خانهاخبار
گزارش‌ها نشان می‌دهند اپل توانسته رکورد جدیدی در فروش آیفون‌ها ثبت کند

گزارش‌ها نشان می‌دهند اپل توانسته رکورد جدیدی در فروش آیفون‌ها ثبت کند

علی‌رغم کاهش فروش تمام سخت‌افزارهای این کمپانی، آیفون توانست فروش خود را افزایش دهد.
۱۴۰۱/۵/۸

روز گذشته شاهد اعلام درآمد سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ کمپانی اپل بودیم. در حالی که این آمار از نظر فنی یک رکورد جدید را نشان می‌داد، اما همزمان پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر پایان رشد درآمد اپل به دلیل بیماری‌های همه‌گیر درست از آب درآمد.

image

 

طبق این آمارها، درآمد مک در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است. آیپدها و گجت‌های پوشیدنی مانند اپل واچ و ایرپادز نیز به ترتیب ۲ و ۸ درصد کاهش فروش را تجربه کرده‌اند. البته که درآمد اپل از خدمات خود رو به افزایش بوده، اما تنها سخت‌افزاری که توانست فروش خود را بهبود ببخشد، آیفون بود.

درآمد این کمپانی از آیفون‌ها در این مدت ۳ درصد افزایش داشته است. اگرچه این رقم کم است، اما نشان می‌دهد که این کمپانی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ با پیشرفت مواجه شده است. البته این یک موضوع کاملا بدیهی است که آیفون در حجم بسیار بیشتری در مقایسه با سایر محصولات این کمپانی به فروش برسد. در نتیجه می‌توان گفت چنین رشدی برای نشان دادن پیشرفت کافی است.

البته این موضوع‌ها واقعا خبر بدی برای کمپانی اپل به شمار نمی‌روند. زیرا با توجه به همه‌گیری‌های کرونا، تقاضا بسیار افزایش یافته است. زیرا افرادی که در زمان همه‌گیری از خانه کار می‌کردند، آن زمان بیش از پیش نیاز خود به یک سخت‌افزار جدید را درک کرده بودند. بنابراین با توجه به تمامی این جزئیات، باز هم می‌توان گفت حتی چنین رشد کمی برای اپل خوب به شمار می‌رود.

اکنون فردی به نام جیسون اسنل کار خود را به خوبی انجام داده است. او با انتشار نمودار رنگارنگ از درآمد اپل از ۲۰۱۸، توانسته کاری کند که درک نتایج سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ کمپانی اپل بسیار راحت‌تر باشد. درآمد اپل از سال ۲۰۱۸ تا به امروز نیز به شرح زیر است:

image

نمودار رنگارنگ درآمد اپل از سال ۲۰۱۸

اما یک راه بهتر برای درک آنچه در طول همه‌گیری‌های کرونا اتفاق افتاد، نگاه کردن به افزایش درآمد این کمپانی در هر سه ماه است.

image

نمودار افزایش درآمد اپل در هر سه ماه از سال ۲۰۱۸

در نمودار بالا به راحتی می‌توان متوجه شد که اپل در حالی که قبلا شاهد رشدهایی در دوره‌های سالانه بود، اکنون رشد خوبی را در بازه‌های زمانی سه ماهه نیز تجربه می‌کند. هرچند که در طول سال ۲۰۲۱ شاهد رشد چشمگیر ۵۴ درصدی بودیم، اما اکنون این رشد کاهش یافته و به ۲ درصد رسیده است.

همچنین اکثر درآمدهای مربوط به سخت‌افزارهای این کمپانی در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است. لازم به ذکر است که در میان سخت‌افزارها، مک بیشترین ضربه را متحمل شده است.

image

نمودار درآمد اپل از مک از سال ۲۰۱۸

اما در سمت دیگر، افزایش فروش ۳ درصدی آیفون‌ها بود که توانست اپل را سربلند کند. به موجب این رقم، کمپانی آمریکایی توانست افزایش فروش کلی ۲ درصدی را ثبت کرده و وارد ضرر نشود.

image

نمودار درآمد اپل از آیفون از سال ۲۰۱۸

در نمودار زیر هم می‌توانید میزان رشد فروش محصولات شرکت اپل را در بازه‌های زمانی مختلف در نقاط مختلف دنیا مشاهده کنید.

image

نمودار میزان رشد فروش محصولات اپل در کشورهای مختلف

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)