خانهاخبار
شیائومی میکس فولد 2 رسما رونمایی شد؛ دومین گوشی تاشوی شیائومی

شیائومی میکس فولد 2 رسما رونمایی شد؛ دومین گوشی تاشوی شیائومی

نسل جدید گوشی تاشو شیائومی با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک و دوربین‌های لایکا معرفی شد
۱۴۰۱/۵/۲۱

رقیب مستقیم گلکسی زد فولد 4 خیلی زود از راه رسید و به زودی روانه بازار خواهد شد. در این راستا، شیائومی امروز با برگزاری رویدادی از نسل جدید گوشی تاشو خود موسوم به شیائومی میکس فولد 2 رونمایی کرد که با مشخصات فنی قابل توجهی همراه است. این گوشی نسخه جدید شیائومی میکس فولد که سال پیش معرفی شد محسوب می‌شود.

image

طبق اعلام رسمی، طراحی پنل پشتی شیائومی میکس فولد 2 در مقایسه با نسل قبلی خود تغییرات زیادی را به خود دیده است. ماژول دوربین این گوشی تاشو به صورت افقی قرار گرفته است و در آن سه سنسور جای دارد. در این راستا، شیائومی میکس فولد 2 از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی اصلی IMX766 سونی، لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری بهره می‌برد. به لطف دوربین قدرتمند، شیائومی میکس فولد 2 قادر است تا با کیفیت 8K به فیلمبرداری بپردازد و از فرمت تصویربرداری دالبی ویژن HDR پشتیبانی می‌کند.

image

یکی از نکات برجسته شیائومی میکس فولد 2 ضخامت کم آن است که در حال باز شده به 5.4 میلی‌متر می‌رسد. در حالت بسته شده نیز ضخامت گوشی تاشو شیائومی برابر با 11.2 میلی‌متر است. وزن این دستگاه نیز حدود 262 گرم است. در سمت راست بدنه شیائومی میکس فولد 2 کلیدهای فیزیکی کنترل حجم صدا و کلید پاور جای دارد که با سنسور اثر انگشت ادغام شده است.

شیائومی میکس فولد 2 به نمایشگر 6.5 اینچی کاور امولد E5 با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی مجهز است که توسط محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. با باز شدن گوشی، با نمایشگر 8.02 اینچی Eco2 اولد رو به رو می‌شویم که از رزولوشن تصویر 2.5K و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. به علاوه، نمایشگر داخلی این گوشی تاشو از شیشه فوق نازک و دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره می‌برد. شایان ذکر است که هر دو نمایشگر شیائومی میکس فولد 2 از دالبی ویژن، روشنایی 1000 نیتی و فناوری TrueColor برخوردار است.

image

قلب تپنده شیائومی میکس فولد 2 تراشه اسنپدراگون 8 پلاس یک خواهد بود که با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی تا یک ترابایت همراه خواهد بود. منبع تغذیه این مجموعه سخت‌افزاری باتری 4500 میلی‌امپر ساعتی با شارژ 67 واتی است. نرم‌افزار شیائومی میکس فولد 2 اندروید 12 بر پایه MIUI 13 خواهد بود.

image

در نهایت باید اشاره کرد که شیائومی میکس فولد 2 قرار است در دو رنگ طلایی و مشکی روانه بازار شود. برچسب قیمتی گوشی تاشو جدید شیائومی نیز برای کانفیگ‌های حافظه رم 12 گیگابایتی و سه نسخه حافظه داخلی 256، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی به ترتیب برابر با 1335، 1483 و 1780 دلار خواهد بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)