خانهاخبار
چطور بهترین ساعت هوشمند را انتخاب کنیم؟

چطور بهترین ساعت هوشمند را انتخاب کنیم؟

اگر قصد خرید ساعت هوشمند جدید را دارید، این مقاله برای شماست.
۱۴۰۱/۵/۱۶

در بازار امروزی، گزینه‌های زیادی در بازه‌های قیمتی متفاوت برای انتخاب یک ساعت هوشمند وجود داشته که خرید این گجت دوست‌داشتنی را تبدیل به چالش کرده است. انتخاب نیاز، ویژگی‌ها و حسگرهای مورد نیاز و همچنین سازگاری آن دستگاه‌ها تنها قدم اول انتخاب یک ساعت هوشمند مناسب است. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند برای آسودگی خود و دسترسی بیشتر به دنیای دیجیتال را دارید، این مقاله برای شماست. در این مطلب به بخش‌های مهمی که در خرید ساعت هوشمند باید مورد توجه قرار بگیرند اشاره شده است.

image

 

در خرید یک ساعت هوشمند جدید باید سوال‌های زیر را از خود بپرسید:

  1. آیا جدیدترین ساعت هوشمند پرچمدار واقعا بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود؟
  2. نیازهای شما و توقعاتتان از یک ساعت هوشمند چیست؟
  3. تا چه میزان قصد دارید برای خرید یک ساعت هوشمند جدید هزینه کنید؟
  4. بهترین ساعت هوشمند برای اکوسیستم فعلی شما چه دستگاه و برندی است؟
  5. آیا ساعت‌های هوشمند سال گذشته می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند؟

چرا ممکن است ساعت‌های هوشمند جدید اپل و سامسونگ بهترین انتخاب برای شما نباشند؟

در خرید یک ساعت هوشمند جدید، نباید تحت تاثیر جو بازار قرار بگیرید. اگرچه اپل و سامسونگ از محبوبیت بالایی برخوردار بوده، اما دلیل نمی‌شود که جدیدترین ساعت‌های این دو کمپانی بهترین انتخاب برای شما باشند؛ خصوصا از نظر ارزشی که در مقابل قیمت آن‌ها دریافت می‌کنید. ساعت‌های هوشمند اپل و سامسونگ همگی از کیفیت بالایی برخوردار بوده، اما این به آن معنا نیست که بهترین گزینه موجود در بازار برای شما هستند. بد نیست بدانید که اگر کمی جستجو کنید، ممکن است بتوانید ساعت هوشمند مناسب خود را از سایر برندها انتخاب کنید.

پرچمداران این دو کمپانی در ساعت‌های هوشمند، دارای قابلیت‌های زیادی بوده که ممکن است شما هیچ نیازی به آن‌ها نداشته باشید. در نتیجه خرید آن‌ها باعث می‌شود شما بیهوده هزینه بیشتری را صرف کنید. به عنوان مثال، اگر شما سری ۶ اپل واچ را در دست خود دارید، سری ۷ این محصول تفاوت آنچنانی با نسل قبل خود نداشته و ارزش آن را ندارد که بخواهید هزینه مجدد برای آن بپردازید. این صحبت برای ساعت‌های هوشمند تمامی کمپانی‌ها صدق می‌کند. زیرا اگر صاحب ساعت هوشمندی هستید که همچنان از نظر نرم‌افزاری به خوبی پشتیبانی می‌شود، ممکن است نیازی به ارتقا ساعت خود نداشته باشید.

