خانهاخبار
بالاخره میزان درصد باتری به آیفون‌های ناچ‌دار آمد!

بالاخره میزان درصد باتری به آیفون‌های ناچ‌دار آمد!

حتما می‌دانید که چند سال بود در آیفون‌های دارای ناچ که فیس آیدی داشتند، درصد باتری در صفحه اصلی به دلیل فضای کم اطراف این بریدگی، دیگر در دسترس نبود و صرفا یک نماد باتری قابل مشاهده بود که حدودی از سطح شارژ باتری را نشان می‌داد؛ حال امروز با عرضه نسخه پنجم بتای iOS 16 مشاهده شده که خوشبختانه این قابلیت به آیفون‌های ناچ‌دار هم راه پیدا کرده است.
۱۴۰۱/۵/۱۸

با پنجمین بتای iOS 16 اپل نماد باتری آیفون‌های دارای فیس آیدی را بروزرسانی کرد تا میزان درصد باتری را به جای نمایش تصویری صرفا حدودی از میزان شارژ باتری را نمایش دهد. این‌طور که پس از نصب این نسخه بتا مشخص شده، نشان‌گر باتری جدید در همه مدل‌های آیفون که دارای فیس آیدی هستند به جز مدل‌های مینی، یعنی آیفون ۱۲ مینی و ۱۳ مینی، در دسترس است، که البته چون این یک نسخه آزمایشی است، امید می‌رود که هنگام عرضه عمومی iOS 16، در مدل‌های مینی هم شاهد این قابلیت باشیم.

image

 

پیش‌تر میزان درصد باتری آیفون‌هایی که دارای فیس آیدی بودند قابل مشاهده نبود زیرا در دو طرف ناچ گوشی که سخت افزار دوربین TrueDepth قرار داشت، فضای کافی وجود نداشت. طراحی جدید میزان درصد شارژ باتری را به نماد باتری اضافه می‌کند و در یک نگاه ایده بهتری از شکل و شمایل قبلی آیکون باتری است که فقط شماتیکی از سطح شارژ آن را به نمایش می‌گذاشت.

در iOS 15 و نسخه‌های قبلی، نماد باتری تصویری حدودی از میزان شارژ را نشان می‌داد، اما درصد دقیق آن را ارائه نمی‌کرد. بنابراین لازم بود که کاربر برای دیدن میزان دقیق شارژ باتری گوشی خود یا به کنترل سنتر متوسل شود و یا از ویجت باتری استفاده کند.

نماد جدید ایجاد شده برای باتری بر اساس وضعیت باتری و رنگ تصویر زمینه آیفون، رنگ‌ها را تغییر می‌دهد. برای مثال هنگام شارژ نماد باتری سبز می‌شود و نشان‌گر شارژ به آن اضافه می‌شود.

image

 

درصد باتری را می‌توان در برنامه تنظیمات در بخش باتری به دلخواه روشن یا خاموش کرد. به نظر می‌رسد ویژگی درصد باتری در اکثر آیفون‌هایی که دارای ناچ هستند در دسترس باشد، اما اینکه آیا اپل این قابلیت را در آیفون ۱۲ مینی و ۱۳ مینی ارائه دهد، به دلیل محدودیت فضا در هاله‌ای از ابهام است. بتای پنجم iOS 16 در حال حاضر در دسترس توسعه دهندگان است و اپل در آینده‌ای نزدیک نسخه بتای عمومی آن را منتشر خواهد کرد.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۴۰۱/۵/۱۸
پیشرفتهای اپل واقعا خیره کنندس...