خانهاخبار
سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ با دوربین‌های بهتر و طراحی بهبود یافته معرفی شد

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ با دوربین‌های بهتر و طراحی بهبود یافته معرفی شد

سامسونگ از نسل چهارم گوشی‌های خود رونمایی کرد.
۱۴۰۱/۵/۱۹

طبق ادعای سامسونگ، دو نسل اول سری گلکسی زد وظیفه تعریف گوشی تاشو را بر عهده داشتند. نسل سوم این سری نیز بر بهبود دوام، مولتی تسکینگ و پشتیبانی از قلم S Pen تمرکز داشته است. اما اکنون چهارمین نسخه از این سری با ارگونومی بهتر، ویژگی‌های بهره‌وری بیشتر و بهبودهای چشمگیری در دوربین وارد بازار شده است.

گلکسی زد فولد ۴ به میزان ۳.۱ میلی‌متر از مدل قبلی خود کوتاه‌تر بوده، در حالتی که عرض آن تغییر نکرده و همان ۶۷.۱ میلی‌متر است. با این حال، حاشیه‌های نازک‌تر کنار صفحه نمایش به سامسونگ این امکان را داده تا نمایشگر این گوشی را ۲.۷ میلی‌متر عریض‌تر کند. همچنین نسبت ابعاد تصویر این گوشی نیز از 24.5:9 به 23:9 کاهش یافته است. اگرچه این گوشی همچنان طویل به نظر می‌رسد، اما نه به اندازه گلکسی زد فولد ۳.

گلکسی زد فولد ۴ با نمایشگر عریض‌تر در مقایسه با نسل قبل خود

در حالت باز شده، گلکسی زد فولد ۴ به اندازه ۲ میلی‌متر از نسل قبل خود عریض‌تر است. ضخامت این گوشی نیز کاهش یافته و در حالت‌های باز و تا شده به ترتیب ۶.۳ میلی‌متر و ۱۵.۸ میلی‌متر است. لازم به ذکر است که گلکسی زد فولد ۳ در این حالت‌ها به ترتیب دارای ضخامت ۶.۴ و ۱۶ میلی‌متر بود. همچنین گوشی جدید سامسونگ کاهش وزن ۸ گرمی را تجربه کرده و وزن خود را به ۲۶۳ گرم رسانده است.

image

 

گلکسی زد فولد ۴ در حالت باز شده دارای نمایشگری ۷.۶ اینچی بوده که با نسبت تصویر 10.8:9، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی را ارائه می‌دهد. ناحیه مربوط به قرارگیری دوربین سلفی زیر نمایشگر نیز دارای تراکم پیکسلی بیشتری بوده که باعث می‌شود دوربین کمتر دیده شود.

فریم دور این گوشی مانند سری گلکسی اس ۲۲ از آرمور آلومینیوم ساخته شده و هر دو نمایشگر توسط گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود. گلکسی زد فولد ۴ دارای گواهی IPX8 برای مقاومت در برابر آب است. این به آن معنا بوده که این گوشی در عمق ۱.۵ متری آب به مدت نیم ساعت دوام می‌آورد. لازم به ذکر است که هر دو گوشی تاشو جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ به صورت مستقل گواهی تا شدن تا ۲۰۰٬۰۰۰ بار را دریافت کرده‌اند.

image

 

گلکسی زد فولد ۴ در پنل پشتی خود شاهد ماژول دوربین سه‌گانه بوده که از گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس گرفته شده است. این ماژول دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور بزرگتری بوده که باعث جذب نور بیشتر به میزان ۲۳ درصد می‌شود. از سایر بهبودهای دوربین این گوشی نیز می‌توان به OIS و EIS اشاره کرد.

دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی گلکسی زد فولد ۴ نیز زوم اپتیکال ۳ برابری را برای این گوشی به ارمغان می‌آورد. همچنین این گوشی می‌تواند به صورت دیجیتالی تا زوم ۳۰ برابری را تجربه کند. دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی زد فولد ۴ نیز شاهد تغییرات خاصی نشده است. لازم به ذکر است که گلکسی زد فولد ۳ دارای ماژول دوربین سه‌گانه با سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بود.

