خانهاخبار
گلکسی واچ 5 و واچ 5 پرو با نمایشگر سفایر و باتری حجیم‌تر رسما رونمایی شدند

گلکسی واچ 5 و واچ 5 پرو با نمایشگر سفایر و باتری حجیم‌تر رسما رونمایی شدند

نسل جدید ساعت هوشمند سامسونگ با قابلیت‌های جذاب از راه رسید.
۱۴۰۱/۵/۱۹

سرانجام سامسونگ از نسل جدید ساعت هوشمند خود موسوم به سری گلکسی واچ 5 شامل دو مدل گلکسی واچ 5 (نسخه‌های 40 و 44 میلی‌متری) و واچ 5 پرو رونمایی کرد. نکته جالب توجه سری گلکسی واچ 5 بهره‌گیری همه مدل‌ها از نمایشگر مجهز به کریستال سفایر است که 60 درصد مقاومت بیشتری در برابر ضربه و خراش خواهد داشت. خوشبختانه شیشه سفایر تنها به مدل پرو محدود نشده است و گلکسی واچ 5 نیز به این قابلیت مجهز شده است.

image

طبق اعلام رسمی، سری گلکسی واچ از گواهی IP68، قابلیت ضدآب در عمق 50 متری آب و گواهی نظامی MIL-STD 810H بهره خواهد برد. ابعاد نسخه 40 میلی‌متری گلکسی واچ 5 برابر با 39.3 x 40.4 x 9.8 میلی‌متر است و از وزن 28.7 گرمی برخوردار خواهد بود. از آن سو، ابعاد و وزن مدل 44 میلی‌متری برابر با 43.3 x 44.4 x 9.8 میلی‌متر و 33.5 گرم است. گلکسی واچ 5 با اندازه 40 میلی‌متری از نمایشگر 1.2 اینچی بهره می‌برد.

image

image

 

گلکسی واچ 5 پرو نیز از اندازه 45.4 x 45.4 x 10.5 میلی‌متری و وزن 46.5 گرمی بهره می‌برد. شایان ذکر است که نسخه 44 میلی‌متری گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو از نمایشگر 1.4 اینچی با رزولوشن تصویر 450 در 450 برخوردار خواهد بود. نسخه پرو سری گلکسی واچ 5 را می‌توان مقاوم‌ترین و باامکانات‌ترین ساعت تولید شده توسط سامسونگ دانست. در این راستا، نمایشگر گلکسی واچ 5 پرو با بهره‌گیری از شیشه سفایر استحکام خیلی خوبی خواهد داشت و بند این ساعت نیز با طراحی بدون سوراخ همراه بوده است که تطبیق آن به راحت‌ترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

image

 

image

بند بدون حفره گلکسی واچ 5 پرو

مطابق انتظار، گلکسی واچ 5 پرو از باتری حجیم 590 میلی‌امپر ساعتی بهره خواهد برد که آن به بهترین ساعت هوشمند سامسونگ از نظر باتری دانست. از آن سو، نسخه‌های 40 و 44 میلی‌متری گلکسی واچ 5 از باتری‌های به ترتیب 284 و 410 میلی‌امپر ساعتی برخوردار خواهد بود. به لطف فناوری شارژ سریع جدید سری گلکسی واچ 5، باتری نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ تنها با 8 دقیقه شارژ و در حالت استندبای کاربر را تا 8 ساعت همراهی خواهد کرد. به علاوه، با نیم ساعت شارژ نیز 45 درصد از باتری سری گلکسی واچ 5 تکمیل خواهد شد.

قلب تپنده سری گلکسی واچ 5 به مانند سری گلکسی واچ 4 تراشه اگزینوس W920 است که با 1.5 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. نرم‌افزار این ساعت هوشمند نیز One UI Watch 4.5 خواهد بود.

image

 

شایان ذکر است که گلکسی واچ 5 پرو از قابلیتی جدیدی بهره می‌برد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا یک مسیر مشخص شده را در ساعت تعریف کند تا گلکسی واچ 5 پرو این مسیر را شناسایی کند و کاربر را در حین سیر مسیر با ارائه راهنمایی‌ها همراهی میکند. در پایان نیز گلکسی واچ 5 پرو می‌تواند کاربر را به نقطه شروع برگرداند.

image

image

به زودی نیز نرم‌افزار Google Maps در سری گلکسی واچ 5 فعال خواهد شد که حتی بدون اتصال به گوشی نیز کار می‌کند. در این راستا، سری گلکسی واچ 5 از GPS، GLONASS و Galileo پشتیبانی می‌کند. به علاوه، این ساعت هوشمند از قطب‌نما، فشارسنج و سنسور سنجش دما بهره خواهد برد. در بخش اتصالات نیز سری گلکسی واچ 5 از بلوتوث نسخه 5.2، وای‌فای دوباند و NFC پشتیبانی میکند. البته نسخه LTE این ساعت نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین برنامه‌های SoundCloud و Deezer نیز در سری گلکسی واچ 5 پشتیبانی می‌شوند. اگر از کاربران برنامه اسپاتیفای هستید، تنها با یک درخواست از دستیار گوگل می‌توانید موسیقی در حال پخش را تعویض کنید.

image
واچ فیس‌های جدید سری گلکسی واچ 5  

برای اهداف سلامتی و ورزشی سری گلکسی واچ 5 از سنسور اپتیکال سنجش ضربان قلب، ECG و BIA بهره می‌برد. باید اشاره کرد که به کمک سنسور BIA کاربر می‌تواند اطلاعات بدنی هدف‌گذاری شده خود را مانند درصد توده چربی بدن، وزن و تراکم استخوانی ماهیچه‌ای را به توسط این سنسور کنترل کند. پس از چندین دقیقه فعالیت‌های شدید کاردیو، ساعت می‌تواند به کاربر نشان دهد چگونه به بهترین شکل ممکن قوا خود را بازیابی کند و حتی میزان نوشیدن مایعات پس از تعریق را نیز به اطلاع کاربر می‌رساند.

image

image

قابلیت سنجش خواب سری گلکسی واچ 5 نیز تغییر پیدا کرده است و حالا کار کردن با آن ساده‌تر از قبل شده است و اطلاعات به آسانی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. به علاوه، این قابلیت می‌تواند الگوی خواب شما را کنترل کند و قادر است که کیفیت خواب شما را با توجه به برنامه ماهانه شخصی شده تا حد زیادی بالا ببرد. این مهم با گزارش‌های منظم خواب، چک لیست‌ها و وظایف ماهانه برای کاربر انجام خواهد شد.

image

در نهایت باید اشاره کرد که نسخه Bespoke سری گلکسی واچ 5 نیز در دسترس قرار خواهد گرفت که شامل رنگ‌بندی خود ساعت و بندها خواهد بود. از بندهای این نسخه‌ها می‌توان به مدل دو رنگ، میلانس و NATO اشاره کرد. برچسب قیمتی گلکسی واچ 5 با اندازه 40 میلی‌متری برای نسخه‌های بلوتوث و LTE به ترتیب برابر با 280 و 330 دلار خواهد بود. رنگ‌بندی گلکسی واچ 5 نیز شامل رنگ‌های گرافیتی، نقره‌ای، صورتی طلایی و سفایر خواهد بود. گلکسی واچ 5 پرو نیز در دو رنگ خاکستری و مشکی عرضه خواهد شد و با قیمت 450 دلاری برای نسخه بلوتوثی و قیمت 500 دلاری برای نسخه LTE روانه بازار خواهد شد. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)