خانهاخبار
تحلیل‌گر باسابقه اپل به شایعه کاهش سفارش تراشه آیفون ۱۴ واکنش نشان داد

تحلیل‌گر باسابقه اپل به شایعه کاهش سفارش تراشه آیفون ۱۴ واکنش نشان داد

مینگ چی کو گزارش روز جمعه دیجی تایمز را مبنی بر کاهش سفارش تراشه برای آیفون‌های سری ۱۴ اپل رد کرده و توضیح داده که چرا این موضوع را بعید می‌داند.
۱۴۰۱/۴/۱۲

تلحلیل‌گر برجسته محصولات اپل، مینگ چی کو در مورد شایعه‌ای مبنی بر اینکه اپل سفارشات تراشه برای آیفون ۱۴ خود را کاهش داده است، تردید دارد و اصرار دارد که چنین مسئله بزرگی در زنجیره تامین آنطور که گزارش شده بعید است که رخ دهد.

روز جمعه گزارشی درباره شریک اپل در تولید تراشه، یعنی شرکت TSMC منتشر شد که ظاهرا شاهد کاهش سفارشات از سه مشتری اصلی خود، شرکت‌های AMD، انویدیا و اپل بوده است. این گزارش که توسط دیجی تایمز منتشر شده، تصریح می‌کند که اپل موج اول تولید انبوه آیفون ۱۴ را ۱۰ درصد از ۹۰ میلیون دستگاه کاهش داده است.

image

 

مینگ چی کو تحلیل‌گر شرکت TF Securities در اوایل روز شنبه به این گزارش پاسخ داده و در توییتی تاکید کرده که کاهش ۱۰ درصدی شایعه شده، با بررسی‌هایش در زنجیره تامین اپل مطابقت ندارد. کو به جای کاهش، پیش‌بینی فروش آیفون ۱۴ در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ را در حدود ۱۰۰ میلیون می‌داند، که این عدد نه تنها با گزارش دیجی تایمز یکی نیست، بلکه بیشتر از تعدادی است که در آن گزارش آمده که کاهش پیدا کرده است.

کو در توضیح تفاوت دیدگاه‌اش اشاره می‌کند که پیش‌بینی‌های ارسال اپل معمولا افزایش و کاهش تک رقمی دریافت می‌کنند، از جمله برای مدل‌های جدید قبل از تولید انبوه. علاوه بر این اپل معمولا پیش‌بینی محموله آیفون‌های جدید را با درصد دو رقمی قبل از عرضه تغییر نمی‌دهد. او می‌گوید که اپل صبر می‌کند تا مدل‌های جدید را عرضه کند و بتواند قبل از انجام چنین تغییراتی «تقاضای واقعی بازار» را تایید کند.

در مورد مشکل زنجیره تامین که باعث تغییر عمده در محموله مدل‌های جدید آیفون قبل از شروع تولید انبوه می شود، اپل معمولا به جای کاهش سفارشات، سفارش‌ها را به تعویق می‌اندازد. کو هچنین گفته که این استدلال فقط برای آیفون‌ها نیست، بلکه در مورد سایر محصولات اپل نیز صدق می‌کند.

این اختلاف نظر پس از انتشار جزئیات بررسی توزیع کنندگان و خرده فروشان چینی در ۳۰ ژوئن (۹ تیر) به وجود آمد که نشان می‌داد تقاضا برای آیفون ۱۴ در زمان عرضه در چین، ممکن است حتی از آیفون ۱۳ هم قوی‌تر باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)