خانهاخبار
اپل انتظار کاهش تقاضای آیفون‌های جدید خود را ندارد

اپل انتظار کاهش تقاضای آیفون‌های جدید خود را ندارد

اپل از تامین‌کنندگان خود تقاضا کرده تا تولید سری جدید آیفون‌های خود را به ۹۰ میلیون برسانند که این نشان می‌دهد اپل برآورد کرده که پس از معرفی سری ایفون ۱۴، تقاضا برای این محصول کاهش نخواهد یافت.
۱۴۰۱/۵/۲۲

به گزارش بلومبرگ اپل پیش بینی کاهش فروش آیفون در سال ۲۰۲۲ را در بحبوحه رکود کلی بازار گوشی‌های هوشمند ندارد. این شرکت کوپرتینویی انتظار ادامه تقاضای قوی برای آیفون را دارد و از تامین کنندگان خواسته است تا ۹۰ میلیون مدل آیفون 14 بسازند که با تولید آیفون در مدت مشابه سال گذشته برابری می‌کند.

اپل انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۲۲۰ میلیون آیفون تولید کند که این تعداد مشابه با تولید سال ۲۰۲۱ است. منابعی که با بلومبرگ صحبت کرده‌اند می‌گویند که اپل می‌تواند رکود در بازار گوشی‌های هوشمند را تحمل کند، زیرا مشتریان اپل همچنان مایل به خرج کردن پول برای دستگاه‌های پریمیوم این شرکت هستند.

image

قبل از سال ۲۰۲۱ تعداد آیفون‌های جدیدی که توسط اپل تولید و به بازار عرضه شدند، ۷۵ میلیون دستگاه بود. این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۹۰ میلیون افزایش یافت، زیرا این شرکت پیش بینی می‌کرد تقاضای بالایی برای مدل‌های آیفون ۱۳ وجود خواهد داشت و البته که این برآورد اپل درست بود، حال ظاهرا این غول فن‌آوری در مورد سال ۲۰۲۲ هم نظری مشابه دارد.

در حالی که انتظار می‌رود تغییرات کمی برای مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ وجود داشته باشد، مدل‌های پرو آیفون ۱۴ قرار است دارای طراحی جدیدی در قسمت جلو باشند و گفته شده که اپل ناچ ۵ ساله خود را با دو بریدگی دایره‌ای و کپسولی شکل کنار هم جایگزین کرده است؛ دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ارتقا یافته، تراشه A16 سریع‌تر و نمایشگر همیشه روشن، از دیگر مواردی است که برای سری ۱۴ پرو پیش بینی شده است.

شایعات تاکنون حاکی از آن است که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو می‌توانند قیمت اولیه بالاتری نسبت به مدل‌های آیفون ۱۳ پرو داشته باشند و میانگین قیمت فروش آیفون‌ها را در سال ۲۰۲۲ افزایش دهند. اپل از سال ۲۰۲۲ راهنمای درآمدی ارائه نکرده است، اما لوکا ماستری مدیر مالی اپل در طول کنفرانس این شرکت گفته بود که درآمدهای سه ماه دوم نشان می‌دهد که انتظار می‌رود رشد درآمد در سه ماهه سپتامبر تسریع شود و محدودیت‌های عرضه نسبت به سه ماهه ژوئن کمتر باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)