خانهاخبار
گلکسی اس 23 الترا به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد

گلکسی اس 23 الترا به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد

به نظر می‌رسد با وجود شایعات مختلف، ۲۰۲۳ سالی خواهد بود که پرچمداران ۲۰۰ مگاپیکسلی را خواهیم دید.
۱۴۰۱/۵/۱۱

سامسونگ از زمان رونمایی و عرضه گلکسی اس 20 الترا همواره از دوربین هایی با رزولوشن بالا روی پرچمداران خود استفاده کرده است. محصولاتی مانند گلکسی اس ۲۰ الترا، اس 21 الترا و اس 22 الترا از سنسور ۱۰۸ مگاپیسکلی استفاده می‌کردند و به نظر حالا نوبت به آن رسیده تا شاهد جهشی در این حوزه باشیم. به گفته آیس یونیورس، یکی از افراد سرشناس در حوزه افشای اسرار شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی، گلکسی اس 23 الترا از دوربین ۲۰۰ مگاپیسکلی برخوردار خواهد بود.

این سنسور ISOCELL HP2 نام داشته و بنا بر شایعات، آن ها در حال تست این سنسور هستند تا اوایل سال آینده، آن را به همراه نسل آینده گوشی های هوشمند سری اس خود معرفی کنند. اگر به خاطر داشته باشید، اولین سنسور ۲۰۰ مگاپیسکلی سامسونگ ISOCELL HP1 بود که سال گذشته معرفی شد. همچنین چند هفته پیش، شاهد رونمایی از دومین سنسور ۲۰۰ مگاپیسکلی با نام ISOCELL HP3 بودیم.

image

تصویری از طرح مفهومی گلکسی اس ۲۳ الترا

بنا بر گفته برخی منابع، ISOCELL HP2 عملکرد بهتری نسبت به HP1 و HP3 از خود نشان خواهد داد. روند نامگذاری محصولات برخی مواقع به سمت و سوی نا مشخصی می‌رود و حالا نوبت به یکی دیگر از این پدیده های عجیب رسیده است. به عنوان مثال ISOCELL GN2 در مقایسه GN1 از عملکرد بهتری برخوردار است، اما ISOCELL GN5 به اندازه هیچ یک از دو گزینه دیگر خوب نیست.

اما گزافه گویی را کنار گذشته و مجدد به ISOCELL HP2 باز می‌گردیم. ابعاد و سایز این سنسور هنوز مشخص نیست. اما اگر موضوع بهبود عملکرد صحت داشته باشد، لذا باید انتظار افزایش سایز نسبت به HP1 (۱.۲۲/۱ اینچ) را داشته باشیم.

افراد متخصص در این حوزه همواره از سامسونگ این سوال را پرسیده‌ اند که چرا همیشه از سنسورهای با رزولوشن بالا استفاده کرده‌اند؟ چرا که استفاده از رزولوشن پایین تر به همراه پیکسل های بزرگ تر در حالت تئوری با نتایج بهتری همراه است. اما متأسفانه مسئولان سامسونگ تا به حال پاسخی به این سوال نداده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)