خانهاخبار
اپل ارسال قطعات آیفون ۱۴ را شروع کرده است

اپل ارسال قطعات آیفون ۱۴ را شروع کرده است

اپل در سری اقداماتی که برای جلوگیری از به تعویق افتادن عرضه آیفون‌های امسال کرده، ارسال قطعات آیفون‌های سری ۱۴ امسال را به نوعی زودتر از موعد شروع کرده است.
۱۴۰۱/۴/۷

به گفته نشریه تایوانی دیجی تایمز، تامین کنندگان اپل ارسال قطعات برای مدل‌های مختلف آیفون ۱۴ را آغاز کرده‌اند که انتظار می رود طبق معمول در ماه سپتامبر (شهریور) عرضه شود. این گزارش احتمالا به قطعاتی اشاره دارد که برای مونتاژ نهایی آیفون ۱۴ طی چند ماه آینده به تولیدکنندگانی مانند فاکسکان ارسال می شوند.

دیجی تایمز در پیش نمایشی از گزارشی که قرار است تا فردا به طور کامل منتشر شود، نوشته: «تامین کنندگان قطعات، محموله‌های خود را برای سری نسل بعدی آیفون که قرار است در ماه سپتامبر عرضه شود، آغاز کرده‌اند».

image

 

شایعات حاکی از آن است که تغییرات بزرگی به ویژه در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در حال رخ دادن است و انتظار می‌رود که ناچ ۵ ساله اپل سرانجام با یک بریدگی دایره‌ای و یک بریدگی کپسولی شکل جایگزین شود. همچنین به نظر می‌رسد مدل‌های جدید پرو دارای تراشه سریع‌تر A16 Bionic و لنز دوربین پشتی ارتقا یافته ۴۸ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فیلم‌برداری 8K باشند، در حالی که گفته می شود مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ تراشه A15 و لنز ۱۲ مگاپیکسلی اصلی را حفظ کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ شایعه شده است، نمایشگر همیشه روشن است که با ویجت‌های صفحه قفل جدید iOS 16 ترکیب خوبی را به نمایش خواهد گذاشت. انتظار می‌رود خط تولید کامل آیفون‌های امسال شامل آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶٫۱ اینچی، آیفون ۱۴ مکس ۶٫۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۴ مکس ۶٫۷ اینچی شود و مدل مینی ۵٫۴ اینچی دیگر تولید نشود. بهبود مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ هم می‌تواند شامل افزایش میزان رم، دوربین جلوی ارتقا یافته با فوکوس خودکار، و پشتیبانی از WiFi 6E باشد.

سال گذشته هر چهار مدل آیفون ۱۳ در ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) معرفی شدند، در ۲۶ شهریور برای پیش خرید در دسترس قرار گرفتند و در ۲ مهر در بیش از ۳۰ کشور عرضه شدند. اکنون بیش از یک دهه است که آیفون‌های رده بالا در سپتامبر هر سال معرفی می‌شوند، به استثنای سال ۲۰۲۰، زمانی که سری آیفون ۱۲ در اکتبر همان سال (مهر ۱۳۹۹) رونمایی شد، که دلیل آن هم همه‌گیری کرونا در سراسر جهان بود که تمامی شرکت‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

اپل امسال نهایت سعی خود را کرده است تا عرضه آیفون‌های جدیدش به مانند سال‌های قبل به تعویق نیافتد و این اقدام اپل در ارسال به موقع قطعات هم ناشی از همین موضوع است، حال باید دید که با این تفاسیر باز هم شاهد تاخیر در عرضه آیفون‌های امسال می شویم یا اینکه اقدامات اپل مثمر ثمر واقع خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)