خانهاخبار
اپل واچ بار دیگر جان یک شخص را نجات داد اما این بار برای مشکل تومور قلبی!

اپل واچ بار دیگر جان یک شخص را نجات داد اما این بار برای مشکل تومور قلبی!

خبرهای بسیاری از سراسر دنیا مبنی بر نجات جان افراد توسط اپل واچ وجود دارد، اما تفاوت این خبر موضوع مشکل این شخص است که تومور قلبی نادری بوده که خوشبختانه تشخیص و معالجه شده است.
۱۴۰۱/۴/۲۹

اپل واچ در ایالت Maine آمریکا این بار جان یک خانم را نجات داد. درست است که بارها خبرهای زیادی را از نجات جان افراد توسط اپل واچ شنیده‌ایم اما این بار موضوع به نجات جان این شخص از یک تومور بدخیم است. پس از اینکه این خانم با هشدارهای مربوط به فیبریلاسیون دهلیزی مواجه شد، مراجعه این خانم به بیمارستان با تشخیص تومور بدخیم او و جراحی به منظور بیرون آوردن آن تومور منجر شد.

image

 

در اواخر ماه می (اوایل خرداد) خانم کیم دورکی ۶۷ ساله چندین نوتیفیکیشن از اپل واچ دریافت کرد که هشدار می‌داد قلبش درگیر فیبریلاسیون دهلیزی است. پس از اینکه او دو شب اول را بدون اعتنا به این موضوع گذراند، او احساس کرد که تعداد هشدارهایی که ساعت نشان می‌دهد دیگر نگران کننده و بالا به نظر می‌رسند.

او که همچنان به این هشدارها باور نداشت، به کانال تلویزیونی WBZ-TV اظهار کرده که در آن زمان به فکر این افتاد که به اورژانس برود، اما اگر اورژانس مشکلی را تشخیص نداد و گفت به خانه برو، با خود عهد کرده که اپل واچ خود را دور بیاندازد!

پس از مراجعه او به اورژانس پزشکان توانستند تایید کنند که او ضربان قلب نامنظمی دارد و تشخیص دادند که این یک میکسوم (تومور نادر قلبی) است. یک نوع تومور نادر که به سرعت در حال رشد شناخته شده و می‌تواند خون‌رسانی به قلب را محدود کند که منجر به سکته می‌شود.

پزشکان وقتی از او پرسیدند که از کجا می‌دانست که به اصطلاح A-fib است، او به آنها گفت که هشدار اپل واچ او باعث شده که از این موضوع مطلع شود. خانم دورکی در ۲۷ ژوئن (۶ تیر) مورد عمل جراحی قرار گرفت و تومور ۴ سانتی‌متری او پس از این عمل ۵ ساعته قلب باز برداشته شد. او پس از ۱۱ روز بستری شدن در بیمارستان، برای ادامه بهبودی به خانه بازگشت.

خانم کیم دورکی گفته: «من بسیار خوش شانس هستم که حالا اینجا هستم و می‌توانم با شما صحبت کنم، حرف‌های زیادی برای گفتن دارم و بسیاری از دارندگان اپل واچ پس از منتشر شدن خبر این پیشامد با من تماس گرفته‌اند».

اپل واچ بارها به عنوان دلیلی ذکر شده که در مواقع اضطراری و در تشخیص بیماری‌هایی که اغلب مردم متوجه نمی‌شوند و یا به نشانه‌های آن بی‌اعتنا هستند، در واقع یک تلنگر به آنها زده شود و متوجه شوند که مشکلی در بدن آنها در حال به وقوع پیوستن است. در ماه مارچ (اسفند ۱۴۰۰) دندانپزشکی در هند پس از احساس ناراحتی در قفسه سینه از عملکرد ECG اپل واچ خود استفاده کرد که منجر به این شد تا مشخص شود یکی از رگ‌های او مسدود شده است.

سایر ویژگی‌های اپل واچ نیز بارها باعث شده که برای نجات جان افراد مفید باشد، از جمله این موارد می‌توان به قابلیت تشخیص سقوط اشاره کرد که منجر شده بود تشخیص داده شود که شخص سرطان ریه دارد؛ یا موردی که شناگر در یک رودخانه گیر افتاده بود و با اپل واچی که قابلیت تماس داشت درخواست کمک کرد و نجات پیدا کرد.

در هر صورت اگرچه همیشه امید است که نیازی به این قابلیت‌ها نداشته باشیم، اما رویکرد اپل در محصولاتش برای قرار دادن ابزارهای کنترل موارد مختلف سلامتی جسم و روح، رویکردی قابل ستایش است که روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)