خانهاخبار
اپل همچنان در توسعه مودم 5G ناکام است!

اپل همچنان در توسعه مودم 5G ناکام است!

مینگ چی کو تحلیل‌گر با سابقه اپل گفته که اپل در توسعه مودم 5G اختصاصی خود شکست خورده، بنابراین به طور قطع می‌توان گفت که حداقل آیفون‌های ۲۰۲۳ مودم کوالکام را استفاده خواهند کرد.
۱۴۰۱/۴/۸

در چند سال گذشته اپل برای توسعه تراشه مودم 5G خود تلاش کرده است تا نیازی به تکیه بر کوالکام به عنوان تامین کننده نداشته باشد، اما به گفته مینگ چی کو تلاش‌های اپل احتمالا شکست خورده است. کو گفته که آخرین بررسی‌های او نشان می‌دهد که توسعه تراشه مودم 5G توسط اپل متوقف شده است، به این معنی که کوالکام تامین کننده انحصاری تراشه‌های 5G برای مدل‌های آیفون ۲۰۲۳ باقی خواهد ماند. پیش از این کو معتقد بود که آیفون‌های ۲۰۲۳ اپل به جای تراشه‌های کوالکام از تراشه‌های مودم طراحی شده توسط خود اپل استفاده خواهند کرد. قسمتی از توییت کو را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

آخرین بررسی‌های من نشان می‌دهد که توسعه تراشه مودم 5G آیفون توسط اپل ممکن است شکست خورده باشد، بنابراین کواکام تامین کننده انحصاری تراشه‌های 5G آیفون‌های جدید سال ۲۰۲۳ خواهد بود و سهم ۱۰۰ درصدی در این حوزه خواهد داشت.

image

اکنون انتظار می‌رود کوالکام ۱۰۰ درصد تراشه مدل‌های ۲۰۲۳ آیفون را تامین کند، این در حالی است که برآوردهای قبلی نشان می‌داد که کوالکام حداکثر ۲۰ درصد از مودم آیفون‌های ۲۰۲۳ را تامین خواهد کرد. کو انتظار دارد که اپل به توسعه تراشه‌های 5G خود ادامه دهد، اما تکمیل و رضایت بخش بودن کار برای استفاده در آیفون‌ها و سایر دستگاه‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد.

مشخص نیست که چرا اپل نمی‌تواند تراشه‌های مودم خود را به موقع برای عرضه آیفون‌های ۲۰۲۳ آماده کند، اما این شرکت سال‌هاست که قصد دارد از کوالکام فاصله بگیرد و به این شرکت وابسته نباشد. اپل یک نبرد حقوقی طولانی با کوالکام داشت و قصد داشت از تراشه‌های 5G اینتل در آیفون‌های ۲۰۲۰ استفاده کند، اما در نهایت مشخص شد که این امکان وجود ندارد زیرا اینتل قادر به تولید تراشه‌های 5G مطابق با استانداردهای اپل نبود.

اپل در سال ۲۰۱۹ دعوای خود با کوالکام را حل و فصل کرد و از آن زمان تاکنون از مودم‌های 5G کوالکام در خط تولید آیفون و آیپد استفاده کرده است. از همان روزها اپل در حال توسعه تراشه اختصاصی مودم 5G خود است و حتی کسب و کار تراشه مودم اینتل را برای شروع اولیه کار در این حوزه، خریداری کرد و شایعات حاکی از آن بود که اپل در مسیر عرضه این تراشه تا سال ۲۰۲۳ است. سال گذشته کوالکام حتی اعلام کرد که انتظار دارد تنها ۲۰ درصد از تراشه‌های مودم مورد استفاده در آیفون‌های سال ۲۰۲۳ را تامین کند، اما به نظر می‌رسد که کوالکام ممکن است حداقل برای دو نسل دیگر نیز برای آیفون‌های جدید اپل، تراشه 5G تولید کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)