خانهاخبار
محصولات شرکت‌های اینتل، AMD و انویدیا زیر سایه مک‌های اپل!

محصولات شرکت‌های اینتل، AMD و انویدیا زیر سایه مک‌های اپل!

گزارش های مختلف نشان می‌دهد که شرکت‌های اینتل، AMD و انویدیا انتظارات را برای عرضه محصولات خود در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ بسیار بیشتر از برآوردهای قبل پایین آورده‌اند، این در حالی است که مک‌های اپل همچنان سال به سال در حال رشد عرضه در بازار هستند.
۱۴۰۱/۵/۲۱

طبق گزارش‌ها اینتل، AMD، و انویدیا همگی در حال آماده‌سازی برای کاهش احتمالی محموله‌ها و همچنین کاهش درآمد در باقی مانده سال ۲۰۲۲ هستند؛ این در حالی است که انتظار می‌رود محبوبیت مک‌های اپل همچنان به رشد خود ادامه دهد.

خبرگزاری دیجی تایمز با استناد به منابع معتبر صنعتی گزارش داده که اینتل، AMD و انویدیا انتظارات خود را در مورد تعداد تراشه‌ها و محصولاتی که در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند کرد و اهداف درآمدی خود اصلاح کرده و کاهش داده‌اند. در این گزارش آمده است که اپل تنها شرکتی است که انتظار می‌رود برای مک‌های خود به مانند مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو جدید، همچنان شاهد رشد فروش باشد.

image

 

اینتل اهداف درآمدی خود را برای سال ۲۰۲۲ تقریبا ۱۱ میلیارد دلار کاهش داده است و انتظار دارد به دلیل تقاضای کمتر، عرضه تراشه رایانه‌های شخصی نسبت به سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۰ درصد کاهش یابد. AMD هم انتظار دارد که عرضه محصولاتش در سال ۲۰۲۲ بین ۱۴ تا ۱۶ درصد کاهش یابد، که این میزان بیشتری نسبت به انتظارات قبلی‌اش است که برآورد کرده بود این عرضه کاهش ۷ تا ۹ درصدی داشته باشد.

سازندگان لپ تاپ‌های خاص نیز برای سال ۲۰۲۲ و اوایل سال ۲۰۲۳ آماده می‌شوند. شرکت‌هایی مانند HP، دل، ایسر، ایسوس، همگی انتظارات و پیش‌بینی‌های خود را برای عرضه و درآمد کاهش داده‌اند.

از سوی دیگر اپل انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۹ میلیون مک بوک عرضه کند که بر اساس برآورد دیجی تایمز، بالاتر از سه سال گذشته است. اپل تقریبا انتقال خود را از پردازنده‌های اینتل در مک به تراشه‌های اختصاصی خود تکمیل کرده است. این شرکت اخیرا تراشه کاملا جدید M2 را معرفی کرده است که نوید عملکردی با ۱٫۴ برابر سرعت بیشتر را نسبت به مدل قبلی خود یعنی M1 می‌دهد و تا ۱۵ برابر از یک مدل اینتل هم‌رده خود سریع‌تر است.

اپل تاکنون تراشه‌های M1 Ultra، M1 Max، M1 Pro، M1 و M2 را برای سری مک‌های خود معرفی کرده است. مک پرو رده بالا و مک مینی رده پایین تنها مک‌هایی هستند که با پردازنده اینتل عرضه می‌شوند، که البته انتظار می‌رود اپل به زودی پرونده این محصولات را هم ببندد و در اواخر امسال یا نهایتا اوایل سال ۲۰۲۳ مدل‌های جدید این محصولات را با پردازنده اختصاصی خود معرفی کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)