خانهاخبار
طبق گزارش‌ها تراشه M2 Pro اپل براساس فرآیند گره ۳ نانومتری ساخته خواهد شد

طبق گزارش‌ها تراشه M2 Pro اپل براساس فرآیند گره ۳ نانومتری ساخته خواهد شد

به گزارش رسانه تایوانی دیجی‌تایمز که با تامین‌کنندگان صنعت در ارتباط است، چیپست M2 Pro اپل که قرار است در مک بوک پرو و مک مینی رده بالا استفاده شود، با فرآیند ۳ نانومتری ساخته خواهد شد.
۱۴۰۱/۴/۶

به گفته نشریه تایوانی مرتبط با صنعت دیجی تایمز، شرکت TSMC تراشه‌های آینده M2 Pro و M3 اپل را بر اساس فرآیند ۳ نانومتری خود تولید خواهد کرد.

این نشریه در گزارشی با تمرکز بر رقابت بین تراشه سازانی مانند TSMC و سامسونگ، برای ایمن سازی سفارش‌های تراشه‌های ۳ نانومتری گفت: اپل ظرفیت TSMC را برای پردازنده‌های ۳ نانومتری M2 Pro و M3 آینده خود رزرو کرده است. همانطور که انتظار می‌رفت، در این گزارش آمده که TSMC تولید انبوه تراشه‌های۳ نانومتری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد.

image

 

مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ هم در آخرین خبرنامه خود گفته که انتظار دارد از M2 Pro در مک بوک پرو ۱۴ اینچی، مک بوک پرو ۱۶ اینچی، و مک مینی پیشرفته استفاده شود. در مورد تراشه M3 گورمن انتظار دارد که این تراشه در یک مک بوک ایر ۱۳ اینچی به روز شده، یک مک بوک ایر کاملا جدید ۱۵ اینچی، یک آیمک جدید و احتمالا یک مک بوک ۱۲ اینچی جدید استفاده شود.

به احتمال زیاد M2 Max نیز در این سناریو بر اساس فرآیند ۳ نانومتری ساخته خواهد شد. این تراشه برای پیکربندی مک بوک پرو پیشرفته و مک استودیو مناسب است، البته اگر اپل بخواهد این دستگاه را ظرف یک سال آینده یا کمی بیشتر بروزرسانی کند.

در حالی که به طور گسترده انتظار می‌رفت که تراشه M3 یک پردازنده ۳ نانومتری باشد، نکته قابل توجه خبر ۳ نانومتری بودن M2 Pro است، زیرا تراشه استاندارد M2 که در مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو ۱۳ اینچی عرضه شد، همچنان براساس فرآیند ۵ نانومتری TSMC ساخته شده است. با توجه به اینکه هردو تراشه M1 و M1 Pro فرآیند ساخت یکسانی دارند، اینکه M2 و M2 Pro با فرآیندهای ساخت متفاوت ساخته شوند، نشان دهنده تغییر مسیر تراشه‌های اپل سیلیکون در مک است.

وادیم یوریف مجری کانال یوتیوب Max Tech هم بارها طی چند هفته گذشته قاطعانه نظر خود را مبنی بر اینکه M2 Pro یک پردازنده ۳ نانومتری خواهد بود، ابراز کرده است. لازم به ذکر است که این شخص در گذشته افشا کرده بود که تراشه M1 Ultra در مک استودیو در واقع دو تراشه M1 Max است که با فرآیندی خاص به هم متصل شده‌اند.

اگر گزارش ۳ نانومتری این پردازنده دقیق باشد، عملکرد دلتا بین M2 و M2 Pro می‌تواند حتی بیشتر از M1 و M1 Pro باشد. با این حال تا زمانی که گزارش‌های بیشتر ۳ نانومتری بودن M2 Pro را تایید نکنند، باید انتظارات خود را کاهش دهیم و از این موضوع مطمئن نباشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)