خانهاخبار
معرفی بهترین نرم‌افزار حسابداری مدیریت تعمیرگاه موبایل

معرفی بهترین نرم‌افزار حسابداری مدیریت تعمیرگاه موبایل

اگر مالک تعمیرگاه و فروشگاه تلفن همراه و تبلت هستید این مطلب را تا انتها بخوانید.
۱۴۰۱/۴/۴

ضرروت نرم‌افزار حسابداری برای تعمیرگاه موبایل

داشتن یک نرم‌افزار حسابداری خوب برای مدیریت تعمیرگاه یا شرکت خدمات پس از فروش و گارانتی موبایل، بسیار واجب‌تر و مهم‌تر از فروشگاه یا نمایندگی فروش موبایل است زیرا بر خلاف فروشگاه‌های موبایل، تعمیرات موبایل یکی از مشاغلی است که شما در آن اکثر اوقات با مشتریان ناراحت و عصبانی طرف حساب هستید.

طبیعتا هرکس زمانی که تبلت یا تلفن همراه جدیدی خرید می‌کند بسیار خوشحال است. اما دقیقا زمانی به تعمیرگاه مراجعه می کند که موبایلش خراب شده است و ناراحت است. حال اگر در روند پذیرش تا تعمیر و تحویل موبایلش کوچکترین خطایی صورت بگیرد تمام عصبانیتش را بر سر تعمیرکار خالی می‌کند.

اگر تعمیرکار باشید می‌دانید گاهی اوضاع خیلی بدتر می‌شود. گاهی مشتری گوشی خودش را به تعمیرگاه شما تحویل می‌دهد، بعد زمانی که برای تحویل گوشی خود مراجعه می‌کند ادعا می‌کند همراه موبایلش سیم کارتش را هم به شما تحویل داده. یا مثلا ممکن است مشتری تبلت پر از خراشش را برای مشکل نرم‌افزاری نزد شما بگذارد و زمانی که برای تحویل مراجعه کند مدعی شود که تبلت نزد شما خط و خش دار شده است. حتی بعضا اتفاق می افتد مشتری چند ماه بعد از اینکه تلفن همراه خودش را تحویل می‌گیرد به تعمیرگاه باز می‌گردد و مدعی است چند روز پیش تلفنش را تحویل گرفته است و مجددا خراب شده.

پس داشتن یک نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه خوب که از لحظه ورود گوشی تعمیری، تا ترخیص، همه چیز را بدون نقص مدیریت و بایگانی کند بسیار ضروریست.

image

 

انتخاب بهترین نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه تلفن همراه

یک نرم‌افزار تخصصی تعمیرگاه موبایل باید فرایندهای زیر را به درستی مدیریت کند:

پذیرش، ثبت اطلاعات مشتری، ثبت ایراد و وضعیت ظاهری گوشی، ثبت لوازم همراه، صدور رسید پذیرش زیبا و استاندارد و قید قوانین تعمیرگاه در قبض پذیرش، ثبت شرح کار و صدور فاکتور نهایی برای موبایل تعمیری، محاسبه دستمزد تعمیرکاران و سایر پرسنل به صورت ثابت و درصدی، ارسال پیامک اطلاع رسانی برای مشتری در هر مرحله، بایگانی و ذخیره اطلاعات برای مراجعات بعدی و...

همچنین باید امکانات کامل حسابداری فروشگاهی هم داشته باشد زیرا بسیاری از تعمیرکاران موبایل در کنار تعمیرات فروشگاه هم دارند. امکاناتی از قبیل:

ثبت فاکتور خرید، فروش، مدیریت صندوق، حساب های بانکی، چک های دریافتی و پرداختی، انبار، بدهکاران و بستانکاران، انواع گزارشات، اقساط و....

اما چالش اصلی زمانی شروع می‌شود که دنبال یک نرم‌افزار خوب می‌گردیم و با سیل عظیمی از نرم‌افزار ها رو به رو می شویم که اکثر آنها مدعی هستند همه این امکانات را دارا می‌باشند.

برای حل این چالش ما با دقت نرم‌افزار های موجود در بازار را برای مدیریت و حسابداری همزمان تعمیرگاه و فروشگاه موبایل بررسی کردیم و در این مقاله بهترین مورد را به شما معرفی خواهیم کرد.

image

 

اسکناس بهترین نرم‌افزار مدیریت و حسابداری تعمیرگاه و فروشگاه موبایل

طبق بررسی‌های تیم تحقیقاتی ما نرم‌افزار حسابداری تعمیرگاه و فروشگاه موبایل اسکناس بهترین نرم‌افزار تخصصی این حوزه در ایران است.