دوربین سلفی این گوشی نیز با کیفیت ۱۰ مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم f/2.2 در زیر نمایشگر قرار گرفته است.

image

 

اما تاشو بودن این گوشی باعث دسترسی‌های بهتری برای عکس‌برداری می‌شود. به عنوان مثال، هنگام زوم کردن می‌توان یک نقشه بزرگنمایی را روی نیمی از صفحه مشاهده کرد که باعث کادربندی راحت‌تر تصاویر می‌شود. همچنین دو نمایشگره بودن این گوشی باعث می‌شود بتوانید قبل از ثبت عکس به صورت همزمان سوژه و خودتان را مشاهده کنید.

بار پردازشی گلکسی زد فولد ۴ نیز بر دوش تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک بوده که در کنار رم ۱۲ گیگابایتی از قدرت پردازش بالایی برخوردار می‌شود. همچنین این گوشی دارای فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی بوده و در برخی مناطق، می‌توان گلکسی زد فولد ۴ را با حافظه ۱ ترابایتی یافت.

image

 

انرژی گلکسی زد فولد ۴ نیز توسط یک باتری با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین شده که از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای سامسونگ، اکنون می‌توانید در طی مدت نیم ساعت شارژ این گوشی را از ۰ درصد به ۵۰ درصد برسانید. لازم به ذکر است که گلکسی زد فولد ۳ در این مدت تنها می‌توانست ۳۳ درصد شارژ شود.

اما کمپانی سامسونگ برای بهبود تجربه نرم‌افزار بسیار زحمت کشیده است. این گوشی اکنون دارای یک نوار مانند Taskbar کامپیوتر بوده که در پایین وجود دارد. این نوار به شما امکان دسترسی فوری به برنامه‌های مورد علاقه، برنامه‌های اخیر و... را می‌دهد.

image

 

برای مثال، می‌توانید به صورت همزمان فیس‌بوک و مسنجر فیس‌بوک را در کنار هم باز کنید. لازم به ذکر است که فیس‌بوک نیز خود را برای نمایشگر ۷.۶ اینچی بهینه کرده و همانطور که در تصویر پایین خواهید دید، می‌تواند تایم‌لاین را به خوبی به تصویر بکشد.

image

بهینه شدن فیس‌بوک برای نمایشگر ۷.۶ اینچی

همچنین نرم‌افزارهایی مانند یوتیوب، نتفلیکس، دیزنی پلاس و مایکروسافت تیمز نیز برای این نمایشگر بهینه شده تا بتوانند بهترین تجربه را برای کاربر رقم بزنند. برخی برنامه‌ها نیز مثل Office، Outlook و مایکروسافت تیمز نیز مانند گوگل میت عملکردی شبیه به تبلت را ارائه می‌دهند.

image

 

این گوشی از حالت فلکس (خم شده) نیز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید گلکسی زد فولد ۴ را در موقعیتی شبیه به لپ‌تاپ تا کنید. اما برنامه‌ها از این حالت پشتیبانی نکرده و به جای آن می‌تواند از تاچ‌پد حالت فلکس بهره ببرید که نیمه پایینی گوشی تبدیل به یک تاچ‌پد و نوار میانبر می‌شود.

گلکسی زد فولد ۴ دارای قلم S Pen نیز خواهد بود. این قلم دارای قابلیت جدیدی به نام استخراج متن است. به طوری که برای مثال می‌توانید یک آدرس را ذخیره کرده و در گوگل مپ اعمال کنید. چیزی مانند کپی و پیست معمولی، اما با دقت بالا و با استفاده از قلم S Pen.

image

 

image

 

سامسونگ در حال حاضر پیش‌فروش گلکسی زد فولد ۴ را آغاز کرده است. این کمپانی به افرادی که این گوشی را پیش‌خرید کرده یک گواهی الکترونیکی به ارزش ۱۵۰ دلار و یک سال Samsung Care+ اهدا خواهد کرد.

image

 

گلکسی زد فولد ۴ در سه رنگ عرضه خواهد شد: مشکی فانتوم، بژ و خاکستری. لازم به ذکر است که رنگ اصلی این نسل، خاکستری است.

گلکسی زد فولد ۳ در رنگ‌های مشکی فانتوم، بژ و خاکستری

 
 

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)