خانهاخبار
احتمال عرضه مک‌بوک پروهای جدید با تراشه M2 Pro و M2 Max در پاییز امسال

احتمال عرضه مک‌بوک پروهای جدید با تراشه M2 Pro و M2 Max در پاییز امسال

گزارشی جدید ادعا کرده که مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه M2 Pro و M2 Max پاییز امسال عرضه می‌شوند. در حالی که این موضوع با اظهارات مارک گورمن تقریبا همخوانی دارد، اما دلایلی هم وجود دارد که ممکن است این امر محقق نشود.
۱۴۰۱/۴/۲۷

عرضه دومین و سومین مدل تراشه اپل از نسل M2 که به تازگی معرفی شده، ممکن است ظرف چند ماه آینده عملی شود. گزارشی به تازگی منتشر شده که ادعا می‌کند مدل‌های مک بوک پرو مجهز به M2 Pro و M2 Max می‌توانند در پاییز امسال وارد بازار شوند.

در جریان WWDC ۲۰۲۲ اپل نسل تراشه‌های M2 خود را با مدل‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید معرفی کرد. اگر گزارش اخیر موثق باشد، به احتمال زیاد طی چند ماه آینده شاهد مدل‌های دیگر M2 خواهیم بود.

طبق خبرنامه Power On مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ و افشاگر معروف، اپل یک برنامه داخلی فشرده برای تراشه‌های M2 Pro و M2 Max تبیین کرده که قرار است عرضه این تراشه‌ها با مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به روز شده، در پاییز امسال یا حداکثر اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه شوند.

image

 

گورمن پیش‌تر در ماه ژوئن (خرداد) اظهار کرده بود که یک مک بوک پرو مجهز به چیپست M2 Pro در کنار یک مک مینی جدید در راه است. با این حال در آن زمان او گفت که بروزرسانی این محصولات طرف یک سال آینده انجام خواهد شد و زمان‌بندی دقیقی ارائه نکرد.

این بروزرسانی در پاییز امسال ممکن است برای مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو اتفاق بیافتد، اما این نکته نیز وجود دارد که با این کار، مدل‌های مبتنی بر M1 Pro و M1 Max موجود زودتر از نسخه‌های معمولی مک قدیمی شوند، لذا شاید اپل به همین دلیل برنامه خود را برای عرضه این محصولات تغییر دهد. از طرف دیگر اپل نسخه‌های اولیه مک‌های M1 Pro و M1 Max را در پاییز ۲۰۲۱ عرضه کرد، بنابراین عرضه مک‌های مبتنی بر M2 Pro و M2 Max در پاییز ۲۰۲۲ معادل یک چرخه یک ساله است که با روال قبلی اپل که از چرخه‌های ۱٫۵ ساله و ۲ ساله استفاده می‌کرد فرق دارد، بنابراین باز هم این موضوع دلیل دیگری است که احتمال کمی را برای عرضه مک بوک پروهای ۱۴و ۱۶ اینچی جدید در پاییز امسال در نظر بگیریم.

در مورد ارتقای این محصولات اگر عرضه شوند، کاربران نباید انتظار زیادی در مورد تغییرات فیزیکی و طراحی آنها داشته باشند، زیرا طراحی این محصولات به تازگی به روز شده و به احتمال زیاد به مانند قبل خواهد بود. نمونه‌های حال حاضر از نمایشگر با ناچ، پورت‌های اضافی، شارژر مگ سیف و سایر ویژگی‌ها بهره می‌برند که بعید به نظر می‌رسد اپل بلافاصله در نسل بعدی آنها تغییری ایجاد کند.

به نظر شما اپل سنت‌شکنی می‌کند و مک بوک پروهای جدید را با چرخه یک ساله، در پاییز امسال عرضه می‌کند یا روال قبل را ادامه می‌دهد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)