نیازها: انتظارات شما از یک ساعت هوشمند چیست؟

image

 

روش استفاده کسانی که از ساعت هوشمند استفاده می‌کنند با یکدیگر مشابه نیست. به همین دلیل، شما باید قبل از خرید یک ساعت هوشمند مشخص کنید که جزو کدام دسته از کاربران به شمار می‌روید. به طور کلی کاربران ساعت‌های هوشمند را می‌توان به ۳ دسته تقسیم‌بندی کرد: ورزشکاران معمولی، ورزشکاران حرفه‌ای و کاربران عادی. در نتیجه هر کدام از این دسته کاربران باید در هنگام خرید یک ساعت هوشمند فاکتورهای مختلف و متفاوت از دیگری را در نظر گرفته و بر اساس آن‌ها ساعت مناسب خود را انتخاب کنند.

ورزشکاران معمولی

ردیابی فعالیت‌های ورزشی یکی از رایج‌ترین دلایلی است که کاربران را ترغیب می‌کند تا به سمت ساعت‌های هوشمند بروند. این گجت‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا بدون هیچ کار اضافی، از وضعیت تناسب اندام خود مطلع شوید. اغلب ورزشکاران معمولی، تنها برای خوش‌فرم شدن ورزش می‌کنند. بنابراین آن‌ها هیچ نیازی به داده‌هایی که ساعت‌‌های هوشمند برای ورزشکاران حرفه‌ای ارائه می‌دهد ندارند. لازم به ذکر است که علاقه آن‌ها به امکاناتی مانند ردیابی خواب و تحلیل سلامتی ممکن است گذرا باشد. در نتیجه ممکن است خرید یک ساعت گران قیمت تنها اتلاف پول باشد.

ورزشکاران حرفه‌ای

این دسته از افراد، مانند دسته قبلی تنها به دنبال اصول اولیه نیستند. این کاربران علاوه بر اصول اولیه، خواهان یک همراه برای تمرینات سخت خود هستند. زیرا یک ورزشکار حرفه‌ای، به ردیابی تناسب اندام بسیار دقیق و بینش‌های سطح بالا و پیشرفته نیاز دارد. برای این دسته از کاربران، ویژگی‌های مانند پایش پیشرفته ضربان قلب، ابزارهای تمرینی و ریکاوری و همچنین عمر باتری طولانی باید در اولویت باشد. اغلب این افراد معمولا به دلیل نیاز خود، به سمت ساعت‌هایی با حالت‌های ورزشی فراوان، طراحی بادوام و مقاوم در برابر آب و تعریق می‌روند. همچنین این کاربران احتمالا به GPS داخلی اهمیت زیادی داده زیرا اغلب دوست ندارند در طی جلسات تمرینی و دویدن طولانی، گوشی را درون جیب خود بگذارند.

کاربران عادی

برای این دسته از افراد، ساعت هوشمند قبل از هرچیزی مکمل گوشی هوشمند آن‌ها به شمار می‌رود. این کاربران به جای ردیابی دقیق تناسب اندام و ضربان قلب، می‌خواهند دسترسی بیشتری به تکنولوژی داشته باشند. آن‌ها نیاز دارند به جای اینکه گوشی خود را روزانه ده‌ها بار از جیبشان خارج کنند، از ساعت هوشمند خود برای دیدن نوتیفیکیشن‌ها، پاسخ دادن به تماس‌ها و... استفاده کنند. کاربران عادی به دستگاهی نیاز داشته که به راحتی به اکوسیستم فعلی آن‌ها متصل شده و دارای امکانات زیادی باشد تا بتوانند اقدامات خود را به راحتی از طریق آن انجام دهند.

بودجه: قصد دارید تا چه میزان برای خرید یک ساعت هوشمند جدید هزینه کنید؟

image

 

بحث بودجه و هزینه هیچوقت آسان نبوده و برای هر کاربر متفاوت است. اما مهم است بدانید که نیازی نیست برای خرید یک ساعت هوشمند هزینه خیلی زیادی بکنید. اکنون بازار ساعت‌های هوشمند به طور میانگین در محدوده قیمتی ۲۰۰ الی ۴۰۰ دلار قرار دارد. به صورتی که تعدادی ساعت‌های مقرون به صرفه از این محدوده ارزان‌تر بوده و تعدادی از ساعت‌های هوشمند با ویژگی‌های فراوان دارای قیمت کمی بیشتر از این محدوده هستند.

