خانهاخبار
اوپو واچ 3 و واچ 3 پرو به همراه چیپست اسنپدراگون W5 نسل اول معرفی شدند

اوپو واچ 3 و واچ 3 پرو به همراه چیپست اسنپدراگون W5 نسل اول معرفی شدند

شرکت اوپو به تازگی از ساعت‌های هوشمند جدید خود به نام‌های اوپو واچ 3 و واچ 3 پرو رونمایی کرده است.
۱۴۰۱/۵/۲۰

در روز گذشته، شاهد رونمایی رسمی شرکت سامسونگ از سری جدید ساعت‌های هوشمند خود یا همان گلکسی واچ 5 بودیم و حالا شرکت اوپو نیز صرفا برای اینکه از قافله عقب نماند؛ در کشور چین ساعت‌های هوشمند اوپو واچ 3 و واچ 3 پرو را معرفی کرده است.

image

 

همانطور که انتظار آن می‌رفت؛ اوپو واچ 3 و واچ 3 پرو نخستین ساعت‌های هوشمندی هستند که به همراه چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون W5 نسل اول روانه بازار خواهند شد. شرکت کوالکام در ماه جولای این پلتفرم را به طور رسمی معرفی کرده بود.

اوپو واچ 3 یک نمایشگر ۱.۷۵ اینچی امولد با رزولوشن ۴۳۰×۳۷۲ را به همراه داشته و شیشه قرار گرفته روی آن نیز از نوع سه بعدی است. ظرفیت باتری این ساعت هوشمند، ۴۰۰ میلی آمپر بوده که تنها در ۶۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. از جمله دیگر مشخصات ساعت جدید اوپو، می‌شود به ۱ گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، بلوتوث نسخه 5، پشتیبانی از eSim، به همراه داشتن NFC، مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متری و GPS اشاره کرد. این ساعت همچنین پردازنده کمکی اوپو آپولو 4 را نیز به همراه داشته که مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به چیپست کوالکام دارد و در مواقعی که نیاز به قدرت پردازشی چندان زیادی وجود ندارد؛ به کار خواهد رفت.

image

 

عمر باتری اوپو واچ 3 نسبتا به چهار روز می‌رسد که نسبت به امکانات این محصول، تحسین برانگیز است؛ البته اگر مدل LTE را تهیه کنید، عمر باتری این ساعت به سه روز کاهش می‌یابد. اوپو همچنین یک حالت کم مصرف نیز در این محصول قرار داده که می‌توانید با استفاده از آن، حدودا ده روز از این ساعت هوشمند بدون نیاز به شارژ استفاده کنید. اوپو واچ 3 در رنگ‌های مشکی و طلایی به بازار آمده و وزن آن نیز بدون بند معادل با ۳۱.۹ گرم است.

در سوی دیگر، اوپو واچ 3 پرو را داریم که اندکی از نسخه معمولی بزرگ‌تر است. این ساعت هوشمند، نمایشگری ۱.۹۱ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۴۹۶×۳۷۸ را به همراه داشته که از نوع LTPO‌ بوده و نرخ نوسازی آن متغیر است. استفاده از چنین نمایشگری در یک ساعت هوشمند، پیش از این سابقه نداشته و در نوع خود این محصول را بسیار جذاب می‌کند.

باتری اوپو واچ 3 پرو نیز بزرگ‌تر بوده و با ظرفیت ۵۵۰ میلی آمپری خود، به کاربر اجازه استفاده به مدت پنج روز بدون نیاز به شارژ‌ مجدد را می‌دهد؛ البته در نسخه LTE، عمر باتری بار دیگر کمتر بوده و به چهار روز می‌رسد. حالت کم مصرف در این ساعت نیز وجود داشته که با فعالسازی آن، می‌شود عمر باتری این محصول را به ۱۵ روز افزایش داد.

image

 

اوپو واچ 3 پرو در ۶۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود که با توجه به عمر باتری مناسب آن، چندان بد به نظر نمی‌رسد. این ساعت در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای (با بند چرمی قهوه‌ای) به بازار آمده و وزن آن بدون بند، معادل با ۳۷.۵ گرم است.

هر دوی این ساعت‌ها پشتیبانی از حدود ۱۰۰ فعالیت ورزشی متفاوت را به ارمغان آورده و با ۱۵۰ واچ فیس متفاوت به بازار می‌آیند. از جمله سنسور‌های به کار رفته در این ساعت‌ها می‌شود به سرعت سنج، ژیروسکوپ، سنسور ژئومگنتیک، سنسور ضربان قلب، سنسور اکسیژن خون، سنسور ECG، سنسور نور و سنسور فشار هوا اشاره کرد.

قیمت اوپو واچ 3 از ۱۴۹۹ یوآن (حدود ۲۲۲ دلار / ۲۱۶ یورو) آغاز شده و در سوی دیگر، اوپو واچ 3 پرو نیز قیمت ۱۸۹۹ یوآنی (حدود ۲۸۲ دلار / ۲۷۴ یورو را دارد. اوپو امکان پیش سفارش این ساعت‌ها در کشور چین را از حالا فراهم کرده و قرار است تا فروش رسمی آنها از تاریخ ۱۹ آگوست (۲۸ مرداد) آغاز شود.

image

 

هنوز مشخص نیست که آیا شاهد عرضه نسخه جهانی این محصول خواهیم بود یا خیر؛ همچنین با توجه به استفاده این ساعت‌ها از سیستم عامل اختصاصی اوپو در کشور چین، جالب است ببینیم که آیا نسخه جهانی آنها به همراه سیستم عامل Wear OS روانه بازار خواهد شد یا همچنان به استفاده از پلتفرم اوپو ادامه می‌دهد؟

درباره ساعت‌های هوشمند جدید اوپو چه می‌اندیشید؟ آیا در صورت عرضه نسخه جهانی این محصولات، به خرید آنها فکر خواهید کرد یا گزینه‌های دیگری را به آنها ترجیح می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)