خانهاخبار
خبرنگار بلومبرگ: آیفون ۱۴ پرو دارای نمایشگر همیشه روشن خواهد بود

خبرنگار بلومبرگ: آیفون ۱۴ پرو دارای نمایشگر همیشه روشن خواهد بود

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ و افشاگر معروف گفته که آیفون ۱۴ پرو نمایشگر همیشه روشن خواهد داشت تا ویژگی جدید ویجت‌های iOS 16 را به زیبایی به رخ بکشد.
۱۴۰۱/۴/۶

به طور فزاینده‌ای انتظار می رود که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ دارای صفحه نمایش همیشه روشن باشند که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به ضربه زدن به گوشی برای روشن کردن صفحه نمایش، اطلاعات قابل مشاهده را در صفحه قفل خود ببینند. مارک گورمن در آخرین نسخه خبرنامه خود به نام Power On گفته که این ویژگی شامل پشتیبانی از ویجت‌های صفحه قفل جدید iOS 16 برای آب و هوا، تناسب اندام و موارد دیگر می شود. او گفته:

مانند اپل واچ، آیفون ۱۴ پرو نیز می تواند ویجت‌هایی را نشان دهد که آب و هوا، اطلاعات سهام، فعالیت‌ها و سایر داده‌ها را نشان می‌دهد در حالی که صفحه نمایش در روشنایی و نرخ فریم پایین باقی بماند. همچنین تنظیماتی مانند اپل واچ وجود خواهد داشت که از نمایش داده‌های حساس در صفحه قفل، برای محفوظ ماندن آنها از دید دیگران جلوگیری می‌شود.

image

 

نمایشگر همیشه روشن احتمالا می‌تواند زمان، تاریخ و نشانگر نوتیفیکیشن‌های خوانده نشده را نیز نشان دهد. مطابق با اپل واچ که از سری ۵ دارای صفحه نمایش همیشه روشن است، احتمالا اپل به کاربران این امکان را خواهد داد که از طریق برنامه تنظیمات، نمایشگر همیشه روشن را در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو فعال یا غیرفعال کنند.

همانطور که توسط مارک گورمان هم ذکر شده است، حالت نمایش همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو باید عمر باتری را با ترکیبی از روشنایی کمتر و نرخ تازه‌سازی کم حفظ کند. ویژگی پروموشن که در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو معرفی شد، اجازه می‌دهد نمایشگر در حالت بیکار تا ۱۰ هرتز افت کند اما راس یانگ تحلیل‌گر صنعت نمایشگرها، انتظار دارد که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو به مانند اپل واچ تا ۱ هرتز کاهش پیدا کنند تا بازدهی مصرف انرژی حتی بالاتر رود.

اپل احتمالا طبق معمول سری آیفون ۱۴ خود را در ماه سپتامبر (شهریور) رونمایی خواهد کرد و تاکنون سعی کرده تا هرگونه اختلال عمده در زنجیره تامین را به حداقل برساند تا عرضه به موقع آیفون‌های جدید به تاخیر نیافتد. انتظار می‌رود که تنها مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ دارای صفحه نمایش همشه روشن باشند، اما این ویژگی ممکن است در آینده به مدل‌های استاندارد هم راه پیدا کند.

در آخر هم گورمان در خبرنامه اخیر خود گفته که اپل یک مک مینی با چیپست M2 Pro، یک اپل تی وی با تراشه A14 Bionic، و یک هوم پاد احتمالا بازطراحی شده با سخت افزارهای متفاوت را در دست توسعه دارد، اما در حال حاضر نمی‌توان تاریخ دقیقی را برای معرفی و عرضه آنها اعلام کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)