خانهاخبار
نتایج سنسورهای گلکسی واچ ۴ به ابزار پزشکی نزدیک است

نتایج سنسورهای گلکسی واچ ۴ به ابزار پزشکی نزدیک است

ساعت‌های هوشمند این روزها بیشتر از هر چیز دیگری، گجت‌هایی برای سنجش سلامتی کاربران هستند. گلکسی واچ ۴ نیز گویا ابزار خوبی در این زمینه است.
۱۴۰۱/۵/۴

تحقیقات انجام شده روی ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ سامسونگ از این موضوع حکایت دارد که سنسورهای این محصول تا حد زیادی به تجهیزات و ابزار پزشکی شباهت دارند. به این ترتیب هنگام سنجش میزان اکسیژن خون توسط این ساعت هوشمند، می‌توانید مطمئن باشید که نتیجه این آزمایش به نتیجه ای که از ابزار پزشکی دریافت خواهید کرد، بسیار نزدیک است. در این آزمایش به صورت پشت سر هم، میزان اکسیژن خون توسط گلکسی واچ ۴ و ادوات پزشکی اندازه گیری شده و نتیجه امر به یکدیگر نزدیک یا برخی مواقع یکسان بوده است.

این پروژه تحقیقاتی توسط ۷ متخصص پزشکی انجام شده که ۶ نفر از آن ها، به صورت مستقیم با شرکت سامسونگ در حال مشارکت و همکاری هستند. این آزمایش در مرکز سلامت سامسونگ که برای انجام تحقیقات شامل هزینه می‌شود، صورت گرفته و البته می‌توان نتیجه آن را با کمی اغماض در نظر گرفت.

image

 

در حین تحقیقات مشخص شد که سنسور اکسیژن خون موجود در پشت بدنه گلکسی واچ ۴ سامسونگ می‌تواند اعداد و ارقامی واقعی از سلامت کاربر را ارائه دهد و نتایج این آزمایش ها نیز با میانگین خطای کمتر از ۴ درصد همراه بوده و به همین دلیل موفق به کسب استاندارد FDA و ISO شده است.

محققان همچنین متوجه شده‌اند که سنسور استفاده شده در این ساعت هوشمند از برخی ابزار و ادوات پزشکی که روی مچ دست بسته می شود، بهتر عمل می‌کند. چرا که اطلاعات جمع آوری شده توسط آن‌ها با گلکسی واچ ۴ متفاوت است. ساعت هوشمند سامسونگ میزان پالس های زیر پوست را شناسایی کرده و ابزار پزشکی، میزان اکسیژن زیر پوست را اندازه گیری می‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)