خانهاخبار
تراشه تنسور 2 ممکن است تنها با بهبودهای جزئی همراه باشد!

تراشه تنسور 2 ممکن است تنها با بهبودهای جزئی همراه باشد!

تراشه نسل بعدی گوگل با سری پرچمدار پیکسل 7 عرضه خواهد شد.
۱۴۰۱/۴/۲

در حالی که گوگل تا به امروز جزئیات کمی درباره سری پرچمدار مورد انتظار پیکسل 7 را منتشر کرده است، می‌دانیم که در حال حاضر نمونه اولیه پیکسل 7 پرو در وبسایت‌هایی مانند eBay موجود است و حتی تصاویری از آن نیز منتشر شده است. در همین راستا، گروه تلگرامی Google News موفق شده است تا به گوشی پیکسل 7 پرو دسترسی پیدا کنند و با کاوش در آن به اطلاعات ارزشمندی درباره این سری پرچمدار دست پیدا کنند.

image

البته باید اشاره کرد که این نسخه از پیکسل 7 پرو خارج از سرویس است و به نوعی Bricked (غیر قابل استفاده) است. با این حال، این گروه تلگرامی توانسته است تا اطلاعاتی را از گزارش‌های بوت (Boot Logs) این گوشی استخراج کند. براساس این اطلاعات مشخص شد تراشه تنسور 2 از هسته‌های کم مصرف کورتکس A55 بهره خواهد برد که بر پایه معماری ARMv8 توسعه داده شده‌اند. در همین راستا، به نظر می‌رسد تنسور 2 از معماری ARMv9 بهره نخواهد برد. به علاوه، چون که نمی‌توان دو معماری متفاوت را در یک تراشه پیاده‌ کرد، سایر هسته‌های پردازشی تراشه تنسور 2 نیز از معماری ARMv8 برخوردار خواهند بود.

image

در ادامه این گزارش ذکر شده است تراشه تنسور 2 از کانفیگ پردازنده مرکزی 2 هسته قدرتمند، 2 هسته پردازشی و 4 هسته کم مصرف بهره خواهد برد. نسل اول تراشه تنسور نیز از دو هسته کورتکس X1، دو هسته کورتکس A76 و چهار هسته کم مصرف A55 برخوردار بود. در نتیجه، به نظر می‌رسد کانفیگ تراشه تنسور 2 مشابه نسل قبلی خود باشد چرا که هسته کورتکس X2 برپایه معماری ARMv9 است و استفاده از آن در تنسور 2 محتمل نیست. البته باید اشاره کرد که ممکن است هسته‌های میانی این تراشه پرچمدار متفاوت از نسل قبلی باشند.

براساس این یافته‌ها از تراشه تنسور 2، به نظر می‌رسد تراشه جدید گوگل از نظر عملکرد تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نخواهد داشت و نمی‌توان چندان روی آن حساب کرد. نکته عجیب این است که خود تراشه تنسور نیز جزو تراشه‌های قدرتمند حال حاضر به حساب نمی‌آید و حالا تراشه تنسور 2 را نیز نمی‌توان رقیبی برای دیگر تراشه‌های بازار مانند اسنپدراگون و مدیاتک دانست. البته هنوز مشخص نیست که گوگل چه تمهیداتی را برای سایر اجزای این تراشه مانند پردازنده گرافیکی و پردازنده سیگنال تصاویر اندیشیده است.

image

در نهایت باید اشاره کرد که نمونه اولیه پیکسل 7 پرو از نمایشگر جدیدی با شناسه مدل S6E3HC4 بهره می‌برد که به مانند نسل قبلی توسط سامسونگ ساخته شده است. البته شایعه شده است که مشخصات فنی نمایشگر پیکسل 7 پرو مشابه پیکسل 6 پرو است و از رزولوشن تصویر 2K و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. به علاوه، پیکسل 7 و 7 پرو به ترتیب با اسم رمز‌های Panther و Cheetah دیده شده‌اند. گوشی دیگری نیز در گزارش‌های استخراج شده با اسم رمز Felix قرار گرفته است که به احتمال زیاد همان پیکسل 7a خواهد بود. انتظار می‌رود سری پیکسل 7 همراه با ساعت پیکسل واچ در پاییز سال جاری رونمایی شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)