خانهاخبار
تراشه‌های 4 نانومتری اسنپدراگون W5 و W5 پلاس نسل یک برای پوشیدنی‌های هوشمند رونمایی شدند

تراشه‌های 4 نانومتری اسنپدراگون W5 و W5 پلاس نسل یک برای پوشیدنی‌های هوشمند رونمایی شدند

جدیدترین نسل تراشه‌های کوالکام برای محصولات پوشیدنی تا دو برابر سریع‌تر از سخت‌افزارهای قبلی هستند!
۱۴۰۱/۴/۲۹

هفته گذشته کوالکام با انتشار تیزری خبر از معرفی تراشه‌هایی جدید برای پوشیدنی‌های هوشمند داد و حالا این تولیدکننده امروز رسما از دو سیستم روی چیپ خود موسوم به اسنپدراگون W5 و W5+ نسل یک رونمایی کرد که بر پایه لیتوگرافی 4 نانومتری توسعه داده شده‌اند. این دو تراشه که به نوعی جانشین تراشه نسل قبلی اسنپدراگون Wear 4100+ محسوب می‌شود از پیشرفت چشمگیری بهره بهره‌مند شده‌اند.

image

در این راستا، کوالکام ادعا کرده است که تراشه اسنپدراگون W5 و W5+ نسل یک در مقایسه با اسنپدراگون Wear 4100+ تا دو برابر بهبود عملکرد خواهد داشت در حالی که تنها نصف آن انرژی مصرف می‌کند. در کاربری معمولی، تراشه اسنپدراگون W5+ نسل یک قادر خواهد بود عمر باتری را تا 50 درصد افزایش دهد و به نوعی به شارژدهی بهتر دستگاه کمک شایانی می‌کند. به علاوه، کوالکام برای مدت زیادی همکاری گسترده‌ای با گوگل داشته است تا دو تراشه جدید خود برای سیستم عامل WearOS به طور کامل بهینه‌سازی شود.

image

مهمترین تفاوت بین این دو تراشه نبود پردازنده کمکی همیشه فعال در مدل استاندارد یعنی اسنپدراگون W5 نسل یک است. در واقع، کوالکام اعلام کرده است که برخی از پوشیدنی‌های هوشمند خاص مانند مدل‌های مخصوص کودکان، مدل‌های سلامتی و تجاری نیازی به قابلیت‌های اضافی مدیریت انرژی نخواهند داشت و تراشه اسنپدراگون W5 نسل یک برای آن‌ها کافی خواهد بود.

به طور کلی، پردازنده کمکی همیشه فعال 22 نانومتری اسنپدراگون W5+ نسل یک می‌تواند برخی از پردازش‌هایی که در پس زمینه در حال اجراست را با مصرف انرژی بسیار پایین مدیریت نماید و بار اضافی را از دوش تراشه اصلی بردارد. وظایفی مانند پخش موسیقی و صدا، پردازش صدا و دریافت نوتیفیکیشن‌ها حالا بر عهده پردازنده کمکی خواهد بود. به علاوه، این پردازنده کمکی می‌تواند حالت ذخیره انرژی بلوتوث 5.3 و وای‌فای را فعال کند و از حالت‌های جدید مدیریت انرژی مانند حالت Deep Sleep و Hibernate نیز پشتیبانی می‌کند.

image

شایان ذکر است که تراشه اسنپدراگون W5+ نسل یک از چهار هسته کورتکس A53 و یک هسته کم مصرف کورتکس M55 با فرکانس 250 مگاهرتز بهره می‌برد. پردازش‌های گرافیکی نیز بر عهده پردازنده گرافیکی A702 با فرکانس 1 گیگاهرتزی است که در مقایسه با پردازنده گرافیکی A504 اسنپدراگون Wear 4100+ با فرکانس 320 مگاهرتزی پیشرفت چشمگیری داشته است. به علاوه، این تراشه از حافظه رم LPDDR4 با فرکانس 2133 مگاهرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین واحد ماشین یادگیری جدید U55 نیز به این سخت‌افزار اضافه شده است.

image

در نهایت باید اشاره کرد که برندهای اوپو و Mobvoi جزو اولین تولیدکنندگانی خواهند بود که پوشیدنی‌های هوشمند به تراشه جدید کوالکام را روانه بازار خواهند کرد. کوالکام همچنین اذعان کرده است که 25 ساعت‌ هوشمند قرار است با تراشه‌های جدید W5 و W5+ نسل یک طراحی شوند. در این راستا، انتظار می‌رود اوپو واچ 3 که احتمالا در ماه اوت میلادی معرفی می‌شود به اولین ساعت هوشمند مجهز به تراشه جدید کوالکام بدل شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)