خانهاخبار
توییتر از ایلان ماسک شکایت کرد

توییتر از ایلان ماسک شکایت کرد

توییتر همانطور که پیش‌تر گفته بود بالاخره از ماسک مبنی بر نخریدن این شرکت شکایت کرد و به نظر می‌رسد که این موضوع روز به روز پیچیده‌تر می شود.
۱۴۰۱/۴/۲۵

به گزارش روییترز توییتر همانطور که وعده داده بود از ایلان ماسک شکایت کرد تا ماسک را مجبور به خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر کند. توییتر در این شکایت ماسک را به خراب کردن شرکت، مختل کردن فعالیت‌های آن و از بین بردن ارزش سهام‌داران متهم کرده است.

بخشی از بیانیه توییتر به شرح زیر است:

ماسک با اجرای یک نمایش عمومی برای وارد کردن توییتر به بازی، و پیشنهاد و سپس امضای یک توافق‌نامه ادغام پسند فروشنده، ظاهرا معتقد است که برخلاف هر طرف قرارداد دیگری که مشمول قوانین قرارداد است، می‌تواند نظر خود را تغییر دهد و شرکت را به راحتی خراب کند، عملیات آن را مختل کند و ارزش سهام‌داران را از بین ببرد و به سادگی از آنجا خارج شود.

image

 

جمعه گذشته ماسک به توییتر گفت که به دلیل «نقض مادی مفاد چندگانه توافق» قرارداد را فسخ می‌کند. ماسک گفته است که ادعای توییتر مبنی بر اینکه حساب‌های جعلی یا اسپم کمتر از ۵ درصد از کاربران را تشکیل می‌دهد را باور ندارد. او ادعا کرد که توییتر به توافقات قراردادی خود پایبند نیست زیرا اطلاعات تجاری مربوطه که در مورد داده‌های حساب‌های جعلی یا اسپم‌ها درخواست کرده بود به او ارائه نشده است.

پس از اینکه ماسک گفت که می‌خواهد توافق ادغام را لغو کند، برت تیلور رئیس توییتر گفت که هیئت مدیره توییتر متعهد به انجام این معامله است و قصد دارد برای اجرای این توافق اقدامات قانونی را دنبال کند.

ماسک در ابتدا پیشنهاد خرید توییتر را به قیمت ۵۴٫۲۰ دلار برای هر سهم در اردیبهشت داد و توییتر هم آن را پذیرفت. ارزش این معامله در کل ۴۴ میلیارد دلار است، اگرچه ماسک و توییتر می‌توانند در صورت پرداخت یک میلیارد دلار جریمه و البته پذیرش توییتر، خرید را متوقف کنند.

به هر صورت با توجه به قوانین سخت حقوقی آمریکا و موضوع مشکل پیش آمده بین این دو، به نظر می‌رسد که با یک دعوای حقوقی پیچیده روبرو باشیم و واقعا نتوانیم پیش‌بینی کنیم که نتیجه آن چه می شود؛ بنابراین فقط زمان است که مشخص می‌کند بالاخره کدام طرف در این میان پیروز خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)