خانهمقاله‌ها
چگونه از بکاپ گرفتن اطلاعات اپل واچ مطمئن شویم؟

چگونه از بکاپ گرفتن اطلاعات اپل واچ مطمئن شویم؟

داشتن یک نسخه پشتیبان از داده‌هایمان، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در مورد همه گجت‌هایی که داریم انجام دهیم.
۱۴۰۱/۵/۴

زمانی که قصد خرید یک آيفون جدید را دارید، باید اطمینان حاصل کنید که بکاپ اطلاعات اپل واچ شما حتما روی فضای آیکلود ذخیره شده باشد.

اما ممکن است پیش از آن که اطلاعات اپل واچ شما روی فضای آیکلود آپلود شود، آن را Unpair کرده و با آيفون جدید همگام سازی کنید. به این ترتیب احتمال از دست رفتن اطلاعات شما بسیار زیاد است.

زمانی که اپل واچ را Unpair می‌کنید، عملیاتی که در پس زمینه اتفاق می افتد بیشتر از چیزی است که به ذهن شما خطور می‌کند. ضمن این که شما با یک سوییچ اعلام می‌کنید که دیگر ارتباطی میان آيفون و اپل واچ وجود نخواهد داشت، در پس زمینه اطلاعات اپل واچ به صورت کامل بکاپ گرفته می‌شود. این پروسه روی آيفون قدیمی اتفاق افتاده و شما به هیچ عنوان نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید.

از جمله اطلاعات بکاپ گرفته شده می‌توان به پادکست ها و موزیک های دانلود شده و واچ فیس های طراحی شده به همراه کامپلیکیشن های آن ها اشاره کرد. به محض پایان عملیات، به شما اطلاع داده می‌شود و حالا می‌توانید به سراغ آیفون جدید رفته و عملیات همگام سازی اپل واچ با این دیوایس را آغاز کنید.

ضمن همگام سازی از شما سوالی پرسیده می‌شود که می‌خواهید اپل واچ را به عنوان یک محصول جدید راه اندازی کنید، یا دیوایسی که از قبل آن را داشته‌اید. اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، لیستی از بکاپ های اطلاعات به شما نمایش داده می‌شود.

چگونه از بکاپ گرفتن اطلاعات اپل واچ اطمینان حاصل کنیم؟

  • بعد از آنپیر شدن اپل واچ، وارد اپلیکیشن Settings روی آیفون شوید.
  • روی بخش General ضربه بزنید.
  • حالا iPhone Storage را انتخاب کنید.
  • کمی منتظر بمانید تا اطلاعات این صفحه بارگزاری شود و حالا لیست را به سمت پایین هدایت کرده تا گزینه Watch را مشاهده کنید. وارد آن شوید.
  • از قسمت Documents & Data می‌توانید لیست بکاپ های گرفته شده از اپل واچ خود را مشاهده کنید.
  • به دنبال بکاپ مورد نظر بگردید و مطمئن شوید که تاریخ همان روز برای آن درج شده باشد.
  • این موضوع را در ذهن داشته باشید که به دلایل نامشخص ممکن است بکاپ های مشاهده شده بر اساس تاریخ و زمان دسته بندی نشده باشند. لذا با دقت به موارد یاد شده نگاه کنید.

image

نمایی از روند مراجعه به بخش بکاپ اطلاعات اپل واچ

متأسفانه تنها راه بکاپ گرفتن از اطلاعات اپل واچ، این است که آن را Unpair کنید. پس اگر همه چیز به خوبی پیش برود، اطلاعات شما به درستی بکاپ گرفته می‌شود. اما اگر مشکلی در این میان وجود داشته باشد، اطلاعات شما به درستی بکاپ گرفته نشده و به این ترتیب، قابل انتقال نیز نخواهد بود.

بر خلاف مک ها که برخی مواقع آغاز از ابتدا برای آن دستگاه بهترین گزینه است، اما دلیلی برای عدم انتقال اطلاعات پیشین به اپل واچ وجود نداشته و تا حد امکان، باید سعی کنید این کار را با دقت و به درستی انجام دهید. در غیر این صورت مجبور خواهید شد تمامی اطلاعات و تنظیمات را از ابتدا مجددا روی اپل واچ انجام دهید که این موضوع مطمئنا وقت شما را خواهد گرفت.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

reza

۱۴۰۱/۵/۴
ممنون که از این رنگ بند استفاده کردید، دفعه آخرتون باشه