خانهاخبار
اپل سال گذشته سه مدل آیمک ۲۷ اینچی را آزمایش کرده است

اپل سال گذشته سه مدل آیمک ۲۷ اینچی را آزمایش کرده است

طبق گزارش رسیده به MacRumors اپل سال گذشته سه مدل مختلف آیمک ۲۷ اینچی را به صورت نمونه اولیه ساخته است که نمونه سوم می‌تواند محصولی جذاب باشد.
۱۴۰۱/۵/۸

طبق اطلاعاتی که MacRumors در ماه مارس به دست آورده اپل حداقل سه مدل نمونه اولیه بزرگ‌تر آیمک را با تراشه‌های اختصاصی خود ساخته است. منبعی که این خبر را اعلام کرده پیش‌تر نیز اطلاعات مک استودیو را به طور دقیق فاش کرده بوده، لذا تا حد زیادی می‌توان از صحت این خبر مطمئن بود.

در اطلاعات افشا شده سه مدل آیمک  با مشخصات زیر به صورت نمونه اولیه توسط اپل ساخته شده بوده:

  • اولین نسخه قبل از آگوست ۲۰۲۱ (حدودا تیر ۱۴۰۰) با همان طراحی مدل‌های مبتنی بر اینتل ۲۷ اینچی بوده که از تراشه M1 استفاده می‌کرده است.
  • دومین نسخه در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) با طراحی مشابه آیمک ۲۴ اینچی بوده ولی صفحه نمایش ۲۷ اینچی و تراشه M1 داشته است.
  • سومین نسخه هم در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) ساخته شده که باز هم با طراحی آیمک ۲۴ اینچی ساخته شده اما صفحه نمایشی ۲۷ اینچی از نوع XDR Display داشته و برخلاف مدل‌های دیگر رنگ مشکی داشته و از تراشه M1 Max بهره می‌برده است.

image

 

از ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) تاکنون منبع این خبر به ما گفته که به جز سه مدل فوق، دیگر اطلاعاتی از نمونه‌های اولیه آیمک بزرگ‌تر احتمالی که اپل ساخته باشد وجود ندارد که نشان می‌دهد احتمالا این شرکت فعلا اقدام خاصی در این مورد نکرده است.

به نظر می‌ر‌سد که جالب‌ترین نمونه اولیه میان این مدل‌ها، نمونه سوم باشد که یک آیمک ۲۷ اینچی اما با طراحی مشابه آیمک ۲۴ اینچی بوده  که یک پوشش مشکی زیبا با صفحه نمایش XDR داشته که این احتمالا به معنای نسبت کنتراست  1,000,000,000:1 و روشنایی بالا است.

باید توجه داشت که همگی این مدل‌ها صرفا نمونه اولیه بوده‌اند و تضمینی وجود ندارد که اپل آنها را عینا به همان شکل عرضه کند، خصوصا اینکه ساخت این مدل‌ها در سال گذشته میلادی رخ داده است.

اپل در سال گذشته تولید آیمک ۲۷ اینچی و آیمک پرو را متوقف کرد و سپس آیمک ۲۴ اینچی خود را با تراشه M1 به عنوان تنها کامپیوتر دسکتاپ همه کاره در خط تولید خود باقی گذاشت. مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ و مینگ چی کو تحلیل‌گر معتبر اپل هردو ادعا کرده‌اند که یک آیمک بزرگ‌تر با تراشه اختصاصی اپل می تواند در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی شود، اما جزئیات بیشتر در مورد طراحی و نوع تراشه این محصول هنوز کاملا مشخص نیست.

در اوایل این ماه به نقل از منبع همین خبر جزئیاتی از یک برد منطقی مک پرو پیش تولید منتشر شد که شامل یک تراشه سیلیکونی اپل با یک پردازنده ۴۰ هسته‌ای با ۳۲ هسته کارآمد و ۸ هسته کم مصرف و یک پردازنده گرافیکی ۱۲۸ هسته‌ای بود که گفته شده که این نمونه اولیه برد مک پرو بوده که دارای حداقل یک اسلات PCI x16 است.

مارک گورمن از بلومبرگ هم در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) در مورد همان تعداد هسته‌ها برای مک پرو با تراشه اختصاصی اپل در آینده گزارش داد، بنابراین ممکن است برد منطقی برای نمونه اولیه مک پرو قدیمی‌تر بر اساس تراشه‌های سری M1 باشد و هرگز چنین محصولی را در بازار نبینیم. گورمن همچنین در خبرنامه ماه گذشته خود گفت که مک پرو جدید با تراشه‌های M2 Ultra و M2 Extreme در دسترس خواهد بود، اما او اشاره‌ای به تعداد هسته‌های این تراشه‌ها نکرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)