خانهاخبار
سه محصول اپل که قبلا توقف تولید شده بودند قرار است که بازگشت دوباره به بازار داشته باشند

سه محصول اپل که قبلا توقف تولید شده بودند قرار است که بازگشت دوباره به بازار داشته باشند

در حالی آیمک پرو، مک بوک ۱۲ اینچی و نسخه اصلی هوم پاد مدت طولانی است که توقف تولید شده‌اند، به نظر می‌رسد که عرضه دوباره مدل‌های جدید آنها چندان دور از ذهن نباشد.
۱۴۰۱/۵/۲

در حالی که تولید هوم پاد فول سایز، مک بوک ۱۲ اینچی و آیمک پرو همگی متوقف شده است، شایعات حاکی از آن است که هر سه این محصولات ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور به لیست محصولات اپل بازگردند. در زیر به بررسی و تجزیه و تحلیل گزارش‌هایی می‌پردازیم که نشان می‌دهند این محصولات بازگشتی دوباره به بازار خواهند داشت.

هوم پاد

اپل در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) تولید هوم پاد فول سایز را متوقف کرد و این شرکت تصمیم گرفت تلاش‌های خود را بر روی هوم پاد مینی متمرکز کند.

هوم پاد اصلی که در فوریه ۲۰۱۸ (بهمن ۱۳۹۶) عرضه شد، نقدهای تحسین برانگیزی برای کیفیت صدایش دریافت کرد، اما قیمت اولیه ۳۴۹ دلاری آن به طور قابل توجهی گران‌تر از اسپیکرهای هوشمند رقیب مانند آمازون اکو و گوگل هوم بود. حتی پس از اینکه اپل قیمت هوم پاد را به ۲۹۹ دلار کاهش داد، طبق برآوردها باز هم فروش این اسپیکر افزایش پیدا نکرد.

از زمانی که هوم پاد اصلی یا همان فول سایز متوقف شد، این اسپیکر قیمت‌های بالایی در وب سایت‌هایی مانند ebay پیدا کرد و به یک کالای کلکسیونی تبدیل شد.

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ ، اپل در حال توسعه یک هوم پاد جدید با همان تراشه S8 است که از آن برای اپل واچ سری ۸ استفاده خواهد کرد. او گفته که هوم پاد جدید از نظر اندازه و عملکرد صوتی به هوم پاد اصلی شباهت بیشتری خواهد داشت تا هوم پاد مینی و اضافه کرده که هوم پاد جدید برخلاف هوم پاد اصلی، از یک نمایشگر به روز شده هم در بالای این دستگاه بهره خواهد برد.

گورمن قبلا گزارش داده بود که اپل همچنین در نظر دارد دستگاهی را عرضه کند که ترکیبی از هوم پاد و اپل تی وی به همراه یک دوربین فیس تایم است، اما جزئیات بیشتری در این مورد هنوز منتشر نشده است.

image

 

مک بوک ۱۲ اینچی

اپل مک بوک ۱۲ اینچی خود را که قابلیت حمل بالایی داشت، در جولای ۲۰۱۹ (تیر ۱۳۹۸)، همزمان با عرضه مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی، متوقف کرد.

مک بوک ۱۲ اینچی که در مارس ۲۰۱۵ (اسفند ۱۳۹۳) عرضه شده بود، دارای طراحی نازک و سبکی بود که تنها ۹۰۰ گرم وزن داشت. ویژگی‌های کلیدی این مک بوک ۱۲ اینچی شامل طراحی بدون فن، یک پورت USB-C به منظور شارژ و انتقال اطلاعات، پد لمسی جدید فورس تاچ، و طراحی نوآورانه باتری بود که امکان قرار دادن باتری بزرگ‌تر را در داخل این نوت بوک فراهم کرده بود.

دلیل اصلی توقف تولید مک بوک ۱۲ اینچی این بود که بسیاری از مشتریان از ضعیف بودن این مک بوک شکایت داشتند. این محصول به پردازنده ۱٫۱ گیگاهرتزی دو هسته‌ای اینتل Core M مجهز شده بود، در حالی که مدل‌های بعدی تا پردازنده Core i7 را شامل می‌شدند، پردازنده‌های اینتل به سادگی با طراحی نازک و سبک این لپ تاپ مطابقت ضعیفی داشتند؛ اما با انتقال به تراشه‌های اختصاصی اپل در مک، مک بوک ۱۲ اینچی می‌تواند به راحتی بازگشتی موفق داشته باشد. ماه گذشته مارک گورمن گزارش داد که اپل در نظر دارد تا سال ۲۰۲۴ یک نوت بوک ۱۲ اینچی کاملا جدید عرضه کند، اما مشخص نیست که آیا این نوت بوک، مک بوک ایر یا مک بوک پرو خواهد بود.

image

 

آیمک پرو

اپل تولید آیمک پرو را در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) متوقف کرد. در آن زمان اپل گفت که آیمک ۲۷ اینچی انتخاب ارجح برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران حرفه‌ای آیمک است و اضافه کرد که مشتریانی که حتی به عملکرد و قابلیت بیشتری نیاز دارند می‌توانند مک پرو را انتخاب کنند. اپل از آن زمان  تولید آیمک ۲۷ اینچی را نیز متوقف کرد و آیمک ۲۴ اینچی را با تنوع زیادی از رنگ‌ها، به عنوان تنها کامپیوتر دسکتاپ همه کاره در خط تولید خود باقی گذاشت.

آیمک پرو که در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۱۳۹۶) عرضه شد، هیچ بروزرسانی سخت افزاری قابل توجهی در طول عمر خود دریافت نکرد، همین موضوع باعث شد تا آیمک ۲۷ اینچی در نهایت سریع‌تر و مقرن به صرفه‌تر از پیکربندی استاندارد آیمک پرو شود.

image

 

شایعات در مورد بازگشت آیمک پرو با تراشه اختصاصی اپل همچنان ادامه دارند. مارک گورمن افشاگر معتبر در خبرنامه ماه گذشته خود گفت که او هنوز معتقد است که یک آیمک بزرگ‌تر یا آیمک پرو در دست ساخت است و می‌تواند در اوایل سال آینده وارد بازار شود، این محصول اگر در این بازه زمانی معرفی شود، احتمالا باید از تراشه‌های M2 Pro و M2 Max بهره‌مند شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)