خانهاخبار
احتمالا فیس آیدی زیر نمایشگر برای اولین بار در آیپد پرو رونمایی شود

احتمالا فیس آیدی زیر نمایشگر برای اولین بار در آیپد پرو رونمایی شود

تحلیلگر معروف صنعت نمایشگر، پیش‌بینی جالبی در مورد فیس آیدی زیر نمایشگر اپل ارائه داد.
۱۴۰۱/۵/۸

اکنون فیس آیدی به یکی از شاخصه‌های اصلی محصولات اپل تبدیل شده است. این قابلیت برای اولین بار توسط آیفون ایکس معرفی شد. فیس آیدی همچنین یکی از دلایل اصلی ظهور ناچ در آیفون‌ها بود. زیرا اپل تصمیم گرفت برای تعبیه محلی مخصوص قرار دادن حسگر فیس آیدی، تغییری در طراحی ایجاد کرده و آیفون‌های خود را با ناچ عرضه کند. هرچند که این مورد به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیامد. همچنین شایعاتی وجود داشته که اپل قصد دارد در نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ از حفره استفاده کرده و با خانواده آیفون ۱۵، ناچ را به دست فراموشی بسپارد.

image

 

اما این شایعات تنها به این موضوع ختم نمی‌شوند به نظر می‌رسد اپل نه تنها در حال انتقال طراحی از ناچ به حفره بوده، بلکه قصد دارد به زودی آیفونی با نمایشگر تمام صفحه و گوشه به گوشه تولید کند.

در حال حاضر، راه‌حل‌هایی وجود داشته که بتوان دوربین سلفی را زیر نمایشگر قرار داد. هرچند که این دوربین نمی‌تواند عملکردی مانند دوربین‌های درون حفره یا ناچ داشته باشد، اما دوربین تنها مسئله سد راه اپل نیست. آن‌ها باید همین کار را با حسگرهای بیومتریک فیس آیدی نیز انجام دهند. طبق شایعات، کمپانی آمریکایی مدتی است که در تلاش بوده تا فیس آیدی را به زیر نمایشگر منتقل کند.

اما با توجه به اینکه صنعت فناوری روزبه‌روز در حال پیشرفت بوده و اپل نیز در صدد حسگر فیس آیدی زیر نمایشگر است، اکنون می‌دانیم که این قابلیت قرار نیست در آیفون‌های بعدی (خانواده آیفون ۱۴) وجود داشته باشد. همچنین راس یانگ، یکی از کارشناسان برجسته صنعت نمایشگر پیش‌بینی کرده که اپل فیس آیدی زیر نمایشگر را برای اولین بار در یک آیپد قرار خواهد داد.

راس یانگ این اطلاعات را در آخرین قسمت از برنامه Mac Rumors Show به اشتراک گذاشت. او همچنین یک بازه زمانی احتمالی برای ظهور فیس آیدی زیر نمایشگر پیش‌بینی کرد. یانگ معتقد است این قابلیت برای اولین بار در یک آیپد پرو بین سال‌های ۲۰۲۳ الی ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد. او ادامه داد که اگر همه چیز طبق برنامه‌های اپل پیش برود، امکان دارد که این کمپانی سرانجام فیس آیدی زیر نمایشگر را به آیفون‌ها بیاورد.

طبق ادعای راس یانگ، اولین آیفون با فیس آیدی زیر نمایشگر می‌تواند آیفون ۱۸ پرو در سال ۲۰۲۶ باشد. امیدواریم که تا آن زمان، اپل توانسته باشد به نتایج خوبی در دوربین زیر نمایشگر نیز دست پیدا کند. زیرا تمام این‌ها در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا بالاخره آیفونی با نمایشگر کامل و گوشه به گوشه را داشته باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)