خانهاخبار
آخرین نسخه بتا پلی استیشن 5 با ویژگی‌های جدیدی از جمله تنظیمات ویدیوی 1440p همراه است

آخرین نسخه بتا پلی استیشن 5 با ویژگی‌های جدیدی از جمله تنظیمات ویدیوی 1440p همراه است

سونی از تست بتای نرم افزاری جدیدی برای کنسول بازی پلی استیشن 5 خود خبر داد.
۱۴۰۱/۵/۷

کنسول بازی پلی استیشن 5 سونی با وجود اینکه در بسیاری از نقاط جهان به سختی برای خرید پیدا می‌شود، همچنان به فروش بسیار خوب خود ادامه می‌دهد. همانطور که گیمرهای این کنسول برای فصل شلوغ انتشار بازی‌های پاییز و تعطیلات آماده می‌شوند، سونی نیز آماده است تا برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید را به کنسولش اضافه کند.

امروز سونی در یک پست، از یک نسخه بتای آزمایشی جدیدی برای PS5 خبر داد. آن دسته از کاربران منتخب می‌توانند نسخه‌های اولیه برخی از موارد جدید را تست و بررسی کنند. بزرگترین ویژگی جدید،انتخاب وضوح تصویر اضافی است به این معنا که نسخه بتا اکنون به دارندگان اجازه می‌دهد تا رزولوشن 1440p را برای بازی‌های خود انتخاب کنند.

image

 

این ویژگی تنظیم رزولوشن ویدیویی که متوسط  بین 1080p HD و 2160p 4K UHD است می‌تواند برای گیمرهایی با تلویزیون و مانیتورهایی که از وضوح 1440p پشتیبانی می‌کنند بسیار مفید باشد. اگر یک بازی PS5 از 4K پشتیبانی می‌کند، کاهش رزولوشن ویدیو به 1440p، بدون نیاز به پایین آمدن به تنظیمات بسیار پایین تر 1080p می‌تواند به بهبود گرافیک آنتی آلیاسینگ آن کمک کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید در این بتا، gamelists نام دارد که به کمک آن، کاربران آزمایشی می‌توانند لیست‌های سفارشی بازی‌های PS5 خود را مانند «بازی های اکشن مورد علاقه» در بخش لایبرری بازی‌های خود ایجاد کنند. نسخه بتا تا 15 لیست بازی جداگانه را پشتیبانی می‌کند که در هر لیست تا 100 بازی وجود دارد. بازی‌های دیسکی، دیجیتالی و استریم همگی می‌توانند در لیست‌ها گنجانده شوند و می‌توانید همان بازی را در لیست‌های مختلف نیز داشته باشید.

image

 

از دیگر ویژگی‌های جدید در این آزمایش بتا می‌توان به روشی جدید برای مقایسه تنظیمات صوتی سه بعدی و استریو در همان صفحه و روشی سریع‌تر برای بازگشت به جایی که در بازی‌ها دست از کار کشیده‌اید اشاره کرد. همچنین می‌توانید درخواست کنید که اعضای مهمان در بخش بازی آنلاین، صفحه نمایش خود را در نسخه بتا با شما به اشتراک بگذارند، و همچنین اگر یکی از اعضای مهمان در حال انجام بازی است با مطلع شدن این موضوع می‌توانید به صورت آنلاین به او بپیوندید. و در پایان،هیچ صحبتی در مورد اینکه چه زمانی این ویژگی‌های جدید برای همه کنسول‌های PS5 عرضه خواهد شد،نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Uosef Tttt

۱۴۰۱/۵/۸
خیلی خوبه واسه من که مانیتور خوبی ندارم
سونی تا ابد شاهکار