خانهاخبار
مدیر بازاریابی اپل می‌گوید سامسونگ از آیفون در زمان ظهور آن کپی کرده است

مدیر بازاریابی اپل می‌گوید سامسونگ از آیفون در زمان ظهور آن کپی کرده است

در مصاحبه‌ای که وال استریت ژورنال به بهانه پانزدهمین سالگرد عرضه آیفون با برخی از مدیران اپل انجام داده، مدیر بازاریابی اپل گفته که سامسونگ در زمان عرضه آیفون، تمامی فن‌آوری ما را کپی کرد و صرفا یک نمایشگر بزرگ‌تر را در اطراف آن قرار داد.
۱۴۰۱/۴/۱۱

وال استریت ژورنال یک مستند جدید در مورد تکامل آیفون در پانزدهمین سالگرد عرضه این محصول در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ (۸ تیر ۱۳۸۶) منتشر کرده است. این مستند شامل مصاحبه‌هایی با Greg Joswiak مدیر بازاریابی اپل، Tony Fadell خالق آیفون و جمعی از کاربران آیفون است.

یکی از بخش‌های این مصاحبه حاکی از آن است که گوشی‌های اندرویدی سال‌ها قبل از آیفون، نمایشگر بزرگ‌تری پیدا کرده‌اند. هنگامی که از مدیر بازاریابی اپل پرسیده شد که سامسونگ و سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی در آن زمان تا چه حد بر روی اپل تاثیر داشتند، او اعتراف کرد که آنها آزاردهنده بودند و آنها را به کپی کردن ضعیف از فن‌آوری اپل متهم کرد. او گفته:

آنها آزار دهنده بودند، زیرا همانطور که می‌دانید فن‌آوری ما را از بین بردند. آنها از نوآوری‌هایی که ما ایجاد کرده بودیم استفاده کردند و یک نسخه ضعیف از آن را ساختند و تنها کاری که کردند قرار دادن یک صفحه نمایش بزرگ‌تر در اطراف آن بود. بنابراین بله ما هیچ‌کدام راضی و خوشنود نبودیم.

image

 

سامسونگ گلکسی اس ۴ را با نمایشگر ۵ اینچی در اوایل سال ۲۰۱۳ عرضه کرد، در زمانی که آیفون ۵ دارای صفحه نمایش ۴ اینچی بود. اپل در نهایت اولین گوشی هوشمند بزرگ‌تر خود را با آیفون ۶ که ۴٫۷ اینچ بود و آیفون ۶ پلاس با ۵٫۵ اینچ در سال ۲۰۱۴ عرضه کرد؛ این دستگاه‌ها با تقاضای زیادی مواجه شدند و در میان پر فروش‌ترین مدل‌های تاریخ آیفون قرار گرفتند.

اپل در سال ۲۰۱۱ از سامسونگ به دلیل نقض حق ثبت اختراع شکایت کرد و ادعا کرد که سامسونگ از طراحی آیفون با سری گوشی‌های هوشمند گلکسی خود کپی کرده است. اپل در ابتدا مشمول دریافت حدود یک میلیون دلار غرامت شد، اما این مبلغ در دادگاه تجدید نظر کاهش یافت. در سال ۲۰۱۸ اپل سرانجام با سامسونگ توافق کرد و بیانیه زیر را منتشر کرد:

ما عمیقا به ارزش طراحی اعتقاد داریم و تیم‌های ما خستگی‌ناپذیر برای ایجاد محصولات نوآورانه‌ای کار می‌کنند که مشتریان ما را خوشحال می‌کند. این پرونده همیشه چیزی فراتر از پول بوده است. اپل انقلاب گوشی‌های هوشمند را با آیفون شعله‌ور کرد و این یک واقعیت است که سامسونگ آشکارا طراحی ما را کپی کرده است. مهم است که ما همچنان از کار سخت و نوآوری بسیاری از افراد در اپل محافظت کنیم.

ما از هیئت منصفه برای خدماتشان سپاسگذاریم و خوشحالیم که قبول کردند که سامسونگ باید هزینه کپی کردن محصولات ما را بپردازد.

این مستند را که نگاهی جالب به آیفون در طول سال‌ها ارائه می‌دهد، می‌توان به طور کامل در وب سایت وال استریت ژورنال مشاهده کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

alireza13660212

۱۴۰۱/۴/۱۲
به عنوان کسی که از هر دو برند استفاده کرده میتونم بگم ک سامسونگ خیلی عالی کار کرده و الان هم جزو محبوب ترین گوشی های دنیاست به علت ساختار قیمتی و فن آوری و بازاریابی که داره
از بین گوشی های اپل چند نمونه خرید کردم که همگی مشکل دار بود
جدای از اون حتی ساده ترین کارهای گوشی های اندرویدی رو نمیتونست انجام بده
ولی اندروید و بخصوص سامسونگ هیچ وقت و هیچ جا برای من مشکل بوجود نیاورده
این سیب گندیده هم دیگه ارزشی برای کسی نداره و فقط تو ایران برای پُز دادن استفاده میشه و 90% استفاده کننده ها بی سواد هایی بیش نیستن

اشکان

۱۴۰۱/۴/۱۱
خدایی هم حساب کنیم دقیقا کپی کرده ولی با اندک تغییر سامسونگ هم از همین کپی‌از ایفون رشد بسیار‌بزرگی کرد