 

نرم‌افزار‌های زیادی برای صنف موبایل طراحی شدند که اکثرا یکی از حالات زیر را شامل می‌شوند:

  1. نرم‌افزارهایی که حسابداری‌های عمومی هستند و مدعی هستند برای تمامی مشاغل از جمله تعمیرگاه‌ها نرم‌افزار اختصاصی دارند. اینگونه شرکت‌ها به صورت تخصصی روی شغل تعمیرگاه تمرکز نکردند و نرم‌افزارهایشان عمومی است شاید برای فروشگاه مناسب باشند اما خیلی از امکانات مورد نیاز یک تعمیرگاه را پوشش نمی‌دهند.
  2. نرم‌افزارهایی که بخاطر احساس نیازی که وجود داشته، توسط تعمیرکارانی که برنامه نویسی بلد بودند طراحی شدند. اینگونه نرم‌افزار ها به دلیل توسعه توسط افراد مبتدی هر چند بهتر از هیچی هستند ولی طبیعتا امکانات بسیار کمی دارند، همچنین باگ های زیادی داشته و پشتیبانی ضعیفی خواهند داشت.
  3. نرم‌افزارهایی که توسط شرکت‌های معتبر، اختصاصی برای تعمیرگاه‌ها توسعه داده شدند. این دسته خیلی بهترند ولی بعضی از این نرم‌افزار ها هم ضعف های بزرگی دارند. یکی از ضعف‌هایی که معمولا در این نرم‌افزارها دیده می‌شود، ضعیف بودن امکانات حسابداری است زیرا تمرکز بر روی امکانات تعمیرگاهی بوده نه حسابداری و از طرفی پیاده سازی امکانات حسابداری نیازمند تخصص زیاد است.

با بررسی دقیقی که ما انجام دادیم تا این لحظه جامع ترین نرم‌افزاری که امکانات کامل تعمیرگاهی و فروشگاهی را دارا است نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه و فروشگاه موبایل اسکناس می‌باشد.

 

مزیت های نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس نسبت به سایر نرم‌افزارها

برخی از دلایل انتخاب نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه موبایل اسکناس به عنوان بهترین نرم‌افزار را با هم بررسی می کنیم

1. امکانات کامل و پرداختن به جزئی ترین نیازهای صنف موبایل

توسعه دهندگان نرم‌افزار حسابدرای تعمیرات اسکناس واقعا به جزئی‌ترین امکانات مورد نیاز شما هم اهمیت دادند. اینجا قصد نداریم به ریز امکانات نرم‌افزار اسکناس بپردازیم.

فقط خیلی خلاصه به عنوان مثال بیان کنیم که فقط قسمت تنظیمات نرم‌افزار اسکناس نزدیک به 500 گزینه برای سفارشی سازی بخش های مختلف نرم‌افزار نسبت به سلیقه شما دارد.

2. استفاده بسیار آسان و یادگیری سریع بدون نیاز به دانش حسابداری

در نرم‌افزار اسکناس سرعت عمل بسیار بالا است به طوری که بعد از نصب نرم‌افزار می توانیم پنجره پذیرش را باز کنیم و شروع به پذیرش مشتری کنیم، نیاز نیست اول اجناس، بانک ها، صندوق ها، طرف حساب ها، مدل ها، قطعات، اجرت ها و... را تعریف کنید همه چیز در لحظه ای که نیاز دارید سریعا تعریف می‌شود و این واقعا خارق‌العاده است.

3. تیم پشتیبانی قوی و پیگیری جدی مشکلات کاربران

یکی از نقاط قوت نرم‌افزار اسکناس تیم پشتیبانی قوی است. حتی لازم نیست زنگ بزنید کافی است مشکل خود را در واتساپ بنویسید یا ویس و عکس بفرستید، در زمان مناسب تیم پشتیبانی پاسخ شما را می‌دهند و اگر نیاز باشد به سیستم شما متصل شده و مشکل را برطرف می‌کنند یا آموزش می‌دهند.

4. تضمین قیمت و کیفیت

این جمله در سایت اسکناس بسیار نظر انسان را جلب می‌کند:

اگر با این قیمت نرم‌افزاری پیدا کردید که امکاناتی در سطح اسکناس داشت یک نسخه کامل نرم‌افزار را رایگان از ما هدیه بگیرید!

5. طراحی آسان رسید پذیرش و فاکتور تعمیرات اختصاصی

نرم‌افزار اسکناس علاوه بر رسیدها و فاکتورهای آماده‌ای که دارد، این قابلیت را برای کاربران فراهم کرده که در محیط Word رسیدهای دلخواه خود را طراحی کنند.

6. آپدیت های مداوم و تیم فنی فعال

سایر نرم‌افزار ها را که بررسی می کردیم بعضا بیش از یک سال از آخرین آپدیتشان گذشته بود. اسکناس جزء معدود نرم‌افزار هایی است که به طور مداوم سالیانه 2 الی 3 آپدیت جدید منتشر می‌کند. همچنین هر آپدیتی که منتشر می‌شود در سایت و اینستاگرام شرکت امکانات جدید و مهم توضیح داده می‌شود.

7. سیستم ارسال پیامک و تلفن گویای هوشمند

علاوه بر قابلیت ارسال پیامک که از همه نرم افزار هایی که بررسی شدند کاملتر بود یکی از امکانات شگفت انگیز نرم‌افزار اسکناس سیستم تلفن گویای هوشمند است که در نوع خود بی نظیر است.

هر زمان مشتریان با شما تماس بگیرند سیستم تلفن گویا به طور خودکار به آنها پاسخ خواهد داد و مشتریان می‌توانند با وارد کردن شماره قبض خود از آخرین وضعیت تلفن همراه تعمیری خود مطلع شوند. به عنوان مثال اگر گوشی تعمیر شده باشد به صورت صوتی علاوه بر اعلام تعمیر ، هزینه نهایی نیز اعلام میشود.

 

در پایان لازم به ذکر است که نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اسکناس علاوه بر شغل موبایل برای سایر اصناف تعمیرگاهی نیز نرم افزار اختصاصی دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)