خانهاخبار
اپل همچنان در حال کار روی آیمک پرو است

اپل همچنان در حال کار روی آیمک پرو است

مارگ گورمن خبرنگار بلومبرگ در قسمت اخیر خبرنامه خود توضیحات جامعی را در خصوص مک‌های آینده اپل، از جمله آیمک پرو داده است.
۱۴۰۱/۴/۱۴

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل همچنان در حال کار بر روی یک آیمک با نمایشگر بزرگ‌تر و تراشه قدرتمندتر برای بازار حرفه‌ای است. او در قسمت اخیر خبرنامه خود گفته که اپل در حال کار بر روی حداقل دو مدل آیمک است که احتمالا از سری تراشه‌های M3 استفاده می‌کنند. گورمن می‌گوید که اپل احتمالا در سال ۲۰۲۳ یک آیمک ۲۴ اینچی به روز شده با تراشه استاندارد M3 را روانه بازار خواهد کرد و در حال ادامه کار بر روی یک مدل رده بالای آیمک است. او گفته:

من همچنان معتقدم که اپل در حال کار بر روی یک آیمک با صفحه نمایش بزرگ‌تر با هدف بازار حرفه‌ای است. من تصور می‌کنم که این دستگاه از یک نوع تراشه از سری M3 استفاده خواهد کرد که احتمالا M3 Pro یا M3 Max باشد. این با تراشه‌های به کار برده شده با مک بوک پرو نیز مطابقت دارد. فکر نمی‌کنم ترکیب مک استودیو یا مک مینی به علاوه نمایشگر استودیو اپل، تقاضا برای این محصول را برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای که می‌خواهند صفحه نمایش بیشتری داشته باشند، کاهش دهد.

image

 

در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹)، اپل آیمک پرو را متوقف کرد و در مارس ۲۰۲۲ نسخه ۲۷ اینچی مبتنی بر اینتل آیمک را نیز متوقف کرد و آیمک ۲۴ اینچی را با تراشه M1 به عنوان تنها مدل آیمک باقی مانده در خط تولید خود گذاشت. در حال حاضر اپل به طور موثر آیمک ۲۷ اینچی را با مک استودیو و نمایشگر استودیوی هماهنگ با آن جایگزین کرده است و برخی منابع ادعا می‌کنند که آیمک رده بالایی در حال توسعه نیست، اما گورمن از جمله آن کارشناسان است که ادعا می‌کند یک آیمک قدرتمندتر و بزرگ‌تر در راه است.

جای یک آیمک ۲۴ اینچی با تراشه M2 در پیش‌بینی‌های گورمن از مک‌های آینده در نقشه راه محصولات اپل، که شامل مدل‌های جدید مک مینی با تراشه‌های M2 و M2 Pro، مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max، و مک پرو جدید با تراشه‌های M2 Ultra و M2 Extreme می‌شود، خالی است. گورمن انتظار دارد که یک آیمک ۲۴ اینچی به روز شده در میان اولین سری‌های مک‌های M3 باشد که شامل مک بوک ایر ۱۳ اینچی بروزرسانی شده، مک بوک ایر کاملا جدید ۱۵ اینچی و احتمالا یک نوت بوک ۱۲ اینچی جدید می‌شود و هنوز در مراحل اولیه توسعه است.

گورمن قبلا گفته بود که عرضه آیمک پیشرفته جدید به این زودی‌ها انجام نخواهد شد و استفاده از تراشه‌های سری M3 نشان می‌دهد که احتمالا این محصول زودتر از سال ۲۰۲۳ معرفی نشود. انتظار می رود که خانواده تراشه‌های M3 برخلاف تراشه‌های M1 و M2 که با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری ساخته می‌شوند، براساس فن‌آوری ۳ نانومتری شرکت TSMC ساخته شوند که قاعدتا فرآیند تولید پیشرفته‌تری است و نتیجه آن تراشه‌هایی با بهبود عملکرد و کارایی قابل توجه خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)