شیائومی، نمایشگر این گوشی عملکردی نزدیک به رزولوشن تصویر QHD+ خواهد داشت. 

از دیگر مشخصات فنی این نمایشگر می‌توان به پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتزی، محتوای HDR10+ و دالبی ویژن اشاره کرد. به علاوه، نمایشگر ردمی K50 الترا میزبان سنسور اثر انگشتی است که می‌تواند ضربان قلب را اندازه بگیرد.

image

منبع تغذیه ردمی K50 الترا باتری 5000 میلی‌امپر ساعتی با شارژ 120 واتی است که با تراشه اختصاصی مدیریت مصرف بهینه انرژی Surge P1 همراه شده است. طبق امار و ارقام رسمی، باتری ردمی K50 الترا به لطف تراشه کم مصرف و نمایشگر بهینه شده می‌تواند تا یک روز کاربر را همراهی کند. در بخش اتصالات، ردمی K50 الترا از شبکه 5G، وای‌فای 6E و NFC بهره می‌برد. اسپیکرهای این گوشی نیز به فناوری دالبی اتمس مجهز شده‌اند.

image

در پنل پشتی ردمی K50 الترا سنسور 1/1.67 اینچی اصلی 108 مگاپیکسلی HM6 با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال قرار دارد که از اندازه پیکسلی 0.64 میکرومتری بهره می‌برد. البته با قابلیت ترکیب‌سازی پیکسلی 9 در 1 اندازه پیکسل‌ها به 1.92 میکرومتر خواهد رسید. گشودگی دیافراگم این دوربین نیز برابر با f/1.6 است. دیگر دوربین‌های این پرچمدار شامل لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌شود. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی نیز بر عهده دوربین 20 مگاپیکسلی است.

image

در نهایت باید اشاره کرد که ردمی K50 الترا در سه رنگ مشکی، آبی و نقره‌ای روانه بازار خواهد شد که با قیمت پایه 445 دلاری به فروش خواهد رسید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

PSA

۱۴۰۱/۵/۲۲
دیگه فک نکنم خرید نافینگ فون به صرفه باشه چون رقیب خوش قیمت تری داره