خانهاخبار
موتو X30 پرو به عنوان اولین گوشی دنیا با دوربین 200 مگاپیکسلی رسما رونمایی شد

موتو X30 پرو به عنوان اولین گوشی دنیا با دوربین 200 مگاپیکسلی رسما رونمایی شد

نسل جدید پرچمدار موتورولا با مشخصات فنی قابل توجه و قیمت پایه 590 دلاری از راه رسید.
۱۴۰۱/۵/۲۰

سرانجام پس از شایعات و گزارش‌های فراوان، جدیدترین پرچمدار موتورولا موسوم به موتو X30 پرو از راه رسید که از مشخصات سخت‌افزاری قابل توجه و برچسب قیمتی مناسب بهره می‌برد. نکته قابل توجه و برجسته موتو X30 پرو دوربین پیشرفته آن است که این دستگاه را به اولین گوشی بازار با سنسور 200 مگاپیکسلی بدل کرده است.

قبل از برگزاری رویداد موتورولا، طراحی موتو X30 پرو به طور کامل لو رفته بود و در نتیجه، نکته جدیدی درباره طراحی این گوشی وجود ندارد. به هر روی، موتو X30 پرو از نمایشگر با لبه‌های خمیده و حفره ناچ دوربین سلفی بهره می‌برد که در مرکز صفحه قرار گرفته است. در پنل پشتی این پرچمدار نیز دوربین سه‌گانه قرار گرفته است که سنسور 200 مگاپیکسلی آن خودنمایی می‌کند. در سمت راستا بدنه مطابق انتظار کلیدهای فیزیکی کنترل حجم صدا و پاور جاری گرفته است. بخش پایینی موتو X30 پرو نیز میزبان درگاه Type-C، اسپیکر و محفظه سیم کارت است.

image

 

طبق اعلام رسمی، موتو X30 پرو از نمایشگر 6.73 اینچی P-OLED با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 144 هرتزی بهره می‌برد که حاشیه‌های آن به حداقل رسیده است. به علاوه، این نمایشگر میزبان سنسور اثر انگشت و دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی نیز است.

همانطور که قبلا نیز فاش شده بود، سخت‌افزار موتو X30 پرو تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک خواهد بود که با حافظه رم تا 12 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی تا 512 گیگابایتی UFS 3.1 به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. منبع تغذیه این مجموعه سخت‌افزاری باتری 4500 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ فوق سریع با سیم 125 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی است. طبق ادعای موتورولا، شارژ 50 درصدی باتری این پرچمدار تنها در عرض 7 دقیقه شارژ می‌شود و شارژ کامل آن نیز تنها 19 دقیقه طول می‌کشد.

image

موتورولا تمرکز زیادی بر معرفی دوربین موتو X30 پرو در رویداد خود داشته است. در این راستا، پرچمدار موتورولا به دوربین 200 مگاپیکسلی با سنسور 1/1.22 اینچی ایزوسل HP1 سامسونگ مجهز شده است که عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. این سنسور پرچمدار از فناوری Chameleon Cell برخوردار است که می‌تواند با توجه به شرایط و محیط ترکیب‌سازی پیکسلی دو در دو، چهار در چهار و حتی کامل را انجام دهد.

به علاوه، ثبت رنگ نیز در این سنسور به طبیعی‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود. همچنین این دوربین از فیلمبرداری 8K با 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. دیگر دوربین‌های موتو X30 پرو شامل لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی می‌شود.

image

در نهایت باید اشاره کرد که کانفیگ پایه موتو X30 پرو شامل رم 8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی برابر با 594 دلار است. کاتفیگ حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیز با قیمت 623 دلاری به فروش می‌رسد. با افزایش حافظه داخلی به 512 گیگابایت، قیمت این پرچمدار به 668 دلار می‌رسد. متأسفانه هنوز زمان عرضه و فروش موتو X30 پرو مشخص نشده است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)