خانهاخبار
گزارش سه ماهه دوم بازار موبایل توسط شرکت تحقیقاتی Omdia منتشر شد

گزارش سه ماهه دوم بازار موبایل توسط شرکت تحقیقاتی Omdia منتشر شد

طبق این آمار، اپل، سامسونگ و آنر علی‌رغم روند نزولی بازار کلی، در سود به سر می‌برند.
۱۴۰۱/۵/۸

طبق تحقیقاتی که اخیرا کمپانی Omdia به انجام رسانده است، بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال میلادی جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری بدتر بوده است. در این مدت تنها ۲۹۳.۷ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسیده است. این در حالی است که طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ و سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ترتیب تعداد ۳۰۳.۳ میلیون و ۳۰۷.۷ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسیده است.

در طی این مدت، سامسونگ توانست با مجموع فروش ۶۲.۲ میلیون گوشی رتبه اول را از آن خود کند. طبق ادعای Omdia، غول کره‌ای این مقام را مدیون عملکرد خوب دستگاه‌هایی مانند گلکسی A13 و سری گلکسی اس ۲۲ است. همچنین اپل نیز با ۴۸.۹ میلیون واحد، توانست به رتبه دوم دست یابد. این کمپانی نیز توانست با وفاداری قوی کاربران به برند خود و علاقه بیشتر آن‌ها به خانواده آیفون ۱۳ تا سری آیفون ۱۲، این عنوان را به دست آورد.

image

 

در سمت دیگر بازار، برندهایی مانند شیائومی، اوپو و ویوو به ترتیب در رده‌های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند. اما لازم به ذکر است که هر سه برند در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال قبل با ۲۰ درصد فروش ضعیف‌تر مواجه شدند.

همچنین برند‌هایی مانند موتورولا و تکنو به ترتیب با ۱۹.۸ و ۲۲.۵ درصد رشد توانستند بهتر از سال گذشته عمل کنند. اما در این میان، آنر توانست بیشترین درخشش را داشته و توجه‌ها را به سمت خود جلب کند.

این کمپانی به دلیل تمرکز زیاد خود بر بازار داخلی، توانست نرخ رشد فروش فوق‌العاده ۱۲۵.۴ درصدی را ثبت کند. آنر با به فروش رساندن ۱۵.۱ میلیون دستگاه، جایگاه ششم این آمار را تصاحب کرد. در ادامه نیز می‌توانید آمار کلی بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال میلادی جاری را مشاهده نمایید.

image

آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲

 
 

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)