خانهاخبار
اشاره غیرمستقیم تیم کوک به هدست واقعیت ترکیبی اپل

اشاره غیرمستقیم تیم کوک به هدست واقعیت ترکیبی اپل

تیم کوک مدیر عامل اپل در این هفته با یک رسانه چینی مصاحبه‌ای داشت که به طور ضمنی در آن به هدست واقعیت ترکیبی اپل اشاره‌هایی کرد.
۱۴۰۱/۴/۳

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل این هفته مصاحبه‌ای با خبرگزاری چاینا دیلی انجام داد، جایی که او یک بار دیگر در مورد آینده واقعیت افزوده اظهار نظر کرد و به کار اپل بر روی هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اشاره کرد. کوک گفت که اپل در مورد فرصت‌های موجود با واقعیت افزوده هیجان زده است، که خیلی دور از اظهار نظرهای قبلی نیست، اما او ادامه داد که مردم باید منتظر بمانند تا ببینند اپل در این حوزه چه چیزی را ارائه می‌کند.

گزیده صحبت‌های او در این خصوص به شرح زیر است:

همانطور که می‌دانید من به طرز عجیبی درباره واقعیت افزوده هیجان زده هستم و نکته مهم برای هر فن‌آوری از جمله واقعیت افزوده، قرار دادن بشریت در مرکز آن است و این چیزی است که ما هر روز روی آن تمرکز می‌کنیم. در حال حاضر به عنوان مثال، ما بیش از ۱۴۰۰۰ برنامه واقعیت افزوده در اپ استور داریم که تجربیات واقعیت افزوده را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ارائه می‌کنند.

من فکر می‌کنم با وجود آن ما هنوز در مراحل اولیه چگونگی تعامل با این فن‌آوری هستیم. من نمی‌توانم بیشتر از این درباره فرصت‌هایی که در این فضا دیده‌ایم هیجان زده باشم و به نوعی در جریان باشید و خواهید دید که ما چه چیزی را ارائه خواهیم کرد.

image

 

اگرچه اپل تا به حال کار خود را برروی یک دستگاه پوشیدنی واقعیت ترکیبی در این حوزه تایید نکرده است، اما سال‌ها است که شایعاتی در این مورد منتشر می شود. انتظار می‌رود هدست واقعیت ترکیبی اپل ظاهری با قسمت جلویی خمیده و یک توری نرم که روی صورت قرار می‌گیرد، داشته باشد. این هدست سبک‌تر از سایر هدست‌های موجود در بازار خواهد بود و از بندی شبیه به بندهای اپل واچ برای نگه داشتن آن استفاده شود.

در این مصاحبه، چاینا دیلی از تیم کوک در مورد هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سوال کرد و جواب او این بود...واقعیت در راه است...

گفته می‌شود این هدست دارای دو نمایشگر 4K میکرو اولد، ۱۵ ماژول دوربین، پردازنده‌های قدرتمند در حد سری M اپل، قابلیت ردیابی چشم، پشتیبانی از ژست‌های حرکتی دست و صدای فضایی است. همچنین قیمت حدودی این هدست در زمان عرضه ۳۰۰۰ دلار تخمین زده شده است.

انتظار می‌رود اپل این هدست را در سال آینده معرفی کند، زیرا اینکه اخیرا این محصول برای اعضای هیئت مدیره نمایش داده شده است، نشان از این دارد که عرضه آن قریب الوقوع است.

به نظر شما اپل با عرضه هدست واقعیت ترکیبی، در این حوزه نیز موفق ظاهر خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)