خانهاخبار
گلکسی اس ۲۳ اولترا از ارتقا ظرفیت باتری برخوردار نخواهد شد

گلکسی اس ۲۳ اولترا از ارتقا ظرفیت باتری برخوردار نخواهد شد

پرچمدار آینده سامسونگ دارای همان باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود.
۱۴۰۱/۵/۱۵

اکنون کمپانی سامسونگ در تب‌وتاب رویداد آینده خود بوده که زودی برگزار می‌شود. مراسمی که قرار است نسل جدید گوشی‌های تاشوی این شرکت یعنی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ معرفی شوند.

انتظار می‌رفت که پرچمدار آینده این شرکت یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا، شایعات خود را پس از معرفی گوشی‌های تاشو آغاز کند. اما به نظر می‌رسد اینگونه نبوده و گمانه‌زنی‌ها در مورد پرچمدار ۶ ماه بعد سامسونگ از الان شروع شده است.

image

 

کاملا واضح است که انتظار دانستن مشخصات دقیق سری گلکسی اس ۲۳ در زمان کنونی انتظاری بی‌فایده است. اما چیزی که اکنون برای آن زود نیست، فاش شدن تعدادی از مشخصات و ویژگی‌های کلیدی این گوشی است. به خصوص که اکنون شایعات می‌گویند احتمالا این گوشی تفاوت زیادی با سری گلکسی اس ۲۲ نخواهد داشت.

ظرفیت باتری یکسان، پردازنده جدید

همانطور که می‌دانیم، شایعات مطرح شده در دنیای فناوری هیچوقت نمی‌تواند ۱۰۰ درصد درست باشد. اما اکنون افشاگر معروف Ice Universe که سابقه خوبی در افشای مشخصات دستگاه‌های سامسونگ دارد، در شبکه اجتماعی چینی Weibo دست به پیش‌بینی‌های جدیدی زده است.

بر اساس پیش‌بینی او، گلکسی اس ۲۳ اولترا قرار است انرژی خود را از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین کند. البته که این مورد، زیاد دور از انتظار نبود. زیرا تمامی نسخه‌های اولترا پرچمداران سامسونگ اعم از گلکسی اس ۲۲ اولترا، گلکسی اس ۲۱ اولترا و گلکسی اس ۲۰ اولترا نیز از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار بودند.

image

تصویری از گلکسی از ۲۰ اولترا با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

باید خاطرنشان کرد که تکرار ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در گلکسی اس ۲۳ اولترا ممکن است باعث ناامیدی برخی طرفداران سرسخت سامسونگ شود. زیرا یکی از زمینه‌هایی که بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان در آن بیشترین انتقاد را دریافت می‌کند، بحث باتری است.

اما پیش از آنکه گلکسی اس ۲۳ اولترا و سامسونگ را سرزنش کرد، باید بدانیم که به نظر می‌رسد سازندگان گوشی‌های هوشمند به سقف خود در بخش ظرفیت باتری رسیده‌اند. زیرا گوشی‌های پرچمداری مانند گلکسی اس ۲۲ اولترا، وان پلاس ۱۰ پرو، وان پلاس ۱۰ تی، موتورولا اج پلاس، سونی اکسپریا ۱ مارک IV و گوگل پیکسل ۶ پرو همگی انرژی خود را از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین می‌کردند. اما در سمت دیگر، باتری ایسوس ROG Phone 6 دارای ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بود. هرچند که باید گفت طراحی این گوشی کمی درشت بود.

با توجه به این تفاسیر، به نظر می‌رسد سامسونگ احتمالا توان جا دادن باتری بزرگتر از ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت را در گلکسی اس ۲۳ اولترا ندارد. زیرا ممکن است استفاده از باتری بزرگتر به طراحی این گوشی آسیب زده و دیگر گلکسی اس ۲۳ اولترا به عنوان یک گوشی ممتاز به نظر نرسد.

اما همانطور که احتمالا بدانید، عمر باتری به عوامل زیادی وابسته بوده و ظرفیت تنها ملاک آن نیست. طبق شایعات، بار پردازشی گلکسی اس ۲۳ اولترا بر دوش پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل دو بوده و انتظار می‌رود با کاهش نیازهای مصرف انرژی این تراشه، عمر باتری پرچمدار بعدی سامسونگ بهبود یابد.

باقی ویژگی‌ها نیز بدون تغییر باقی خواهند ماند

کاملا بدیهی است که شنیدن این موضوع که سامسونگ قصد دارد در گوشی آینده خود هیچ تغییری ایجاد نکند، کمی ناامیدکننده است. اما باید بدانید که اکنون حدودا ۶ ماه تا معرفی رسمی سری گلکسی اس ۲۳ فاصله داشته و ممکن است تا آن زمان اخبار بسیار بیشتر و جدیدتری منتشر شود.

در حال حاضر، کاربران انتظار دارند گلکسی اس ۲۳ اولترا سنسور تله فوتو پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری خود را حفظ کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود این گوشی همچنان دوربین سلفی زیر نمایشگر را نپذیرد. عنصری که اکنون در گلکسی زد فولد ۳ موجود بوده و انتظار می‌رود در گلکسی زد فولد ۴ نیز به ایفای نقش بپردازد.

image

تصویری از پنل پشتی و لنزهای گلکسی اس ۲۲ اولترا

طبق شایعات، انتظار می‌رود حداقل یکی از ۴ سنسور دوربین این گوشی بدون تغییر باقی بماند. باید خاطرنشان کرد که با وجود آن، یکی از لنزهای این گوشی با پیشرفتی عظیم مواجه خواهد شد.

بر اساس شایعاتی که این روزها زیاد به گوش می‌رود گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی بوده که پیشرفتی عظیم به شمار می‌رود. سامسونگ قصد دارد با بکارگیری این دوربین در کنار پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل دو، کاربران گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ اولترا و حتی گلکسی اس ۲۱ اولترا و شاید گلکسی اس ۲۲ اولترا را نیز به خرید دستگاهی جدید ترغیب کند.

 
 

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)