خوشبختانه این روزها افراد محصولاتی را خریداری کرده که ماندگار باشند. ساعت‌های هوشمند نیز جزو این دسته بوده و نیازی به تعویض سالانه ندارند. زیرا بسیاری از شرکت‌ها از ساعت‌های قدیمی و سال‌های گذشته خود به صورت نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کنند. همانطور که می‌دانید، مانند هرچیز دیگری هرچه بیشتر هزینه کنید، ویژگی‌های بیشتری را دریافت خواهید کرد. برای مثال ممکن است شما بسته به اینکه به چه سطحی از ردیابی فعالیت‌های ورزشی نیاز دارید، ممکن است وادار به افزایش بودجه خود شوید. به همین صورت، ممکن است اگر خواهان کیفیت ساخت بهتر و مقاومت بیشتر هستید، ناچار به هزینه باشید. بنابراین هنگام خرید یک ساعت هوشمند باید به این فکر کنید که کدام ویژگی برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و نبود آن می‌تواند به شما آسیب برساند.

سازگاری: از کدام اکوسیستم استفاده می‌کنید؟

قبل از اینکه دستگاه خود را انتخاب کنید، باید تشخیص دهید آیا ساعت شما با اکوسیستم فعلی هماهنگی دارد یا خیر. به عنوان مثال، تنها کسانی که می‌توانند از اپل واچ استفاده کنند، کاربران سیستم عامل iOS هستند. در حالی که سامسونگ اجازه استفاده از گلکسی واچ را به تمامی کاربران می‌دهد. از آنجایی که هیچکس نمی‌خواهد ساعتی را خریداری کند که با گوشی هوشمندش سازگار نیست، ممکن است پیش از بررسی نیازها ناچار شوید سازگاری ساعت‌ها و اکوسیستم آن‌ها را مورد سنجش قرار دهید. لازم به ذکر است که پایبندی به اکوسیستم فعلی بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. اگرچه شرکت‌هایی مانند فیت‌بیت و گارمین ساعت‌ها هوشمندی را تولید کرده که با اکثر اکوسیستم‌ها سازگار می‌شوند.

آیا واقعا به جدیدترین ساعت امسال نیاز دارید؟

image

 

پاسخ کوتاه این سوال احتمالا «نه» است. همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، اکثر شرکت‌های تولیدکننده گجت‌های پوشیدنی تا مدت‌ها بروزرسانی نرم‌افزاری را به کاربران قدیمی خود ارائه داده تا آن‌ها مجبور نشوند هر سال برای خرید ساعت جدید هزینه کنند. همچنین لازم به ذکر است که ارتقای سخت‌افزاری و طراحی، می‌تواند مهم‌ترین دلیل خرید یک ساعت پرچمدار جدید باشد.

برای مثال ممکن است شرکتی در ساعت جدید خود قابلیت GPS و حسگر SpO2 (سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون) را قرار دهد در حالی که نسخه قبلی آن از این سنسورها بی‌بهره بود. بنابراین ممکن است به دلیل این ویژگی‌های جدید بخواهید این ساعت هوشمند جدید را بخرید. همچنین مواردی مانند نظارت دقیق‌تر بر ضربان قلب و عمر باتری بهتر می‌تواند دلیلی معقول برای خریدن پرچمدار امسال باشد. اما اگر برتری‌های این ساعت‌ها نسبت به فناوری‌های سال گذشته شما را هیجان‌زده نمی‌کند، می‌توانید با هزینه کمتر به محصولات سال گذشته اعتماد کنید.

در آخر باید گفت قبل از اینکه تصمیم به خریداری یک ساعت قدیمی بگیرید، مطمئن شوید کمپانی سازنده آن همچنان بروزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای این آن دستگاه ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)