خانهاخبار
مینگ چی کو: در پی تحولات ژئوپولیتیکی اخیر میان چین و تایوان خللی در زنجیره تامین اپل وارد نشده است

مینگ چی کو: در پی تحولات ژئوپولیتیکی اخیر میان چین و تایوان خللی در زنجیره تامین اپل وارد نشده است

مینگ چی کو تحلیل‌گر موسسه TF Securities، گفته که درست است که میان چین و تایوان مشکلاتی به وجود آمده اما این موضوع به هیچ عنوان تولید سری آیفون ۱۴ را تحت تاثیر قرار نداده است.
۱۴۰۱/۵/۲۰

گزارش‌های هفته گذشته به دلیل تنش‌های ژئوپولیتیکی بین چین و تایوان، مشکلات احتمالی زنجیره تامین را برای سری آیفون ۱۴ اپل نشان می‌داد. حال مینگ چی کو تحلیل‌گر و افشاگر باسابقه اپل، گفته که مطمئن است که هیچ تاثیری بر تولید زنجیره تامین آیفون ۱۴ وجود ندارد، زیرا برنامه‌های ارسال به خوبی در حال پیشروی است. توییت کو به شرح زیر است:

اگرچه برخی از سرمایه گذاران اخیرا نگران هستند که برنامه تولید انبوه و ارسال مدل‌های آیفون ۱۴ تحت تاثیر مسائل ژئوپولیتیکی قرار گیرد، اما آخرین بررسی‌های من نشان می‌دهد که در حال حاضر هیچ تاثیری بر زنجیره تامین مدل‌های آیفون ۱۴ امسال وجود ندارد.

image

 

اپل به طور مداوم فهرست شرکای زنجیره تامین خود را برای سری آیفون ۱۴ تنوع بخشیده است تا از تاخیر در عرضه آنها در سپتامبر (شهریور) جلوگیری کند.

در اخبار مرتبط با اپل کو مطمئن است که اپل ایرپادز پرو ۲ خود را در نیمه دوم سال جاری با همان رابط قدیمی لایتنینگ برای کیس شارژ آن عرضه خواهد کرد. اما گفته شده که از سال ۲۰۲۳ به بعد، تمامی مدل‌های ایرپادز دارای پورت USB-C خواهند بود. کو در توییت دیگری در این خصوص گفته:

من پیش‌بینی می‌کنم اپل در سال ۲۰۲۳ قاب‌های شارژ با پورت USB-C را عرضه خواهد کرد. با این حال کیس شارژ ایرپادز ۲ جدید که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد، همچنان از پورت لایتنینگ استفاده خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که اظهارات کو منطقی و مطابق قوانینی باشد که اتحادیه اروپا وضع کرده، زیرا اتحادیه اروپا اجرای قوانین استفاده از یک پورت واحد را برای تمامی محصولات که در واقع منظور پورت USB-C بوده است، به سال ۲۰۲۳ موکول کرده است، پس می‌توان به طور قطع گفت که تمامی محصولات اپل که تا قبل از این تاریخ عرضه شوند، از گزند این قانون تازه وضع شده در امان خواهند بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)