خانهاخبار
ناچ آیفون 14 پرو را در تصویری از محافظ صفحه نمایش آن ببینید

ناچ آیفون 14 پرو را در تصویری از محافظ صفحه نمایش آن ببینید

به مانند هرسال با نزدیک‌تر شدن به تاریخ معرفی آیفون‌های جدید اپل، شاهد افشا شدن تصاویری هستیم که ادعا می شود محافظ صفحه، قاب محافظ و موارد دیگری هستند که برای آیفون‌های جدید ساخته شده‌اند. امروز تصاویری از یک محافظ صفحه به بیرون درز کرده که ظاهرا به آیفون ۱۴ پرو تعلق دارد.
۱۴۰۱/۵/۱۴

آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به احتمال زیاد از بریدگی که از سال ۲۰۱۷ در آیفون X عرضه شد استفاده نخواهند کرد. شایعات، شماتیک‌های فاش شده، ماکت‌های دیده شده و تصاویر پنل نمایشگر این گوشی، همگی حاکی از آن است که گوشی‌های پریمیوم بعدی اپل بدون ناچ و دارای دو پریدگی کپسولی و دایره‌ای شکل در کنار هم خواهند بود که در آنها دوربین فیس تایم و اجزای فیس آیدی جای داده خواهد شد. تصویر جدیدی از یک محافظ صفحه آیفون ۱۴ پرو به تازگی منتشر شده که تمامی این اطلاعات را تایید می‌کند.

image

 

این تصویر توسط Ice Universe، کارشناس داخلی این صنعت ارسال شده است و ظاهرا یک محافظ صفحه آیفون ۱۴ پرو را با بریدگی‌های دایره‌ای و کپسولی و حاشیه‌های بسیار نازک نشان می‌دهد. همانطور که در خبرهای قبلی گفته بودیم، حتی با وجود حذف ناچ، اجزای این طراحی جدید باز هم فضای نسبتا زیادی را در بالای صفحه نمایش اشغال می‌کنند که این نشان می‌دهد اپل اندازه قطعات سخت افزاری فیس آیدی و دوربین جلو را کاهش نداده است و در عوض تنها قسمت مرده یا همان بلااستفاده در ناچ را حذف کرده است. نکته دیگر این است که بریدگی دایره‌ای شکل ظاهرا به اندازه دهانه دوربین جلوی آیفون ۱۳ پرو است.

احتمالا برای تطبیق بهتر با طراحی جدید، اپل آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس را به نمایشگرهای کمی بزرگ‌تر (به ترتیب ۶٫۱۲ و ۶٫۶۹ اینچی) در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس (با اندازه‌های ۶٫۰۶ و ۶٫۶۸ اینچ) مجهز خواهد کرد. علاوه بر این ممکن است این گوشی‌ها نسبت تصویر بلندتر و لبه‌های منحنی متفاوتی داشته باشند.

احتمال دارد که هم در مدل‌های استاندارد و هم در مدل‌های پرو شاهد دوربین‌های جلوی بهتر با فوکوس خودکار، لنز شش قسمتی به جای لنز پنج قسمتی و دیافراگم بزرگ‌تر f/1.9 در مقایسه با f/2.2 قبلی باشیم که اجازه می‌دهد تصاویر واضح‌تر و دقیق‌تری را ارائه دهند.

image

 

آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس ظاهرا از تراشه جدید A16 Bionic استفاده می‌کنند و ممکن است یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدید را به نمایش بگذارند که می‌تواند به آنها کمک تا به بهترین گوشی‌های دوربین‌دار سال تبدیل شوند. حسگر جدید بزرگ‌تر احتمالا منجر به برآمدگی بیشتر دوربین پشت می‌شود و شایعه شده است که خود گوشی‌ها هم ضخامت و عرض بیشتری نسبت به سری ۱۳ آیفون‌ها خواهند داشت.

گفته شده مدل‌های استاندارد از طراحی، تراشه و سنسور دوربین اصلی سال گذشته که در آیفون ۱۳ استفاده شد، بهره خواهند برد. همچنین در خبرهای اخیر دیدیم که ظاهرا اپل قصد دارد امسال هم قیمت گوشی‌های خود را افزایش ندهد و آنها را با همان قیمت آیفون‌های سری ۱۳ عرضه کند. با توجه به تمهیداتی که اپل اندیشیده از قبیل تنوع بخشیدن به زنجیره تامین، انتظار می‌رود شاهد تاخیری در معرفی و عرضه آیفون‌های جدید اپل نباشیم و اپل در ماه سپتامبر یعنی حدودا یک ماه دیگر آیفون‌های سری ۱۴ را به همراه اپل واچ ۸ و برخی محصولات دیگر معرفی کند.

به نظر شما با توجه به تغییراتی که در آیفون‌های جدید امسال شاهد خواهیم بود، این سری از گوشی‌های جدید اپل ارزش خرید بالایی دارند یا خیر؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)