خانهاخبار
استقبال ضعیف از گوشی‌های سامسونگ باعث انبار شدن 50 میلیون دستگاه شده است

استقبال ضعیف از گوشی‌های سامسونگ باعث انبار شدن 50 میلیون دستگاه شده است

به تازگی گزارشی مدعی شده است که گوشی‌های سامسونگ به خصوص سری گلکسی A با استقبالی ضعیف مواجه شده‌اند.
۱۴۰۱/۴/۲

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از طرف خبرگزاری‌های کره جنوبی، سامسونگ با مشکل تقاضای کم گوشی‌های هوشمند مواجه شده است. در این راستا، این مشکل باعث شده است تا در انبارهای این تولیدکننده حدود 50 میلیون گوشی انباشته شود. شایان ذکر است که این گوشی‌های قرار گرفته در انبار شامل دستگاه‌هایی که در اختیار توزیع‌کنندگان نیز است می‌شود. در نتیجه، به نظر می‌رسد کاربران تمایلی برای خرید گوشی‌های سامسونگی ندارند.

image

در این گزارش همچنین اشاره شده است بخشی بزرگی از انبار سامسونگ را گوشی‌های سری گلکسی A شامل می‌شود در حالی که در سال‌های گذشته گوشی‌های متعلق به سری گلکسی A مانند گلکسی A52 فروش بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند. قبلا سامسونگ اعلام کرده بود که قصد دارد در طی سال جاری حدود 270 میلیون دستگاه را به فروش برساند و حالا 50 میلیون گوشی فروخته نشده حدود 18 درصد از کل این گوشی‌ها را شامل می‌شود. در حالت عادی، موجودی باقی‌مانده در انبار باید تا ده درصد از برنامه کلی فروش را شامل شود. این آمار و ارقام نشان می‌دهد سامسونگ با مشکل جدی برای فروش گوشی‌های خود مواجه شده است.

در نهایت باید اشاره کرد که سامسونگ در اوایل سال جاری ماهانه 20 میلیون گوشی هوشمند تولید می‌کرد ولی این آمار در بازه زمانی ماه مه میلادی به ده میلیون دستگاه در ماه رسید. خود این موضوع گواهی است برای استقبال ضعیف کاربران از گوشی‌های غول فناوری کره جنوبی که باعث شده است تا سامسونگ سفارش‌های خود از تامین‌کنندگان به طرز چشمگیری کاهش دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حامد

۱۴۰۱/۴/۵
به نظرم سامسونگ جدیدا بد داره عمل می کنه... یه زمانی گوشی اندرویدی فقط سامسونگ رو زبونا بود ... الان شیائومی واقعا بازی رو عوض کرده و رقابت سامسونگ خیلی سخت شده ... مخصوصا اینکه فقط شیائومی نه، کلا شرکت های چینی ریختن تو بازار با کیفیت های خوب و قیمت های مقرون به صرفه، اکسسوری های داخل جعبه و امکانات دیگه... واقعا رقابت رو سخت کردن
انواع هم خودش یه سیاست دیگست که شرکت های چینی دارن دنبال می کنن که با این کار، دامنه ی انتخاب مصرف کننده گسترده تر و تناسب بیشتری با بودجه ی مصرف کننده پیدا می کنه، از طرفی مشخصات گوشی های چینی با هم قیمت خودشون در شرکت سامسونگ بهتره
من فکر می کنم این دو مورد اخر برگ برنده ی شرکت های چینی باشه