خانهاخبار
Nothing رسما تایید کرد Phone (1) به تراشه اسنپدراگون 778G پلاس مجهز خواهد بود

Nothing رسما تایید کرد Phone (1) به تراشه اسنپدراگون 778G پلاس مجهز خواهد بود

طبق ادعای مدیرعامل Nothing، این تراشه میان‌رده به طور اختصاصی برای گوشی Phone (1) بهینه شده است.
۱۴۰۱/۴/۹

مدیرعامل و موسس برند Nothing، کارل پی، در ادامه روند انتشار تیزرهای مربوط به مشخصات فنی گوشی جدید خود موسوم به Phone (1)، امروز به صورت رسمی اعلام کرد که اولین گوشی برند خود به تراشه میان‌رده قدرتمند اسنپدراگون 778G+ مجهز خواهد بود.

البته باید اشاره کرد که قبلا نیز مشخص شده بود گوشی Nothing Phone (1) از تراشه اسنپداگون 778G+ بهره خواهد برد چرا که چند روز پیش نمونه اولیه این گوشی در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفت و جزئیات سخت‌افزاری آن مانند حافظه رم 8 گیگابایتی لو رفت. به نظر می‌رسد Nothing مجبور به استفاده از تراشه میان‌رده کوالکام در گوشی جدید خود است زیرا قیمت تراشه‌های بالارده و پرچمدار در حال حاضر به شدت بالا رفته است و در مقایسه با چند سال پیش افزایش قیمت زیادی داشته است.

image

در این راستا، کارل پی که به عنوان یکی از تاسیس‌کنندگان وان پلاس نیز محسوب می‌شود قبلا گوشی وان پلاس One را عرضه کرده بود که از بهترین تراشه آن زمان بهره می‌برد و در عین حال قیمت آن 100 دلار کمتر از قیمت احتمالی Phone (1) است. در نتیجه، به نظر می‌رسد تورم ناشی از مشکلات پاندمی و مشکلات تامین قطعات تاثیر گسترده‌ای بر بازار گوشی‌های هوشمند داشته است.

شایان ذکر است که Nothing ادعا کرده است که تراشه اسنپدراگون 778G+ به کار رفته در Phone (1) به طور اختصاصی برای این گوشی بهینه شده است ولی مشخصا توضیحاتی درباره جزئیات این بهبودها ارائه نشده است. البته قبلا نیز برند وان پلاس از استراتژی مشابه‌ای برای گوشی‌های خود بهره می‌برد که بعدا مشخص شد چندان منطبق بر واقعیت نبوده است. عبارت + (پلاس) در نام این تراشه به پشتیبانی آن از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس اشاره دارد. در حال حاضر، هیچ گوشی مجهز به اسنپدراگون 778G و 778G+ در بازار وجود ندارد که به این قابلیت‌ها مجهز باشد.

image

 

کارل پی با توجیه استفاده از تراشه میان اسنپدراگون 778G+ برای اولین گوشی برند خود اذعان داشت که گوشی‌های هوشمند در حال حاضر به نقطه خوبی از نظر عملکرد پرداشی برای کارهای روزانه رسیده‌اند و بهره‌گیری از تراشه‌های قدرتمند چندان منطقی نیست. البته نباید فراموش کرد که بخش عمده‌ای از دلیل انتخاب این تراشه مربوط به پایین نگه داشتن قیمت گوشی بوده است. به هر روی، گوشی Nothing Phone (1) قرار است در تاریخ 12 ژوئیه مصادف با 21 تیر رونمایی و معرفی شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)