خانهاخبار
ایسوس ذن‌فون 9 به عنوان جمع‌وجورترین پرچمدار سال معرفی شد

ایسوس ذن‌فون 9 به عنوان جمع‌وجورترین پرچمدار سال معرفی شد

گوشی جدید ایسوس از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک و باتری قدرتمند بهره می‌برد.
۱۴۰۱/۵/۷

سرانجام ایسوس از جدیدترین گوشی خود موسوم به ذن‌فون 9 رونمایی کرد که محصولی کامپکت (جمع و جور) با مشخصات فنی برجسته‌ای مانند دوربین‌های کارآمد، باتری قوی‌تر و سخت‌افزار قدرتمند محسوب می‌شود. گوشی جدید ایسوس با ابعاد برابر با 146.6 × 68.2 × 9.5 میلی‌متر و وزن 165 گرمی، یکی از کوچک‌ترین پرچمداران اندرویدی به حساب می‌آید.

image

طبق اعلام رسمی ایسوس، ذن‌فون 9 از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک برخوردار است که پایداری عملکرد آن توسط سیستم خنک‌سازی اتاق بخار بزرگ‌ تضمین شده است. به علاوه، در کنار این تراشه دو مدل حافظه رم 8 و 16 گیگابایتی LPDDR5 و دو نسخه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی UFS 3.1 قرار خواهد گرفت. متأسفانه حافظه داخلی ایسوس Zenfone 9 بدلیل فقدان درگاه کارت حافظه microSD قابل افزایش نیست. نرم‌افزار این گوشی نیز اندورید 12 است که طبق وعده ایسوس، تا دو سال بروزرسانی اساسی سیستم عامل و دو سال بروزرسانی پچ‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

image

در زمینه کیفیت ساخت، فریم میانی ایسوس Zenfone 9 از جنس آلومینیوم است و پنل پشتی نیز از پلیمر ساخته شده است. به لطف این جنس بدنه، مقاومت پنل پشتی گوشی جدید ایسوس در برابر خراشیدن بیشتر از پلاستیک است و طبیعتا استحکام آن در برابر شکستن نیز به نسبت پنل شیشه‌ای بسیار بیشتر است. برای مقاومت بیشتر در برابر آب و ذرات گرد و غبار، ایسوس Zenfone 9 به گواهی IP68 مجهز شده است. پنل جلویی نیز توسط محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس محافظت خواهد شد.

image

ایسوس Zenfone 9 از نمایشگر 5.9 اینچی اولد فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی متغیر بین 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز بهره می‌برد. تراکم پیکسلی این نمایشگر برابر با 445 ppi است و با نسبت تصویر 20:9 همراه خواهد بود. به علاوه، نمایشگر ایسوس Zenfone 9 از محتوای HDR10+ و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر نیز برابر با 1100 نیت است.

برای دستیابی به بهترین کیفیت تصویر، ایسوس نمایشگر گوشی جدید خود را در دو سطح روشنایی مختلف کالیبره کرده است و از فضای رنگی بالای صددرصد sRGB و DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات فنی ایسوس Zenfone 9 می‌توان به پشتیبانی از DC Dimming در روشنایی پایین و نمایشگر همیشه روشن اشاره کرد.

image

 

در پنل پشتی ایسوس ذن‌فون 9 دوربین دوگانه قرار خواهد داشت که ماژول اصلی آن شامل سنسور اصلی 1/1.56 اینچی IMX766 سونی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی و اندازه پیکسلی 1.0 میکرومتری است. این دوربین همچنین به تثبیت‌کننده تصویر 6 محوره هیبرید گیمبال مجهز شده است که تا سه برابر موثرتر از لرزشگیر اپتیکال معمولی عمل می‌کند. ایسوس Zenfone 9 از سنسور تله‌فوتو بهره نمی‌برد ولی دوربین اصلی این گوشی می‌تواند تا دو برابر و بدون افت کیفیت در رزولوشن 16 مگاپیکسلی بزرگنمایی کند.

دوربین دوم نیز لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.55 اینچی IMX363 و اندازه پیکسلی 1.4 میکرومتری است که با میدان دید 113 درجه‌ای همراه خواهد بود. این دوربین همچنین از حالت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و در نتیجه قادر خواهد بود تا به ثبت تصاویر ماکرو در فاصله 4 سانتی‌متری بپردازد. تثبیت‌کننده تصویر آن نیز EIS است که برای فیلمبرداری نیز به کار می‌رود. در این راستا، دوربین اصلی ایسوس Zenfone 9 می‌تواند با کیفیت 8K و 24 فریم بر ثانیه و کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

image

 

وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی نیز بر عهده سنسور 1/2.93 اینچی IMX663 با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و اندازه پیکسلی 1.22 میکرومتری است. دوربین سلفی نیز به مانند دوربین‌های پشتی از حالت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و کیفیت فیلمبرداری آن شامل 4K 30 فریم بر ثانیه و فول اچ‌دی 60 فریم بر ثانیه خواهد بود.

منبع تغذیه ایسوس Zenfone 9 باتری حجیم 4300 میلی‌امپر ساعتی است که در مقایسه با نسل پیشین 300 میلی‌امپر ساعت افزایش داشته است. حتی گلکسی اس 22 با فرم فکتور مشابه نیز تنها از باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی بهره برده است. سرعت شارژ این باتری برابر با 30 وات است که از فناوری HyperCharger و Power Delivery 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند. البته با انتخاب‌ حالت‌های Steady و Ultra-Steady توان شارژ به ترتیب به 18 و 10 وات تنزل پیدا می‌کند تا با پایین آوردن دمای شارژ طول عمر باتری به طرز چشمگیری بهبود پیدا کند.

image

طبق ادعای ایسوس، باتری Zenfone 9 می‌تواند با کلی از فعالیت‌های روزانه مانند استریم کردن موسیقی برای یک ساعت، 90 دقیقه تماس صوتی، یک ساعت بازی کردن، ثبت تصاویر و پخش فیلم به صورت روزانه تا دو روز کاربر را همراهی کند. از دیگر مشخصات فنی ایسوس Zenfone 9 می‌توان به سنسور اثر انگشت کنار بدنه، کلید فیزیکی پاور قابل شخصی‌سازی، اسپیکرهای دوگانه پیشرفته با فناوری Dirac Tuning، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و کدک‌های صوتی AAC و LDAC اشاره کرد.

image

به پاسداشت سنت‌های گیمینگ ایسوس، Zenfone 9 به قابلیتی به نام Game Genie مجهز شده است که می‌تواند تصویر گیم‌پلی بازی کاربر را ثبت کند، اطلاعاتی مانند FPS، مقدار حجم باقیمانده باتری و دمای دستگاه را نشان دهد و حتی با غیرفعال کردن برنامه‌های پس زمینه حافظه رم دستگاه را آزاد کند. خوشبختانه بر خلاف استراتژی دیگر برندهای گوشی‌های هوشمند، ایسوس Zenfone 9 با اداپتور شارژ 30 واتی و کابل عرضه خواهد شد. قیمت این دستگاه نیز برای کانفیگ پایه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی برابر با 800 یورو است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسینی

۱۴۰۱/۵/۹
سلام سایز عالییه و باطری در کل گوشی خوبیه سامسونگ یاد بگیرد و گوشی با این سایز و طراحی بروز و .... تولید کند تشکر